خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید بر «پیوست فرهنگی» طرح‌های شهری تهران

یک منتخب شورای شهر تهران تاکید دارد که با توجه به وضعیت این کلان شهر، باید «پیوست فرهنگی» در همه‎‌ی طرح‌ها دیده شود.

خلیل آبادی عضو منتخب شورای پنجم شهر تهران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی انصاف نیوز گفت: فرهنگ شامل همه ی مقوله های رفتار انسانی می شود، متاسفانه در شهر تهران رفتارها خیلی منطبق با فرهنگ مدرن نیست. ما از لحاظ آلودگی هوا، ترافیک و تعاملات انسانی درون شهری شرایط خوبی نداریم. بخشی از این مشکلات به خود کلان شهر تهران و ساختار آن برمی گردد و اینکه این شهر ماشین محور و ساختمان محوراست و نه انسان محور. بخشی هم بی قوارگی و تعدد خرده فرهنگ‌هایی است که در تهران زیست می کنند. این‌ها مشکلات متعدد فرهنگی است که در تهران داریم و باعث شده تا با یکپارچگی فرهنگی که در شان کلان شهر باشد و با دیدگاه‌های ایرانی اسلامی منطبق، فاصله داشته باشیم.

او درباره راهکارهای لیست امید درباره‌ی این مشکلات گفت: یک بخش از این طرح در برنامه‎های کلان تهران وجود دارد. پیوست فرهنگی باید در همه‎‌ی طرح‌ها دیده شود. می‌بایست مطالعات فرهنگی در تهران انجام شود راجع به رفتار اجتماعی مردم و مشکلاتی از قبیل حقوق شهروندی و رفتار شهروندی. این‌ها مسائلی است که می‌بایست از طریق آموزش حل شود.

خلیل آبادی در پاسخ به سوالی با موضوع نقش سینما، تئاتر، و باقی هنرها در تصحیح فرهنگ گفت: این‌ها همه مقولاتی هستند که با فرهنگ مرتبطند ولی باید به سمت این رفتار صحیح شهروندی سوق داده شوند. ما شاید در تئاتر، سینما، موسیقی و حتی آموزه‌های دینی کلیات را به مردم می‌گوییم اما رفتار جزیی را که در تعاملات باید بکار بگیرند کمتر گفته می‌شود. ما خیلی در کلان ایده‌های خوبی داریم ولی وقتی به هدف‌های جزیی تبدیل می‌شود، هدف‌های جزیی را خوب تبیین نمی‌کنیم و نتیجه آن این است که تقریبا همه نوع رفتار که گاهی متناقض هم هست می‌بینیم.

وی در پایان به سوالی درباره‌ی اعضای احتمالی کمیسون فرهنگی نیز پاسخ داد: در جلسه‌ی اخیر منتخبین، افراد گزارشی از بیلان، رزومه کاری و تقاضای برای حضور در کمیسیون‌ها دادند. خوشبختانه کمیسون فرهنگی علاقه‌مندان زیادی داشت و این می‌تواند رویکرد خوبی در شورا باشد. پیشنهادها داده شده و هیات رییسه موقت در حال بررسی این پیشنهادات است. امیدواریم که به سرانجام خوبی برسد و افرادی که صاحب نظر، تخصص، طرح و ایده هستند وارد این کمیسیون شوند و ما شاهد تحولی در کمیسیون فرهنگی شورا باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا