خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«سیما ثابت» کیست و چه نقشی در ایران‌اینترنشنال دارد؟

خبرگزاری اصولگرای فارس در متنی با عنوان «بزم تجزیه‌طلبان در سعودی‌اینترنشنال/ مجری برنامه آشپزی، لیدر «انقلاب» خیالی در ایران» نوشت:

«با جدا شدن صف معترضان به واقعه فوت مرحومه مهسا امینی و میدان‌داری عناصر آشوب‌گر کور یا تروریست‌های آموزش‌دیده، نقطهٔ ثقل کارزار تبلیغاتی-رسانه‌ای آشوب، یعنی تلویزیون «ایران اینترنشنال» (که به واسطه پیوند هویتی و ماهیتی با دولت سعودی به حق سعودی اینترنشنال است)، همه نقاب‌ها و پیرایه‌های «حرفه‌ای‌گری» و لعاب «رسانه‌ای» خود را به کنار گذاشته و رسماً به عنوان رسانهٔ آشوب و به خصوص «تجزیه‌طلبی» در ایران عمل می‌کند.

در دو هفته اخیر، این شبکه تلویزیونی عملاً تبدیل به پاتوق سیاهکارترین و بدسابقه‌ترین عناصر تجزیه‌طلب مرتبط با تحرکات تروریستی در سیستان و بلوچستان کردستان شده است.

نکته این‌جاست که فردی به نام مستعار «سیما ثابت»، در پاسکاری هماهنگ با عنصر تجزیه‌طلب مرتبط با احزاب تروریستی اقلیم کردستان عراق، یعنی «شاهد علوی»، هر گونه پروتکل و پوشش «خبرنگاری» را کنار گذاشته و با توهم «لیدری» آشوب، این شبکه را به بازوی رسانه‌ای سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی تبدیل کرده‌اند.

در روندی کاملاً آشنا و تکراری در «چهره‌سازی» از افراد، در حالی که ظاهراً معصومه علینژاد قمی‌کلایی از منظر اتاق هدایت آشوب خارج از کشور، انرژی و پتانسیل سابق را ندارد، روند چهره‌سازی از «سیما ثابت» کلید خورده است.

ثابت روز دوشنب (۱۷ مهرماه) در یک سخنرانی در نشست کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا با عنوان «سرکوب خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی» حاضر شد و به اعضای کمیسیون گزارش داد. او مدعی شد: «در شهر سنندج اتفاقاتی که در حال وقوع است اشک به چشممان من آورده است».

این عنصر آشکار سرویس عملیات خارجی ریاض، افزود:

“در تمام شب گذشته تظاهرات و زد و خوردهای خیابانی و مسلحانه صورت گرفته بین مردم و نیروهای امنیتی و قتل عامی به دست نیروهای امنیتی انجام شده است.”

سیما ثابت، با نام اصلی «سیما شهرکی»، متولد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۵۸ در زاهدان، به ظاهر مجری و گوینده خبر است.

او مدعی است که فارغ التحصیل لیسانس صنایغ غذایی از دانشگاه فردوسی مشهد است و فوق لیسانس روابط بین الملل و دکترای علوم سیاسی با گرایش خاورمیانه از دانشگاه لندن دارد. البته، نکته اینجاست که هیچ مقاله علمی-پژوهشی یا اصولاً هیچ‌گونه متن «جدی» از این خانم «دکتر» ادعایی، حتی به زبان فارسی در هیچ‌جا پیدا نمی‌شود.

از دعاوی دیگر او این است که در سال ۱۳۸۴ که ۲۶ ساله بود همکاری خود را با برنامه غذایی (WFP) سازمان ملل شروع کرد و بعنوان امداد رسان راهی اردوگاه‌های کشور افغانستان شد

خودش می‌گوید مسئولیت من تهیه غذا برای تعداد زیادی از کودکان بی سرپرست و حمایت و آموزش زنان بی پناه افغان بود. او وقتی به انگلستان رفت، حرفه آشپزی را برگزید و به اصطلاح خودش، یک شرکت آشپزی بنام «sima persian food» راه اندازی کرد که در واقع یک تهیه غذا بود.

به نظر می‌رسد که انتخاب نام خانوادگی مستعار «ثابت» که یک نام فراگیر در بین وابستگان فرقه بهاییت است و ریشه در یک مساله تاریخی در اختلاف پیروان بهاء و پیروان یحیی صبح ازل دارد، به نوعی بیعت با این فرقه و قرار گرفتن در زیر چتر حمایتی این فرقه است.

در سال ۱۳۹۶ با برنامه چشم انداز بامدادی رادیوی فارسی بی بی سی، گویندگی خبر را آغاز کرد. او به مدت دو سال در این برنامه حضور داشت تا اینکه ۳۰ خرداد سال ۱۳۹۷ بعد از ۱۲ سال از بی بی سی فارسی جدا شد.

با سرمایه‌گذاری و پول‌پاشی سنگین دولت سعودی برای بالا کشیدن شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» و جذب نیرو از دیگر تلویزیون‌های لندن نشین، سیما شهرکی با نام مستعار سیما ثابت نیز به استخدام دولت سعودی درآمد و گویندگی خبر در این شبکه را از مرداد ۹۷ آغاز کرد. پیوستن او به شبکه سعودی و رسمیت یافتن مزدوری او برای دولت ریاض، البته به سوابق او در ایران و ارتباطاتش با جریانات تروریستی و تجزیه‌طلب سیستان و بلوچستان ارتباط مستقیم داشت.

ثابت که به واسطه همین اخلاص در مزدوری و خدمت به رژیم سعودی، خیلی زود رشد پیدا کرد، یک برنامه اختصاصی با عنوان «چشم‌انداز با سیما ثابت» جایزه گرفت. جالب این‌جاست که گویی «پروموت» کردن (ارتقاء دادن) ثابت چنان برای کارفرمایان سعودی او اولویت دارد که به او چک سفید امضاء داده‌اند که خلاف همهٔ اصول مسلم مجری‌گری و گویندگی عمل کند و برنامه‌ها را تبدیل به تریبونی برای لغزپراکنی‌های شخصی تبدیل نماید.

برای مثال، در یکی از برنامه‌ها که با حضور مهمان برگزار شد، وقتی یکی از مهمانان، در لوای دلسوزی برای جانبازان از واژه دفاع مقدس استفاده کرد، ثابت در کمال وقاحت و بی‌شرمی از در تقابل با مهمان درآمد که اصولاً «دفاع مقدس» چیست و نام آن اصلاً دفاع مقدس نبوده است! همین یک نمونه برای اثبات ذات ضدملی و ضدایرانی این فرد کفایت می‌کند.

دستیار او در این برنامه، فردی به نام «سامان رسول‌پور» معروف به «ساک سامان» است که رسماً به عنوان عضو گروهک تروریستی پژاک، سابقه محکومیت قضایی و زندان در ایران دارد.

بنابر گزارش‌هایی، رسول‌پور که ۱۰ سال هم از سیما شهرکی جوان‌تر است، اصطلاحاً «دوست پسر» اوست و به نوعی تحت استثمار عاطفی شهرکی قرار دارد. برخی از اعضای اپوزیسیون، مدعی هستند که رسول‌پور جز سابقه تجزیه‌طلبی و تروریسم، نه تحصیلات و نه هیچ سابقه رسانه‌ای نداشت و ظاهراً حتی در ایران موفق به گرفتن دیپلم خود هم نشد.

پیمان عارف، فعال سیاسی اپوزیسیون، در نقد روند مفتضحانه تحریک به تروریسم و تجزیه‌طلبی در شبکه سعودی اینترنشنال، درباره رسول‌پور در رشته توئیتی چنینی نوشت:

” شارلاتان تروریست عضو پژاک پس از بازگشت از قندیل توسط اطلاعات مهاباد بازداشت شده بود

از خسرو کردپور کمک حقوق‌بشری خواسته بود، کمکش کردیم و حتی تا مهاباد هم رفتیم.

آزاد شد با رفیقش آمد تهران جهت «عرض تشکر و ابراز ارادت. از مرز کردستان خارج شد و رفت در سوئد سر ملت را کلاه گذاشت که ۲ که جمع شوید پول وثیقه‌ام را جور کنید خانه پدرم را دارند می‌گیرند!

اساساً پرونده‌اش مختومه شده بود و وثیقه‌ای در کار نبود!

چند سالی در سوئد علاف بود و دورادور و در فیسبوک از سر و کول‌مان بالا می‌رفت! بعدها مجری تلویزیون نوروز وابسته به PKK شد و بیشتر از سر و کولمان بالا می‌رفت!

بعدترها استخدام #رادیو_ریاض شد و تا همین پارسال زنگ می‌زد و التماس و خواهش که در برنامه‌شان شرکت کنم

حتی برخی مواقع همراه دوست دخترش که مجری همان برنامه است زنگ می‌زدند و راهنمایی می‌خواستند!

حال که یکسالی است بهشان مصاحبه نمی‌دهم مضمون توییتم را می‌نویسد و مأمور امنیتی خطاب می‌کند!

آخر تروریست-شارلاتان بدنام که هر کس کمکت کرد از خسرو کردپور تا عباس جمالی و من پاسخش را با کثافتکاری دادی، اگر مأمور امنیتی بودم که خودت و دوست دخترت غلط می‌کردید تلفن مرا از جا درمیاوردید!

راستی تکلیف پولی که با دروغ «وثیقه‌ام را دارند می‌گیرند» به جیب زدی چه شد؟!”

در نهایت، به نظر می‌رسد که «برخاستن آشوب» و استشمام بوی «خون» ایرانی‌ها، دوباره کفتارهای خون‌خوار و خون‌پرست را به توهم و سوداهای دور و دراز انداخته و سرمست از این توهم، رسماً علیه تمامیت ارضی ایران شمشیر کشیده‌اند. البته، کلوخ‌انداز را پاداش سنگ است و دولت سعودی باید بداند که روزی که باید تاوان این بدمستی را بدهد، دور نخواهد بود. کسی که در خانه شیشه‌ای نشسته، به خانه دیگران سنگ نمی‌اندازد!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خنده دار تحلیل افرادیه که میگن انگلیس حامی حکومت ایرانه !!!!! ‌‌‌‌‌ونمی بینن که بزرگترین کمپین رسانه ای در جهان ضد حکومت ایران توی انگلیس و با اجازه انگلیس تشکیل شده مثل ایران اینترنشنال و بی بی سی و منوتو و ایندیپندنت فارسی و کیهان لندن و پناه دادن به دو تا از بزرگترین مخالفان این حکومت یعنی سلمان رشدی و ابن وراق . اینکه انگلیس و بی بی سی از دهه پنجاه مخالف شاه شدن به خاطر این بود که شاه رو خودشون به همراه امریکا در دو زمان یعنی سال بیست و سال سی و دو به سلطنت رسوندن و بعدش دیدن که شاهی که سلطنتشو مدیونشون بود داره براشون شاخ و شونه می کشه و با بالا بردن قیمت نفت براشون چنگ و دندون نشون میده پس اونها هم مقابله به مثل کردن و از مخالفان شاه حمایت کردن

    31
    32
  2. یک خانم باسواد و دلسوز و زیبا که یه ماهه رخت سیاه برای جوانان ایران پوشیده .تازه تو پارلمان اروپا هم سخنرانی کرد و اشک ریخت…زدی به هدف سیما خانم

    74
    40
  3. سلام علیکم
    این سیما ثابت مگه یه دوست پسر داره اونجا آزاده یه مقدار بالا تر خودش بی سواد و تمام مهمان های دیوانه‌ای که میاره ۲ دقیقه به حرف هاشون گوش کن
    بی سوادی موج میزنه بعد یه مزدور رفته تو یه برنامه
    بی سوادها حرف زده همچین میگن اروپا انگار کجاست اینها اونجا باید برن دستشویی بشورن این ویترین الکی باور نکنید . زن‌ها متاسفانه باید خودشونو عرضه کنن مردها هم دستشویی بشورن
    با فلاکت دارن زندگی میکنن این جماعت وطن فروش و خود فروخته

    22
    87
    1. به نکته ی مهمی اشاره کردی ، اونجا اصلا قانون ندارند ، قانون فقط در ایران، بیسواد ها اینجا چکاره میشوند : نماینده مجلس ، وزیر ، رییس اداره ، لمپن ها هم میشوند امثال تو

      86
      12
    2. وسوسه مون کردی یه سر بریم اروپا واسه دستشویی.
      برادر بزرگوار شما که سوادداری وجدانا مطلب بالا روکامل خوندی؟
      چون من که شخصا همکلاس این بنده خدانبودم تا ببینم مدرکش چی هست ونیست.ناشراین خبر چند سطربالاتر فرمودند که ایشون مدرک دکترای علوم سیاسی دارند والبته از دانشگاه لندن.ماهواره مارو که بردن نتونستیم مجددا تهیه کنیم.برای همین سرچ کردیم سیما …کیست؟
      شما چرا پای صحبت ایشون نشستین یا اصلا چرا همچین کانالی رو دنبال می کنید.مملکت خودمون کم شبکه وکانال داره مگه برادرمن؟
      واما دوست من شما چرامتاسف هستیداز اینکه اونها خودشون رو عرضه میکنند؟یعنی من نوعی باید به این خانم بگم بد وبی سواد وبه شما که به میلیونها ایرانی که اتفاقا خواهر ومادر وهمسایه و.همشهری و هموطن مون هم هستند می فرمایید …….بگم خوب.
      مردی که به زن با ایمان و پاکدامن افترا می زندو تهمت می بندد و نسبت ناروا به او می دهد

      إِنَّ الَّذِینَ یرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِی الدُّنْیا وَالْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظیمٌ«23» (النور).

      قرآن کریم در این آیه کسانی را که به زنان پاکدامن و با ایمان تهمت زده- و نسبت انجام عمل ناشایست به آنها می دهند- مورد نکوهش شدید قرار می دهد و محروم بودن آنان از رحمت الهی را اعلام می نماید و اینگونه افراد را به کیفر دنیوی و عقوبت اخروی وعده می دهد.

      پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: نسبت دادن ارتکاب عمل ناشایست زنا- به شخصی که اینکار را نکرده- نشانه ای از کفر است. و جایگاه کفر در آتش خواهد بود
      شما دیگه سوختی داداش

      17
      5
  4. من یقین پیدا کردم که این خانم کارش درسته . شما اگر تو روز روشن و وسط ظهر بگید روزه من یقین میکنم که شبه و یک کلکی تو کاره

    100
    30
  5. دمش گرم،خیلی هم کارش درسته.من کار ندارم ایران اینترنشنال مال کیه یا کی ساپورتش میکنه،مهم اینه که راست میگه و با این کارا و حرفا نمی‌تونید خرابش کنین

    100
    30
    1. اینا رو احمق هایی مثل شما که خداروشکر در اقلیت هم هستین حساب باز کردن!!!
      خداروشکر میکنم اکثریت ایرانیا میدونن دشمناشون کین و تره هم براشون خورد نمیکنن وگرنه اگه به شماها. بود ما الان خیلی وقت پیشا و خیلی بدتر از آفریقایی ها مستعمره انگلیس و آمریکا شده بودیم!!!
      شما که دستشویی شوری اروپا براتون افتخاره…
      ذلت استعمار و مبارزه تا پای جونش برای وطن پرستان میموند!!!!

      8
      4
  6. برای این ادعا ها مدرکی هم موجود است یا فقط مثل شبکه های خارجی در حال اتهام زدن هستید؟؟
    هرکدام از این اتهام ها از جمله دروغ خواندن مدرک تحصیلی یا تغییر فامیلی و انتخاب ثابت که ربطی به فرقه هایی دارد باید با مدرک باشد ولا از واقعیت به دور است!!
    اگر اینتر نشنال را به دروغ پراکنی و بی مدرک سخن گفتن و هزار جرم دیگر متهم میکنیم خودمان باید مستند و مستدل از عقاید خود دفاع کنیم و دیگران را محکوم سازیم و گرنه این راه خطایی است.

    51
    7
    1. آقا کاظم شما خودت اگه بر خلاف صحت مطالب بالا مدرکی داری رو کن . موعظه نکن اینتر نشنال خودش لال نیست که شما نگرانی . رسانه ای که آموزش ساخت ادوات جنگی میده به همراه آموزش جنگ شهری و آشوب ..حالا شما بگرد دنبال مدرک لیسانس این خانم

      5
      10
  7. آره بابا همهُ شبکه های خارجی دروغ میگن برای همینه که مردم ایران اصلا آنتن ماهواذه تهیه نمیکنند که برنامه خارجی ها ببینند.
    گزارشگر صدا و سیما در مورد تظاهرات برلین گفت که فقط ده هزار نفر شرکت مرده بودند اونهم برای اعتراض به قیمت بنزین! از رسانه های داخلی رسوا تر، غیر حرفه ای تر، و دروغگو تر هم هست؟

    59
    13
  8. خیلی مقاله تاثیر گذار و سوزناک و برشته و دو رو خشخاشی بود ونشاهنده حرفه ای بودن نویسنده !!!!
    با همین فرمون برونید که شما حتمن پیروز این جنگ رسانه یی هستید؟

    30
    4
  9. امروز اکثر قریب به اتفاق رسانه ها در سرتاسر دنیا به آن صورتی که ما با آن آشنا هستیم متاسفانه در انحصار شرکت های چند ملیتی و یا حکومت های اقتدار گراست و بسیار طبیعی و منطقی به نظر میرسد که دست اندر کاران اینگونه رسانه ها در پوششی از نفوذ صاحبان رسانه قرار گیرند و آن را در برنامه ها و نوشتار خود منعکس نمایند به خصوص اگر هیچ درآمد و منافعی از تبلیغات و واکنش مردم هم برخوردار نباشند. شبکه های ماهواره ای فارسی زبان خارج از کشور هم از این قاعده مستثنی نیست با این تفاوت که صرفا به دلیل و با انگیزه مبارزه با جمهوری اسلامی شکل گرفته و نه لزوما اطلاع رسانی و تحلیل و بررسی مبتنی بر واقعیات جامعه جهانی. گوینده و نویسنده و مجری این رسانه ها چه خوشنام باشند و چه از آن بی بهره از اهمیت ویژه ای برای مخاطبینی که خود را محدود به نظر دهی و تبلیغات و پروپاگاندای آنها نمیکنند برخوردار نیستند. راهکار بیشتر اینگونه رسانه ها توسل به پوپولیسم هیجانی به منظور تحمیل دیدگاه خود و خلط مبحث به مخاطبان خود است. پیام رسان ها را زیاد جدی نگیرید ولی شاید پیام را نباید بی پاسخ گذاشت.

    6
    1
  10. خیلی خوبه که انصاف نیوز طامات فارس نیوز سپاه رو نشر میده آفرین
    هر روز بهتر از دیروز میشید

    4
    2
  11. جناب شفیعیان ، واقعا ناامیدم کردی!!! پسر، چرا خزعبلات و لاطائلات بنگاه خبر پراکنی معلوم الحالی چون فارس رو که البته هیچ نسبتی با فارس نداره، بازنشر می‌کنی!!!؟ مگه قحطی خبری پیش اومده!؟ کلی خبر هست که میتونی منتشر کنی، این آخه!!!؟

    7
    3
  12. چرا با کسانی که اختلاف دارید این طور نفرت پراکنی و حاشیه پردازی و می کنید!؟
    از نظر حرفه رسانه ای این کار درست و مقبول نیست. و مردم با این نفرت پراکنی
    نخ نما شده اشنا هستند.

    11
    1
  13. در حکومت جمهوری اسلامی، زمانیکه شخصی مسئله ای را نقد می کند یا در حوزه ای فعالیت می کند که به مذاق آقایان خوش نمی آید به جای آنکه در مورد مطالب عنوان شده با دلیل و استناد مسئله نفی شود به خاطر بیسوادی آقایان، فقط شروع به افترا و تهمت زدن به شخص و تخریب شخصیتی میشود و با آن همه دم زدن از اسلام، هیچ اسلامی از شخصیت آنها درک نمی‌شود.

    9
    3
  14. مشکل این مقاله جانبدارانه بودنش نیست، چون اساسا روزنامه نگاری غیرجانبدارانه یک اسطوره است. مشکل اصلی کم اطلاعی و تنبلی روزنامه‌نگاران اه، نویسنده که مدرک دکترای این خانم رو زیر سوال برده و با تمسخر به عدم وجود حتی مقاله فارسی اشاره کرده می‌تونست با یک سرچ گوگل از دکترای این خانم رو پیدا کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا