خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشکیل کمیته‌ی حقیقت‌یاب درباره فوت اسرا پناهی با حضور علی دایی؟

خبرگزاری اصولگرای فارس در واکنش به اظهارات اخیر علی دایی درباره‌ی فوت دختر نوجوانی به نام اسرا پناهی در اردبیل خواستار تشکیل کمیته‌ای حقیقت‌یاب با حضور آقای دایی شد. میزان، خبرگزاری قوه قضاییه، نیز از علی دایی خواست تا مستندات خود در این ارتباط را منتشر کند.

فارس:

«علی دایی دیشب برای دومین بار در مورد فوت یک دانش آموز اردبیلی موضع‌گیری کرد. دایی در استوری پیج خود نوشت: «با توجه به صحبت های عموی اسرا پناهی در صدا و سیما که عامل مرگ را بیماری مادرزادی و نارسایی قلب عنوان می نماید (اینجانب قبول ندارم) که در بیمارستان فاطمی اردبیل اتفاق افتاده است پس خودکشی دختر نازنین شهرم صحت ندارد و شما راست نمی‌گویید. در پاسخ به اخبار «منتصب» به اینجانب در صداوسیما و برخی از خبرگزاری‌ها لازم به ذکر می‌دانم اطلاعات من از زادگاهم اردبیل کامل می‌باشد و اگر به صحت مسئله‌ای نرسم هیچگاه اظهار نظر نمی‌کنم.»

حالا که آقای دایی بر نظر خودشان اصرار دارند پیشنهاد می‌کنیم با توجه به اهمیت مسئله و برای شفاف شدن ابعاد این اتفاق، ایشان یک کمیته حقیقت یاب تشکیل دهند و تا شفاف شدن مسئله کار را پیش ببرند و رها نکنند.

مسلما خبرگزاری فارس و سایر رسانه‌ها هم به جهت احترامی که به ایشان قائل هستند در تمام این مسیر همراهشان خواهند بود.

به نظر می‌رسد در این حادثه شاهدان زیادی وجود داشته باشد؛ از صدها دانش آموزی که در مدرسه شاهد هستند تا کادر بیمارستان و خانواده و دوستان و آشنایان دختری که فوت کرده می‌توانند به آقای دایی کمک کنند تا مسئله روشن شود؛ ما هم به عنوان رسانه در کنارشان خواهیم بود.

شواهدی وجود دارد که فوت این دختر با مسمویت دارویی بوده با این حال خانواده ایشان تاکید دارند که این حادثه ناشی از بیماری قبلی این دختر بوده است که خود این مسئله هم قابل درک است. در هر صورت این ماجرا حتما پیچیده‌تر از سقوط هواپیمای اوکراینی نیست که به فاصله 2 روز توسط جمهوری اسلامی ایران تعیین تکلیف شد. ایشان هم می تواند با حضور رسانه ها ماجرا را در کمترین زمان پیگیری کنند و برای مردم توضیح دهند چه اتفاقی افتاده است.

جمهوری اسلامی ایران با مردم خود صادق است. اگر در مدیران میانی هم کسانی باشند که دچار خطا و سهوی شدند باز هم جمهوری اسلامی هرگز با مردم خود غیرصادقانه برخورد نخواهد کرد و تا محکومیت آن مدیران پیش می‌رود. شایسته است آقای دایی هم همین شیوه را انتخاب کنند و تا انتهای مسیر کار را پیش ببرند و مسوولیت هر نتیجه ای که حاصل شد را برعهده گیرند. اگر ایشان دچار خطا شدند نیز مانند جمهوری اسلامی ایران صادقانه برخورد کرده و ضمن عذرخواهی از مردم برای جبران ماجرا اقدام کنند.

اگر در این چند روز آقای دایی دچار ضرر و زیانی بابت تعطیلی کسب و کار خود شد نیز خبرگزاری فارس با اعلام فراخوانی به پشتوانه کمکهای مردمی تعهد می‌دهد که این ضرر و زیان را جبران نماید تا این مسئله کاملا شفاف شود».

میزان:

«چند روز قبل و در آخرین مورد از سناریوی رسانه‌ای ضد انقلاب برای تهییج احساسات مردم، عملیات کشته‌سازی جدیدی با تیتر «کشته شدن یک دختر دانش‌آموز اردبیلی» آغاز شد.

رسانه‌های ضد انقلاب مدعی شدند که روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه تعدادی از ماموران لباس شخصی به مدرسه دخترانه شاهد اردبیل حمله کردند و عده‌ای از دانش‌آموزان این مدرسه را دستگیر و برخی از آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

پس از این ادعا بود که اسامی متفاوتی توسط حساب‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی به عنوان کشته شدگان این حمله مطرح شد، آیتک رضایی دختری بود که طبق این ادعا توسط ماموران امنیتی کشته شده است، اما خیلی زود مشخص گردید که آیتک رضایی چند ماه قبل خودکشی کرده بوده و حالا به ناچار موج رسانه‌ای باید بر روی نام دیگری قرار می‌گرفت، این بار نام اسرا پناهی مطرح شد!

خیلی زود متن‌های احساسی برای اسرا و تصاویری از او شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد و ماجرا تا جایی پیش رفت که در فراخوان‌هایی از مردم اردبیل خواسته شد که برای خون‌خواهی از اسرا به خیابان‌ها بیایند.

در این سوی ماجرا اما مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل شایعات و ادعای رسانه‌های معاند درباره جان باختن یک دانش‌آموز دختر در اردبیل را تکذیب کرد و گفت: هیچ دانش‌آموزی طی روزهای اخیر دستگیر نشده و این موضوع نیز کذب است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل نیز شایعات و ادعای رسانه‌های معاند درباره جان باختن یک دانش‌آموز دختر در اردبیل را تکذیب کرد.

در ادامه روشن شدن دروغ ضد انقلاب، عموی اسرا پناهی نیز با انتشار فیلمی ضمن تکذیب و رد شایعات منتشر شده در خصوص نحوه فوت اسرا پناهی در فضای مجازی گفت: مرحوم اسرا اصلا دانش آموز مدرسه مذکور نبود و به دلیل ناراحتی قلبی مادرزادی که بعد از یک ماه از درگذشت پدرش تشدید شده بود از منزل به بیمارستان فاطمی منتقل شد که متاسفانه تلاش‌های پزشکان بی‌نتیجه ماند و وی دار فانی را وداع گفت.

وی همچنین از رسانه‌ها خواست با دامن زدن به شایعات، با احساسات این خانواده بازی نکنند.

اما پس از مشخص شدن ابعاد ماجرا، علی دایی، بازیکن سابق تیم ملی، با انتشار پستی در صفحه مجازی خود، به موضوع واکنش نشان داد.

دایی، متاسفانه همسو با موج غیرواقعی رسانه‌های ضد انقلاب، خبر دروغ کشته شدن یک دانش آموز در اردبیل را بازنشر کرد.

حال و با روشن شدن واقعیت ماجرا، افکار عمومی از یک چهره ورزشی محبوب که هواداران بسیاری در کشور و به ویژه در شهر اردبیل دارد، انتظار دارند، نسبت به چنین موضوعاتی که به قول خود وی مسئله بزرگی است، با دقت و تحقیق موضع گیری کند.

علی دایی همانطور که تاکید کرده است، عضو هیچ فرقه و گروهی نیست و دغدغه مردم را دارد، اما باید این نکته را مد نظر قرار دهد که یکی از اهداف پروژه کشته‌سازی رسانه‌های ضد انقلاب، سوء استفاده از احساسات مردم و ویرانی ذهن و جان ایرانیان است.

انتشار مطلب اشتباه از سوی علی دایی واکنش‌های بسیاری را برانگیخت؛ حتی از وی درخواست شد برای اثبات ماجرا به خانه دختر فوت شده مراجعه کند و شخصا موضوع را پیگیری کند.

در نهایت آقای دایی مجددا مطلب دیگری در این رابطه منتشر کرد و ادعای قبلی خود را تکرار کرد.

اما نکته قابل تامل اینجاست که وی در پست جدید خود نیز سندی از ادعای خود ارائه نکرد.

علی دایی حتی اظهارات خانواده دختر فوت شده را انکار می‌کند و مشخص نیست چرا مدرکی دال بر ادعای خود ارائه نمی‌کند.

انتظار می‌رود اگر علی دایی، مستنداتی در خصوص ادعای مطرح شده درباره مرگ دختر دانش آموز در اردبیل دارد، هرچه سریعتر آن را به مراجع ذیربط ارائه کرده و موضوع را مورد پیگیری قرار دهد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چقدر تو پررویی خبرگزاری فارس
    «این مسئله از هواپیمای اوکراینی پیچیده تر نیست که دو روزه تعییت تکلیف شد؟»
    یادمون هست شما، تسنیم، کیهان و صدا و سیمای عزیز در عرض همون دو روز چقدر مغلطه کردین

    51
    9
  2. با این جمله که «این مسئله از هواپیمای اوکراینی پیچیده تر نیست که دو روزه تعییت تکلیف شد» باید سطح صداقتتون در مورد این دانش آموز روشن بشه، خیلی جمله بجایی بود

    38
    3
  3. ((جمهوری اسلامی ایران با مردم خود صادق است. اگر در مدیران میانی هم کسانی باشند که دچار خطا و سهوی شدند باز هم جمهوری اسلامی هرگز با مردم خود غیرصادقانه برخورد نخواهد کرد))
    برای من سواله که چطور به این راحتی و با اعتماد کامل دروغ میگید . همین حرفاتون باعث شده مردم هیچ حرفی رو از شما قبول نکنن

    45
    6
  4. «این مسئله از هواپیمای اوکراینی پیچیده تر نیست که دو روزه تعیین تکلیف شد؟»
    خودتون حرفای خودتون و باور میکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    34
    4
  5. چه عجب سایت انصاف برای اولین بار انصاف را رعایت کرده و اظهارات متقابل را در کنار هم درج کرد امید این که این رویه در آینده رعایت شود آقای شفیعیان مطمئن باشید مخاطبان اگر بیشتر از شما ندادند کمتراز شمانیستند شما تنها به اطلاع رسانی اکتفا کنید و قضاوت را بگذارید به عهده مخاطبان

    15
    2
  6. حالا که مسوووولا اینقد احترام میزارن به تشکیل کمیته حقیقخ یاب، بابت نیکا شاکرمی و مهسا امینی و حادثه زندان اوین هم علی دایی رو همراتون ببرید.
    راستی قضیه هواپیمای اوکراین رو یادم رفت.

    31
    7
  7. ماجرا حتما پیچیده‌تر از سقوط هواپیمای اوکراینی نیست که به فاصله ۲ روز توسط جمهوری اسلامی ایران تعیین تکلیف شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱۷۶علامت سوال. روزگار غریبی ست نازنین

    27
    3
  8. سلام- صرفنظر از اصل ماجرا – خبرگزاری فارس آنچنان دچار سقوط اخلاقی است که خطاهای keyboard را داخل گیومه میگذارد که تلویحآ آن خطا را بحساب نگارش جناب دایی بگذارد !؟ زهی معرفت و جوانمردی – کی بورد من فاقد حرف ( ب با سه نقطه ) است و مجبورم بنویسم مثلآ ( برویز ) یا ( حرف ( ض ) دسته دار آن دارای اشکال است و اغلب دچار مشکل نگارش میشوم. واقعآ چه هدفی از درون گیومه قرار دادن <> داشته اید جز رفتاری ابلیسانه ؟ هی هی هی …

    9
    1
  9. چه عجب برای اوّلین بار در طول تاریخ حبرگزاری فارس به جای اتهام زنی و فحاشی با رعایت احترام با یک منتقد صحبت کرد، البته که هنوز اساس کار فارس مغالطه است و همین متن هم پر از مغالطه و خلط مبحث بود.

    1. چون طرف حسابش علی دایی که یک مرد واقعی است و البته ترس از پایگاه او در بین مردم مخصوصا در اردبیل است که مردم اردبیل شهر را بر سرشان خراب می کنند اگر کسی اردبیل رفته باشد محبوبیت افسانه ای او را آنجا دیده است

  10. ممنون از انتقادات؟؟؟!؟؟؟؟!؟؟؟؟! به فارس… بی توجه به صحت یا عدم صحت گفته ها فعلا….
    اما هم در حاشیه
    اصل ماجرا ادعای آ.دایی هست کاش مرد باشه پای حرفش نه مثل یک عده بخصوص الان فقط حرف باشه برای مردم…. که اگر مرد بود با خانواده (خدا صبربهشون بده) متوفی (خدایش بیامرزد) برای همدلی و احیانا پشتگرمی باهماهنگی، همکاری می کرد و می رفت برای پیگیری حق تضییع شده همشهریش؟!؟! نه تو فضای مجازی ( شده الان پشت پرده #برای یا از# حقایق) دنبال قاتل بروسلی اونم برای ….. «!» «؟» «…»

  11. واقعا امثال این فارس وقاحت را در فرهنگ لغت جا به جا کرده اند.سه روز بود هواپیمای اوکراینی را دنبال تکذیب بودید دیدید نشد بلد میگه دو روزه تعیین تکلیف شد.کجا تعیین تکلیف شد؟کی زدش و حکمش چی شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا