خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش «تابناک» به نامه زیباکلام به هاشمی درباره 67

سایت «تابناک»، وابسته به «محسن رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی با تیتر «حمله زیباکلام به آیت الله هاشمی با کدام هدف انجام گرفت؟!»، در واکنش به نامه ی زیباکلام [لینک] در پی می آید:

شاید حتی بیت مرحوم آیت الله منتظری نیز فکر نمی کردند که انتشار یک فایل صوتی که مطالب آن در گذشته در کتب مختلف منتشر شده بود، این گونه پس لرزه هایی داشته باشد. با انتشار این فایل، سیری از نظریات مخالف و موافق در این باره منتشر و حتی دیروز در مجلس کار به مرگ بر منافق کشیده شد.

اتفاقات دیروز در مجلس در حاشيه‌هاي نامه علي مطهري به مصطفي پورمحمدي، وزير دادگستري درباره اعدام‌هاي سال ٦٧ نشان داد، این موضوع می تواند منشأ برخی اختلافات قرار بگیرد و پس لرزهای دیگری داشته باشد. در این میان، آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز چند روز پیش به این فایل صوتی واکنش نشان داد و از امام و حاج احمد آقا دفاع کرد. آقای هاشمی یکی از اهداف شوم دشمنان از طرح مسائل اخیر را خدشه وارد کردن به جایگاه مرحوم حاج احمد آقا و بیت معزز امام در جامعه قلمداد و تأکید کردند، نباید اجازه داد به اهداف خود دست یابند.

به عبارت دیگر خیلی ها منتظر بودند که ببیند واکنش آقای هاشمی به این نوار صوتی چیست و موضع او چه خواهد بود. پس از اظهار نظر آقای هاشمی موجی از انتقادات نسبت به این واکنش آقای هاشمی شکل گرفت. در همین زمینه، امروز صادق زیباکلام نیز در نامه ای سرگشاده نسبت به این موضوع گیری آقای هاشمی واکنش نشان داده و او را در آماج حملات خود قرار داده است.

زیباکلام در این نامه موضع گیری آقای هاشمی را موجب اسباب شگفتی، تأسف و سرخوردگی دوستداران آقای هاشمی توصیف می کند. وی در بخشی از این نامه می نویسد: «یکی از چهره‌هایی که بسیاری منتظر واکنش یا موضع‌گیری‌شان بودند، جنابعالی می‌بودید. برای خیلی از آن‌ها دفاعتان از تصمیم مرحوم امام خمینی روشن نیست. اینکه به ‌راستی انگیزه‌تان در دفاع از آن اعدام‌ها چه می‌توانسته بوده باشد؟ تأیید ضمنی اعدام‌های سال ۶۷ نه‌تنها با تمامی مواضع دو دهه اخیرتان در تعارض و تناقضی آشکار قرار می‌گیرد، بلکه اعتدال و میانه‌روی که بارزترین شاخصه‌تان محسوب می‌شده را خدشه‌دار نموده و به زیر سؤال می‌برد. شاید نیت جنابعالی آن بود که می‌خواستید به تندروها نشان دهید، چقدر در مورد شما به خطا رفته بودند و شما همچنان تمام‌قد به امام و خط امام وفادارید. شاید می‌خواستید همین پیام را به بیت ایشان بدهید که در بزنگاه‌های دشوار شما پای امام می‌ایستید».

در واقع آقای زیبا کلام در این بخش از نامه گزاره ای که مطرح می کند این است که دفاع آیت الله هاشمی از تصمیم مرحوم امام در سال 67 موجبات خدشه دار شدن مشی میانه روی هاشمی شده و دلیل این واکنش از سوی آقای هاشمی را چراغ سبز به تندروها می داند.

گزارهایی که بجد همه آنها غلط است؛ اولاً اینکه هیچ کدام از انتقاد منتقدان به اعدام های سال 67 به تصمیم و حکم امام نیست، بلکه اگر هم انتقاداتی بوده، به نحوه اجرای این حکم بوده است. بنابراین مشخص می شود که آقای زیباکلام حتی فایل صوتی منتشر شده را هم گوش نداده است. چرا که مرحوم منتظری در این فایل از نحوه اجرای حکم گلایه می کند. دوم آنکه آقای زیباکلام مشخص نمی کند، چگونه بیان نظر آقای هاشمی موجبات خروج از اعتدال را فراهم می کند. گویی هر کس خلاف آقای زیباکلام سخن بگوید، از دایره اعتدال خارج می شود. به عبارت دیگر، اعتدال یعنی نظر و فکری که آقای زیباکلام قبول دارد و اگر کسی حرف دیگری بزند دیگر معتدل نیست.

در ادامه زیباکلام آرزو می کند که ای کاش آقای هاشمی بر روی قانون، حق، عدالت، انصاف و دفاع از اهداف و آرمان‌های والای انقلاب تأکید می کرد. در واقع آقای زیباکلام معتقد است که اگر کسی بر اساس منویات ایشان و برخی اصلاح طلبان عمل و حرف بزند، از حق و عدالت دفاع کرده است اما اگر کسی باب میل ایشان سخن نگوید، مدافع بی عدالتی و بی قانونی می شود.

بسیار ناسزاوار است که افراد در تحلیل ها و نامه های خود بر اساس منویات فکری خودشان عمل کنند. اگر عمل یا صحبتی به مذاقشان خوش آمد از آن دفاع و اگر خوش آمد آنها نبود به آن حمله کنند و همه گونه توهین تهمتی به افراد وارد کنند. هنوز دفاع های جانانانه آقای زیباکلام از آقای هاشمی فراموش نشده است. اما اگر حالا آقای هاشمی مطلبی خلاف جریان مورد پسند ایشان زد، از دایره عدالت و اعتدال خارج می شود. آقای زیبا کلام در بخشی از این نامه یکی از شعارهای «هرکه با ما نیست دشمن ماست» را خطاب به مخالفان آقای هاشمی بیان می کند؛ شعاری که به نظر زیبنده خود آقای زیباکلام است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. تابناک یا زیبا کلام ویاشخص با انصافی باید بداند روایت از امام علی(ع)داریم می‌فرماید الراضی بفعل قوم کالداخل فیه یعنی هر کسی به کار گروهی رضایت دهد.گویا با آنهاست. وقتی ما از کم و کیف مساله ای اطلاع نداریم بهترین راه سکوت است.ولی تابناک باید بداند وقتی شخصیتی مانند آقای منتظری حرفی را میزنند.جای تامل دارد که ایشان بی خود حرف نمی زند. نتیجه چه نیاز به آسمان،ریسمان است برای کوبید وملکوک کردن آن بدانید دیر یا زود این مساله روشن خواهد شد.ورو سیاهی آن به زغال خواهد ماند.که وای اگر ازپس امروز بود فردایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا