خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک پیش‌بینی درباره احتمال استیضاح ترامپ

رئیس پیشین مرکز راهبردی کاخ سفید روز پنجشنبه با بیان این مطلب که جمهوری خواهان نیز در صدد استیضاح ترامپ هستند، گفت که اگر کنگره آمریکا استیضاح رئیس جمهوری را به اجرا بگذارد، وی احتمالا برکنار خواهد شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، ‘استیو بنن’ گفت: جمهوری خواهان منتظر فرصتی برای استیضاح ترامپ هستند چرا که معتقدند به علت ناکامی های اخیر در برخی پرونده های داخلی، جایگاه ووی شکننده تر شده است.

استیو بنن به تازگی تحلیلی درباره اعضای کابینه ترامپ انجام داده است تا ببیند در صورت اعمال اصلاحیه قانون شماره 25 مربوط به استیضاح رئیس جمهوری، کدام یک از آنها به ترامپ وفادار هستند و دریافت که ترامپ از استیضاح احتمالی سربلند بیرون نخواهد آمد.

بنن به ترامپ هشدار داده که این موضوع را «جدی» بگیرد و دست از «جوک گفتن و توییتر بازی» بردارد.

استیو بنن در حال حاضر مشغول مطالعه روی تحقیقات بازرس ویژه ‘اف.بی.ای’ رابرت مولر در مورد نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تبانی کرمیلن در تبلیغات انتخاباتی ترامپ است.نخستین اتهام‌های مطرح شده در تحقیقات مولر که روز دوشنبه فاش شد شامل اتهام هایی است که متوجه دو نفر از دستیاران تبلیغاتی ترامپ و یک فرد دیگر شده که احتمالا به اف.بی.آی دروغ گفته است.

در همین ارتباط، لیندزی گراهام سناتورجمهوریخواه چندی پیش هشدار داده بود که درصورت پیروزی دمکرات ها در انتخابات 2018 کنگره، تلاش خواهند کرد تا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را استیضاح کنند.
این سناتور ارشد جمهوریخواه دراین باره گفت: فکر می کنم همگی ما دریافته ایم که چنانچه درتصویب طرح مالیاتی شکست بخوریم، این پایانی بر حکمرانی اکثریت جمهوریخواهان در انتخابات 2018 خواهد بود، ما مجلس نمایندگان و احتمالا بازنده در سنا خواهیم بود و رئیس جمهوری ترامپ با چهره ای متفاوت از حزب مواجه خواهد شد، چرا که هم اکنون به گمانم دو یا سه گونه مختلف از حزب جمهوریخواه را داریم.

انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در مورخ ششم نوامبر 2018 برابر با 15 آبان 1397 برگزار می شود، این انتخابات بدان جهت حائز اهمیت است که مصادف با نیمه اول ریاست جمهوری ترامپ خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا