خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فروش واحد هزار متری بانک ملی در برج خلیفه دبی

گروه اقتصادی، انصاف نیوز: «دفتر کار خود را به مجلل‌ترین و رکورددارترین برج کره زمین منتقل کنید» این عنوان یک آگهی یک‌هشتم کادری است که در صفحه سوم روزنامه ایران در تاریخ دوم آبان منتشر شده است.

طبق این آگهی، یک واحد آپارتمانی به مساحت حدود 1054 متر مربع در طبقه 116 برج خلیفه امارات توسط بانک ملی به فروش گذاشته شده است. در متن آگهی تاکید شده که فروش به درهم امارات و از طریق مزایده انجام می‌شود.

شرکت در این مزایده تنها با دریافت اسناد میسر است که البته روشن نیست اسناد باید خریداری شوند یا رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. نکته دیگری که آگهی بانک ملی را جالب می‌کند این است که قیمت پایه مزایده مشخص نیست.

بانک ملی به خریدار این واحد آپارتمانی، در صورتی که نقدا تسویه کند، 5 درصد از قیمت پایه تخفیف خواهد داد!

فروش این واحد را باید در جهت عملی‌کردن قول وزیر اقتصاد و دارایی برای یافتن منابع جدید مالی برای اقتصاد ایران تعبیر کرد؛ وقتی قرار شد دولت سیزدهم معیشت مردم را به برجام گره نزند و از بانک مرکزی هم استقراض نکند، احسان خاندوزی قول داد با فروش اموال مازاد دولت، منابع مالی تازه‌ای برای اداره اقتصاد ایران فراهم کند.

از آن زمان، سازمان‌های دولتی و به ویژه بانک‌ها موظف شدند این اموال را شناسایی و به فروش برسانند. کار تا جایی پیش رفت که برخی از کارشناسان نسبت به مازاد نشان‌دادن اموال دولت، یا به عبارت دیگر بی‌ارزش نشان دادن دارایی‌های ملی برای تحقق وعده دولت ابزار نگرانی کردند.

البته با گذشت یک سال و چند ماه از استقرار دولت سیزدهم، هنوز هیچ گزارش مستندی از عملکرد دستگاه‌ها، میزان دارایی‌های شناسایی‌شده، میزان دارایی‌های واگذارشده و خریداران این اموال اضافی! منتشر نشده است. همچنان که مشخص نیست واحد هزار متری برج خلیفه دبی، چگونه به تملک بانک ملی درآمده است و چرا قرار است به فروش برسد؟

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا