خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موحدی کرمانی به «املاک نجومی» نپرداخت

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس جمهوری و هیات دولت در رابطه با حقوق های نجومی که فرمودند نباید از این قضیه به آسانی عبور کرد گفت: از دولت محترم که وارد این قضیه شده و گام های موثری برداشته است، تشکر می کنم.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته تهران که در مصلی تهران برگزار شد، افزود: رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنان خود در رابطه با حقوق های نجومی بیاناتی داشتند و فرمودند که نباید از این قضیه به آسانی عبور کرد. تکرار می کنم نباید از این قضیه به آسانی عبور کرد.

وی ادامه داد: فرمودند که اعتماد مردم و جوانان ضربه فراوان خورده است این چیز کمی نیست. وقتی مردم اعتمادشان سلب شود یعنی چی؟ یعنی مردم را از دست می دهیم؟ مردم سرمایه نظام هستند. فرمودند اعتماد مردم ضربه فراوان خورده است. مردم این دریافت ها را با دریافت های خود مقایسه می کنند. براساس چه معیار و امتیازی و به دلیل انجام کدام کار ویژه این حقوق ها پرداخت شده است. نکته های اساسی است که رهبری تذکر داده اند.

خطیب جمعه تهران با بیان این که رهبری فرمودند در موارد به جا و لازم، قوه قضاییه نیز باید ورود و با متخفان برخورد کند یعنی مساله، مساله ساده ای نیست گفت: من اولا تشکر می کنم از دولت محترم که وارد قضیه شده است و گامی و شاید گام های موثری در این زمینه برداشته است؛ به خصوص بیاناتی که رییس جمهور محترم دارد که نباید ذی نفع ها در تعیین حقوق ها و درآمدهای خود عامل باشند.

وی ادامه داد: خود ذی نفع برای خودش حقوق تعیین کند؟ این معلوم است وقتی این طور باشد حقوق های کلان برای خود تعیین می کنند. نباید این طور باشد. سطحی معین کردند از 10 میلیون درباره عده ای حقوق تجاوز نشود که البته حقوق و درآمدها، کلیه درآمدها و دریافت ها و در یک موردی هم ظاهرا تعبیر 13 میلیون یا 17 میلیون که تردید از من است، فرمودند. این تهدید، تهدید خوبی است. این گام خوبی است که برداشته شده است، اما دنبال این گام باید خیلی گام ها برداشته شود.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که گاهی متاسفانه مطرح می شود که این آقایان حقوق هایی که گرفتند طبق قانون گرفته اند، گفت: من تعجب می کنم. اگر واقعا آنها کار قانونی کردند و طبق قانون هم گرفتند پس چرا مسوولین مربوطه عذرخواهی می کنند؟ برای کاری که قانونی انجام گرفته که عذرخواهی نمی خواهد؟ چرا عذرخواهی کردند؟ چرا برادر عزیزم نوبخت عذرخواهی کرد؟ چرا وزیر دادگستری عذرخواهی کرد؟ فکر می کنم شخص آقای رییس جمهور هم عذرخواهی کردند.

خطیب جمعه تهران تاکید کرد: خود این عذرخواهی معنایش این است که این کاری که انجام گرفته وجه قانونی ندارد. حداقل وجه شرعی ندارد. حالا که این طور شده باید به جد دنبال قضیه باشند.

وی با طرح این سوال که آیا این آقایانی که حقوق ها و دریافت های کلان را داشتند نمی دانند که نظام اسلامی بر پایه عدل مستقر است؟ گفت: پایه نظام اسلامی عدل و انصاف است. کجا در این حقوق ها عدل و انصاف رعایت شده است.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: اصلا ما پیامبران را فرستادیم و کتب آسمانی را نازل کردیم که مردم براساس قسط و انصاف قیام کنند و روی پای خود بایستند. کجای این عدل است یکی حقوق 40 یا 50 میلیونی بگیرد و یک کارگر بیچاره ساعت ها کار کند و در ماه حقوق یک یا دو میلیون بگیرد. کجایش عدل و انصاف است؟

خطیب جمعه تهران با بیان این که این آقایان آیا می دانستند که نظام اسلامی بر پایه عدل و انصاف است؟ یادآور شد: اگر می دانستند چرا این حقوق های کلان را گرفتند. اگر هم نمی دانستند که شایستگی مسوولیت را در نظام اسلامی ندارند. کسی که نمی داند و این یک کلمه از قرآن را حالیش نیست و درک نکرده که پایه نظام اسلامی عدل و انصاف است، لیاقت مسولیت را ندارد.

وی ادامه داد: آیا آنها برخورد امیرالمومنین (ع) با برادر خود عقیل و با طلحه و زبیر را که از دانه درشت ها بودند نشنیده اند؟ این را دیگر بچه های جامعه ما هم می دانند. عمل علی را قبول دارید یا نه که یک من گندم بیش از حقش به عقیل نمی دهد.

آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: اگر براساس آیین نامه ای یک پول زیادی را در جلوی آنها گذاشتند، آنها اینطور تصاحب کنند و خود را مستحق این دریافت های کلان بدانند؟ بنده همان توصیه به تقوا را این ساعت عرض می کنم عزیزان حیف است انسانیت، دین، شرف و کرامت انسانی خود را با متاعی فانی و دنیایی بفروشید. حیف است.

وی گفت: خداوند همه ما را از خواب غفلت بیدار کند.

خطیب جمعه تهران در ادامه به دیدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با مسوولان و متخصصان دفاع، رییس جمهوری و اعضای هیات دولت و ائمه جماعت تهران اشاره کرد و گفت: در این دیدارها مطالب بسیار مهمی را رهبری فرمودند که البته صدا و سیما پخش کرده است و حتما استفاده کامل برده اید.

آیت الله موحدی کرمانی به دستاوردهای وزارت دفاع و نیروهای مسلح در زمینه طراحی و ساخت انواع سامانه ها و تجهیزات پیشرفته موشکی، راداری، دریایی، زرهی و پهپاد و مراکز ارتباطی و تولید سامانه های پدافند موشکی در بردهای کوتاه، متوسط و بلند اشاره کرد و گفت: بر شما درود و رحمت خدا که به توصیه ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اهتمام ورزیدید و دانش خود را در این زمینه ها بالا برده و رعب و وحشت در دل دشمنان ایجاد کردید.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در رابطه با افزایش توان دفاعی و تهاجمی بیاناتی داشتند و فرمودند که حق مسلم کشور است گفت: در دنیای امروز که قدرت های زورگو و فاقد اخلاق انسانی از هیچ جنایتی مضایقه نمی کنند و از کشتن بیگناهان ابا ندارند، در چنین دنیایی توسعه صنایع دفاعی و تهاجمی کاملا امر طبیعی و حق مسلم است.

خطیب نماز جمعه تهران به دیدار رهبر معظم انقلاب با رییس جمهوری و هیات دولت اشاره کرد و گفت: ایشان مطالب متعددی فرموند که یکی مساله امنیت کشوراست. در منطقه خاورمیانه می بینید که چقدر ناامنی کشورها را فرا گرفته و امنیت اصلا وجود ندارد که به فضل خدا کشور ایران از امنیت کامل برخوردار است.

آیت الله موحدی کرمانی به توجه رهبر معظم در امر فرهنگ اشاره کرد و گفت: رهبری فرمودند که چرا باید تتاتر یا فیلمی تولید شود که تیشه به ریشه ایمان جوانان بزند؟ تعبیر خیلی تعبیر شدیدی است که این فیلم یا تتاتر تیشه به ریشه اسلام جوانان بزند. چرا باید این طور باشد؟ عملکرد دستگاه های فرهنگی را در هر دو سطح آفندی و پدافندی ضعیف ارزیابی کردند.

وی ادامه داد: رهبری فرمودند آیا نباید مسولان فرهنگی کسی را که عمرش را در خدمت به دین و انقلاب اسلامی گذرانده به فردی که در تمام عمر خود قدمی در راه دین و انقلاب برنداشته و حتی گاهی نیز ضربه زده است ترجیح بدهند؟ تذکرات بسیار مهمی است که مسوولان مربوطه دقت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. طبیعیه ؛ تیترهای امروز روزنامه رسالت دیگه واقعا وقیحانه بود ، نمیدونم اصلاح طلبان هم به این مسئله چرا نمیپردازن تاسف باره

  2. برعکس فرمایش حسین تیترتون نه تنها وقیحانه نیست بلکه عین حقیقته. ایشان هیچ اشاره ای به املاک نجومی نکردند و بسیار بعیده در آینده هم اشاره ای بکنند. به هر حال مسئله املاک نجومی متوجه اصولگرایان است و اشاره به انها خودزنی است. در حالی که مسئله حقوقهای نجومی در دولت روحانی مطرح شد و میشه از آن علیه دولت استفاده کرد.

  3. عجله نكن انصاف نيوز، صبر ميكنيم تا نوبت خطبه خوانى خطيب خطير و اديب شهير، حضرت آيه الله سيد احمد خاتمى دامت افاضاته ، نماينده محترم كرمان در مجلس خبرگان برسه.

  4. خب، اين چه انتظاريه که داري انصاف!؟ اظهرمن الشمس است که دليل اين نپرداختن اينه که املاک نجومي به خودهاي واگذار شد، لذا پرداختن به آن ، محلي از اعراب ندارد. اگر املاک نجومي به غيرخودي ها واگذار شده بود، آنوقت پرداختن و تاختن چهارنعل به آن معني داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا