خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اصولگرایان شورا به «تحقیق و تفحص» از شهرداری رای ندادند

سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران از رای ندادن اصولگرایان شورای شهر به طرح تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری گلایه کرد.

محمد مهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رای نیاوردن یک فوریت طرح تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران که در پی انتشار اخباری مبنی بر واگذاری‌ املاک به افراد خاص مطرح شده بود گفت: صبح امروز در جلسه غیر علنی شورای شهر یک فوریت طرح تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران بنا به اعتراض برخی از اصول گرایان مبنی بر اینکه ما در جریان این موضوع نبوده وگرنه حتما این طرح را امضاء می‌کردیم مجددا مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با وجود گلایه برخی از اعضای اصولگرا مبنی بر عدم اطلاع از این طرح اما باز هم به آن رای نداده و تنها 11 نفر از اعضای شورا که همگی از طیف اصلاح طلبان بودند به طرح تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران رای دادند گفت: دو نفر از طیف اصلاح طلبان (دانشور و صابری) در این جلسه غایب بودند.

سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران با بیان اینکه پس از به حد نصاب نرسیدن امضای اعضاء برای تصویب یک فوریت این طرح، اصولگرایان طرح بازرسی و نظارت بر سازمان املاک و مستغلات  شهرداری تهران را به صحن شورا آورده که نهایتا با 16 رای یک فوریت آن به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه پس از تصویب یک فوریت این طرح باید این موضوع در کمیسیون‌ها به صورت تخصصی بررسی شود گفت: به هر حال متوجه نشدیم که دوستان اصولگرایمان در شورای شهر تهران به چه دلیل بر روی عناوین حساسیت داشته و آن را تغییر دادند.

با فساد در هر جناحی برخورد شود

همچنین به گزارش خبرگزاری پانا، سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران گفت: پیش بینی‌ ما این است که از فردا اتهام زنی علیه اصلاح طلبان شورای شهر هم شروع خواهد شد و این بدترین برخوردی است که می‌توان درباره مطرح‌شدن فساد داشت.

محمد مهدی تندگویان در ادامه بیان کرد: اگر فسادی رخ داده چه از جانب اصلاح‌طلبان و چه اصولگرایان همه نهادها بیایند نظارت کنند و محکم بیاستند و با فساد برخورد شود.

فساد را سیاسی نکنیم 

وی ادامه داد: سایتی بدون مدرک و نامه رسمی علیه آقای حقانی تهمت‌هایی را مطرح کرده اما آیا آن سایت فیلتر خواهد شد؟ آیا عدالت در این موضوع رعایت می‌شود؟با این روشی که فساد را به سمت احزاب ببریم و آن را سیاسی کنیم و بعد از آن بگذریم به جایی نخواهیم رسید.

با هر مفسدی برخورد شود 

وی افزود: حتی اگر کسی از اصلاح‌طلبان فساد کرده باشد باید با آن فرد برخورد و تکلیف آن مفسده روشن شود. این را اعلام می‌کنیم تا انتظار نداشته باشند که اگر سایت‌هایشان موضوعی را به دروغ مطرح کردند ما از مواضعمان عقب‌نشینی خواهیم کرد.

بیش از 10 بار آقای سروری موضوع  انحلال شورا را به اصلاح طلبان نسبت داد

وی درباره اتهام انحلال شورا گفت: اتهام انحلال شورا موضوعی است که در جلسات یکشنبه و سه‌شنبه فکر می‌کنم بیشتر از ۱۰ بار آقای سروری مطرح کرد‌ه‌اند. یعنی هربار ما موضوعی از معضلات شهری را مطرح کردیم آقای سروری تنها جمله‌ای که به ما نسبت داده این بوده که شما موضوعات را سیاسی می‌کنید و قصد دارید شورا را به سمت انحلال ببرید. من فکر می‌کنم این موضوعی است که در ذهنشان وجود دارد و فقط می‌خواهند به اسم اصلاح‌طلبان تمام کنند.اما این تهمتی است که از روز اول از طرف اصولگرایان مطرح می‌شد.

سعی می‌کنند وابستگی اصلاح‌طلبان به رسانه‌های بیگانه را مطرح کنند

به گفته تندگویان، تا اتفاقی رخ می‌دهد سعی می‌کنند وابستگی اصلاح‌طلبان به رسانه‌های بیگانه را مطرح کنند در حالیکه هر مفسده‌ای که آنها می‌گویند هم سر از رسانه‌های بیگانه در می‌آورد اما ما چنین تهمتی به آنها نمی‌زنیم که از رسانه‌های بیگانه خط می‌گیرید و کارهایتان از خارج از کشور هدایت می‌شود. مگر در موضوع حقوق‌های نجومی رسانه‌های بیگانه به موضوع نپرداختند چرا ما این تهمت را نزدیم که رسانه‌های بیگانه موضوع را هدایت می‌کنند؟ چون ما معتقدیم اگر فسادی وجود دارد باید با آن برخورد شود و تفاوتی هم بین جناح‌های سیاسی وجود دارد.

چمران هیچگاه پیگیر سایت های مخالف و علیه اصلاح طلبان نشد 

وی گفت: نزدیك به سه سال است که سایت‌های مختلف علیه اصلاح‌طلبان شورا مطلب می‌روند و آقای چمران تا حالا یک بار هم موضع‌گیری نکرده‌اند. حتی سایتی که به نام خود شورا این کارها را می‌کند هم باز ایشان موضع‌ خاصی نگرفتند. اما وقتی یک سایت گزارش رسمی یک سازمان را منتشر می‌کند سریع برخورد می‌کنند و این سایت فیلتر می‌شود.ای کاش ایشان همیشه از شان شورا دفاع کنند اما تا امروز ندیدیم ولی امیدوارم در آینده ببینیم.

وی در مورد ورورد قوه قضاییه افزود: قوه قضاییه به اصل پرونده وارد شود نه برخورد با رسانه‌ها، چون رسانه‌ها آگاهی بخشی می‌کنند و اگر بر اساس یک سند رسمی هم این کار را می‌کنند که دیگر موضوع تهمت‌زدن نیست. فراکسیون اصلاح‌طلبان شورا به جد امیدوار است که هیچ‌کدام از اعضا درگیر فساد نباشد چون اگر باشد همه ما زیرسوال می‌رویم. ما دوست داریم همه تبرئه شوند و به دنبال اثبات جرم کسی نیستیم ولی این موضوع را ما نمی‌توانیم تشخیص دهیم بلکه دستگاه قضایی باید آن را مشخص کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اخه این چه کاریه؟ در کجای دنیا متهمین یک پرونده در مورد بررسی یا عدم بررسی پرونده خود تصمیم میگیرند؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا