خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احتمال دیدار ظریف و کری در مونیخ

ایرنا: ‘جن ساکی’ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت احتمال دارد وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کنند.
‘جن ساکی’ درکنفرانس خبری درباره انتشار اخباری مبنی بر دیدار ‘جان کری’ وزیر امور خارجه آن کشور و ‘محمد جواد ظریف’ وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست امنیتی مونیخ ،گفت: هنوز چنین دیداری تایید نشده است. انتظار داریم آنها در هفته های آتی دیدار کنند. اما در مورد دیدارهای دوجانبه دیگر هنوز باید تصمیم نهایی گرفته شود.
پنجاه و یکمین نشست امنیتی مونیخ 6 تا 8 فوریه (17 تا 19 بهمن) در شهر مونیخ آلمان برگزار می شود. به گفته ‘ولفگانگ ایشینگر’ دیپلمات کهنه کار آلمانی و رییس کمیته برگزار کننده این نشست 200 دیدار دوجانبه در حاشیه این نشست برگزار می شود.
محوری ترین موضوعات نشست امسال برقراری صلح در سوریه، وضعیت اوکراین و برنامه هسته ای ایران خواهد بود.
بیش از 200 تن از سران کشورها، بیش از 50 وزیر امور خارجه و وزیر دفاع، نمایندگان تجار، سازمان های حقوق بشری و دانشمندان در نشست سال گذشته مونیخ شرکت کردند.
‘بان کی مون’ دبیر کل سازمان ملل متحد و ‘خوزه مانول باروسو’ رییس کمیسیون اروپا از جمله سخنرانان نشست سال گذشته بودند.
این نشست در سال 1962 توسط ‘اوالد هینریش کلیست اشمنزین’ ناشر آلمانی پایه گذاری شد. سیاستمداران و شخصیت های نظامی اروپای مرکزی و شرق اروپا همچنین تجار و اساتید دانشگاه از سال 1999 در این نشست شرکت می کنند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا