خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفتگوهای برجامی موگرینی در واشنگتن

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه به واشنگتن سفر می کند و بحث و رایزنی در باره حفظ و اجرای برجام از جمله محورهای گفت وگوهای او با مقامات دولت و کنگره آمریکا خواهد بود.

به گزارش ایرنا ‘کاترین ری’ سخنگوی اتحادیه اروپا روزجمعه اعلام کرد:موگرینی روزهای دوشنبه و سه شنبه 6 و 7 نوامبر ( 15 و 16 آبان) به واشنگتن سفر می کند و در این سفر درباره تازه ترین تحولات مربوط به شماری از مسائل سیاست خارجی مورد علاقه مشترک از جمله اجرای توافق هسته ای با ایران و اوضاع شبه جزیره کره، بحث و گفت وگو خواهد کرد. بررسی روابط دوجانبه اتحادیه اروپا – آمریکا نیز از جمله محورهای گفتگوهای موگرینی اعلام شده است.

سخنگوی اتحادیه اروپا افزود:موگرینی دراین سفر با مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا وهمچنین تعدادی از اعضای برجسته مجالس سنا و نمایندگان آمریکا شامل پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار وگفت وگو می کند. موگرینی همچنین در کنفرانس جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا ( Republican Conference) سخنرانی می کند.

براساس این بیانیه، موگرینی در این سفر همچنین با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز دیدار خواهد کرد. آمانو که هفته گذشته پس از سفر به ایران در کنفرانس انرژی هسته ای در قرن 21 ، در ابوظبی شرکت کرده بود، در سفر به واشنگتن با برخی از مقامات آمریکایی نیز دیدار خواهد کرد و انتظار می رود یکی از مباحث آمانو نیز دفاع از برجام باشد. جفری دانووان سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در تماس تلفنی ایرنا از توضیحات بیشتر در زمینه سفر آمانو به آمریکا خودداری کرد.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا وقدرت های اروپایی باحمایت قاطع ازتوافق هسته ای ایران و1+5 به عنوان سندی بین المللی و مورد حمایت شورای امنیت سازمان ملل، این پیام را به روشنی ارسال کرده اندکه هرگونه کارشکنی آمریکا در برجام تنها انزوای بیشتر آن کشور را در پی دارد. اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی آشکارا با موضع دولت آمریکا درباره توافق هسته ای مخالفت کرده است و بر لزوم اجرای برجام از سوی تمام طرف ها تاکید دارند.

ترامپ روز جمعه 21 مهر 1396 در گزارش سه ماهه خود درباره روند سیاست های کاخ سفید در قبال ایران و برجام، بدون هرگونه دلیل منطقی و اثبات شده ای، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و مدعی نقض برجام از سوی ایران شد و همچنین مدعی شد که می تواند به توافق هسته ای پایان بدهد.

موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بارها بر لزوم پایبندی همه طرف ها به برجام به عنوان یک توافق بین المللی مورد تایید شورای امنیت تاکید کرده و گفته است که هیچ کشوری نمی تواند به آن پایان بدهد. درپی اعلام تصمیم ترامپ درخصوص برجام ، مقام های اروپایی اعلام کردند که به رایزنی با کنگره آمریکا برای حفظ برجام ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا