خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پای تواضع چطور به تهران و سپس به اروپا و آمریکا باز شد؟

مطلب تلخیص شده‌ای از مجله «کارخانه‌دار» که در کانال تلگرامی «عکس‌نگار» بازنشر شده می‌خوانید:

«پای تواضع چطور به تهران و سپس به اروپا و آمریکا باز شد؟

جلیل تواضع ( بنیانگذار آجیل و خوشکبار تواضع ) در سال ۱۳۱۵ در شهر تبریز به دنیا آمد. پدر بزرگش یکی از باغداران آن زمان در تبریز بود، اما پدرش به فکر شغلی بود که درآینده بتوان در آن پیشرفت کرد؛ به همین دلیل به شغلی می‌اندیشید که با کشاورزی نیز در ارتباط باشد. خشکبار روش جدیدی از نگهداری محصولات کشاورزی بود، هم عمر محصول بیشتر می‌شد و هم مشتریان جدیدی ایجاد می‌کرد.

در همین راستا پدرش در سال ۱۲۷۰ -درخیابان امام خمینی مغازه خشکبار فروشی افتتاح کرد. در ۲۷ سالگی ازدواج کرد با سرمایه‌ای که داشت یک مغازه در چهار راه آبرسان تبریز خرید، اما آنجا را افتتاح نکرد. ۳۸ سال با پدر و برادرانش کار کرد.

پدرش در ۹۵ سالگی از دنیا رفت، ۱۵ سال بعد از فوت پدر با برادرانش در مغازه پدر کار می‌کرد. در همان زمان بود که آجیل تواضع (بنیانگذار آجیل و خوشکبار تواضع) را به نام تواضع اصل به ثبت رساند.

به دلیل بیماری همسرش که به تهران می‌آمد به عازم تهران شد و تصمیم گرفت مغازه‌ای در تهران خریداری کند و در آنجا ساکن شود. فروش خارجی هم رو به افزایش بود. هر روز یک ماشین از بازار تبریز به تهران می‌رفت وآجیل ها را به مغازه می‌رساند.

قسمتی از مغازه تبدیل به انبار و مختص بو دادن آجیل و بسته بندی شد، با همان تابه‌های قدیمی بهترین آجیل را به دست مشتری می‌رساند. توانست کارخانه تولید آجیل در محمدشهر کرج تاسیس کند. در آنجا ۴۵ نفر مشغول به کار هستند. در حال حاضر تواضع اصل به جز شعبه مرکزی پارک وی دارای دوشعبه دیگر در نیاوران و سعادت آباد است و دارای۱۵۰ پرسنل است.

استقبال کشورهای اروپا و آمریکا از آجیل تواضع اصل فوق العاده است، او این دستاورد بزرگ را به دلیل مرغوبیت و طعم بی نظیر محصولات ایران می داند. او نقش پسرش را در موفقیت های آجیل تواضع بسیار موثر می داند. در حال حاضر۳۰۰ نوع آجیل و خشکبار در فروشگاه به فروش می رسد.

تواضع درسال ۱۳۸۰ شروع به توسعه شعب کرد و هم اکنون دارای ۱۲شعبه درسراسر ایران است، این شرکت آجیل‌ها را مناسب با مراسم‌ها به شکل متفاوتی آماده می‌کند. به طور مثال برای آجیل شب یلدا پسته خام، دونوع کشمش، مغزبادام، مغزگردو، انجیر، باسلوق، قیسی و… عرضه می‌شود. تواضع در فرودگاه امام خمینی(ره) نیز شعبه دارد تا مردم به راحتی سوغاتی مورد نیاز خود را تهیه کنند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا