خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بسیج دانشجویی: فساد محکوم است؛ چه شهرداری، چه دولت

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: فساد و ویژه‌خواری هرکجا باشد مذموم است. برای ما تفاوتی نمی‌کند کدام نهاد و ارگان متهم به آن است؛ شهرداری باشد یا دولت.

به گزارش انصاف نیوز، محمد امین سلیمی به ماجراهای اخیر شهرداری واکنش نشان داد و به خبرگزاری بسیج دانشجویی، اس ان ان، گفت:

مدت‌هاست که جنبش دانشجویی نبود شفافیت و سازوکار درست نظارت و تحقیق و تفحص را حلقه گمشده مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان کرده است و نسبت به خلأ های موجود در این زمینه هشدار می‌دهد.

فارغ از بحث قانونی بودن و یا غیرقانونی بودن واگذاری‌های صورت گرفته در شهرداری تهران به نظر می‌رسد به‌طور کلی شهرداری‌ها نیازمند یک بازنگری اساسی در ساختار خود هستند البته این بازنگری در حوزه مدیریت شورای شهر نیز نقش پررنگ‌تری دارد. تا زمانی که این روال اصلاح نشود حضور جریان‌های مختلف سیاسی در شهرداری تفاوت چندانی نخواهد داشت.

فساد و ویژه خواری در هرکجا که باشد مذموم و زشت است و برای ما تفاوتی نمی‌کند که کدام نهاد و ارگان دست به اقدامات غیرقانونی زده است. و هر کسی که باشد باید مطابق قانون با آن برخورد شود،بارها گفته‌ایم که بسیج دانشجویی هیچ وابستگی حزبی و جناحی به هیچ‌کدام از جریانات سیاسی ندارد و مطالبه از تمامی نهادهای کشور را حق قانونی و شرعی و انقلابی خود می‌داند.

رسانه‌ها و جریاناتی که تا دیروز علیرغم وجود مشکلات بسیار کلیدی در کشور تمامی تیترها و گزارش‌های خود را به کنسرت‌ها و مسائل حاشیه‌ای اختصاص داده بودند به‌صورت هماهنگ ناگهان علم عدالت‌خواهی بلند کرده‌اند و طرفدار مبارزه با فساد شده‌اند. که مشخصاً این جریانات صلاحیت پرداختن به این جور مطالبه گری‌ها را ندارند.

شفافیت حلقه مفقوده این‌گونه جریانات اخیر در کشور است. انتظار می رود سازمان بازرسی کل کشور و شهرداری تهران در اسرع وقت نسبت به بررسی این قضیه اقدام کنند و گزارش آن را به اطلاع عموم مردم برسانند و در صورت اثبات با برخورد قاطع با عواملی که به هر نحو در این قضیه دست داشته‌اند صلاحیت و صداقت خود را به اثبات برسانند. هرچند حتی در صورت رفع اتهام از شهرداری تهران نباید خلأ سیستم نظارتی جامع و دقیق از نظرها پنهان بماند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا