خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی رییس کمیسیون اخلاق نظام پزشکی درباره‌ی چهارشنبه

نامه رئیس کمیسیون اخلاق پزشکی نظام پزشکی تهران بزرگ به دبیر این‌کمیسیون در جهت بررسی حوادث چهارشنبه و مفاد نامه بیش از ۳۵۰۰ پزشک به سازمان در پی می‌آید:

به نام خدای کاشف حق و حقیقت
جناب آقای دکتر بیرودیان
دبیر محترم کمیسیون اخلاق پزشکی
نظام پزشکی تهران بزرگ

با سلام و احترام
همانطور که مستحضر هستید کشور در شرایط خاصی است و ما در نظام پزشکی مکلف به انجام وظایف خود در حوزه سلامت فارغ از نگاه‌های سیاسی هستیم. سفیدجامه‌گان همیشه در احیای زندگی پیش‌قراول بوده و خواهند بود و درک درست جایگاه آنها توسط حاکمیت یک درخواست معقول و‌ منطقی است. خواهشمند است دو مورد ذیل در اولین جلسه فوق‌العاده کمیسیون اخلاق مطرح و بدون هیچ ملاحظه خاصی اعلام نظر شود.

۱- حوادث چهارشنبه چهارم آبان ماه۱۴۰۱:
در این تاریخ تعدادی از اعضای نظام پزشکی تهران با اطلاع قبلی در برابر نظام پزشکی تجمع نمودند و به دلیل بسته بودن درهای سازمان نظام پزشکی تهران امکان ورود به خانه خود یعنی ساختمان نظام پزشکی پیدا نکردند. قابل ذکر است که اینجانب با بررسی تمام جوانب و شرایط از همکاران عضو نظام پزشکی تقاضای لغو این تجمع را نموده بودم و بسیاری از آنان نیز تمکین کرده بودند و از آنها سپاسگزارم ولی تعدادی دیگر براساس خواسته خود به آن توجهی نکردند و می‌خواستند در داخل ساختمان نظام پزشکی حضور یابند و متاسفانه به دلیل عدم امکان مدیریت در شرایط بحران و بسته بودن درهای ساختمان حوادث غم‌انگیزی در برخورد نیروهای انتظامی و تجمع‌کنندگان رخ داد که ای‌کاش رخ نمی‌داد. هنوز خاطره تلاش پزشکان در دوران کرونا فراموش نشده است و این عزیزان جان دادند تا جان‌ها محافظت شود.

اینجانب به عنوان رییس کمیسیون اخلاق پزشکی تهران از جنابعالی درخواست بررسی مستندات و دلایل بسته بودن درب‌های سازمان را دارم و در این رابطه جناب دکتر محمد رازی مسوول پیگیری خواهند بود. امید است با کشف حقیقت بتوانیم از تکرار آن جلوگیری کرده و موجب التیام درد همکاران شویم.

۲- بیانیه ۳۰۰۰نفری:
اخیرا بیانیه‌ای با امضای بیش از سه هزار نفر خطاب به نظام پزشکی با ذکر مواردی درخواست منتشر شده است. همه ما به اصول اخلاق پزشکی از جمله تلاش حداکثری برای حفظ جان مردم و رعایت رازداری به عنوان یکی از حقوق اساسی بیماران خود معتقدیم و بر این باوریم که حفاظت از سلامت جامعه وظیفه بنیادین ما در تمام حرفه‌های گروه پزشکی و تیم سلامت است و بر اهمیت ارزش‌های مشترک حرفه‌مندان پزشکی که همگی بر حفظ آنها هم‌قسم هستیم، تاکید داریم. حفظ یکدستی و تمامیت جامعه پزشکی؛ خدمت به همه مصدومان، پذیرش آنها با نگاهی حرفه‌ای و حفاظت از حقوق آنها را باید سرلوحه خود قرار دهیم.

 اینجانب از حضرتعالی می‌خواهم تا تمام بندهای آن بیانیه را مورد بررسی کارشناسی قرارداده و موارد مرتبط با وظایف نظام پزشکی اعلام شود. پیشنهاد اینجانب استفاده از ظرفیت‌های همکاران خارج سازمان است و در خاتمه باید تلاش کرد با ضمن ارزش نهادن به حق اظهارنظر آزاد مانع تشدید دوگانگی اجتماعی و پاشیدن بذر تفرقه و کینه در جامعه پزشکی شویم و جان انسان‌ها در تمام ابعاد جامعه و اماکن آموزشی و زیارتی مورد محافظت قرارگیرد.

به امید سلامت روانی، جسمی و اجتماعی
جامعه ایرانی

دکتر سید موید علویان

رییس کمیسیون اخلاق پزشکی
نظام پزشکی تهران بزرگ

۶ آبان ماه ۱۴۰۱

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا