خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش به درخواست پزشکان برای پیگرد مهرجویی: ما هم شکایت می کنیم

بعد از مرگ عباس کیارستمی و حرف‌های خانواده‌اش، جنجالی‌ترین اظهار نظر در این‌باره از زبان داریوش مهرجویی در مراسم یادبود کیارستمی مطرح شد که از طرف برخی پزشکان بی‌پاسخ نماند. حالا نامه‌ای از سوی برخی پزشکان منتشر شده که خواستار برخورد قضایی با مهرجویی هستند. فرهنگ سروری وکیل مهرجویی در گفت‌وگو با آی سینما می‌گوید اظهارات این کارگردان کلی‌گویی بوده و جرم نیست، اما اقدام گروهی از پزشکان، شکایت موکلش از پزشک توهین‌کننده به مهرجویی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش آی سینما، هفت روز پس از درگذشت عباس کیارستمی، در مراسمی که برای بزرگداشت کارگردان «طعم گیلاس» برگزار شده بود در کنار صحبت‌های گلایه‌آمیز اهالی سینما، داریوش مهرجویی با صدای بلند اظهارات تند و تیزی درباره پزشکان به زبان آورد. البته او در میان صحبت‌هایش از کسی نام نبرد اما اظهاراتش آنقد‌ر سنگین بود که پزشکان واکنش گسترده‌ای به آن نشان دادند و حتی یکی از پزشکان بیمارستان جم پلاکاردهای توهین‌آمیزی نسبت به مهرجویی را به دست گرفت که تصاویر آن به سرعت در فضای مجازی منعکس شد. پس از این توهین‌ها این‌بار نوبت سینماگران بود که از کارگردان «هامون» در فضای مجازی دفاع کنند.

وکیل این کارگردان در 28 تیرماه تنها هشدار داد در صورت تکرار چنین رفتارهایی از سوی هر شخص حقیقی و حقوقی نسبت به موکلش، از طریق قوه قضاییه وارد عمل می‌شود و برخورد جدی به عمل خواهد آورد؛ اما این دعوا به شکل قضایی ادامه نیافت و مهرجویی نیز شکایتی نکرد.

البته با گذشت نزدیک به دوماه از این ماجرا و رسیدن پرونده پزشکی کیارستمی به هیات بدوی که قرار است کیفرخواستی شامل دو قصور پزشکی و دو قصور انتظامی را بررسی کند، همچنان دعوای پزشکان و سینماگران خاتمه نیافته و به نظر می‌رسد پزشکان خواستار ادامه این ماجرا هستند.

در این راستا امروز گروهی از از پزشکان و دندان‌پزشکان نامه‌ای خطاب به دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی نوشته‌اند که فارس آن را منتشر کرده و در بخشی از آن تقاضای اقدام قضایی نسبت به اظهارات داریوش مهرجویی مطرح شده است: «تقاضا داریم به عنوان متولی سازمانی که نماینده جامعه فرهیخته پزشکی است؛ علاوه بر فعال نمودن واحد حقوقی سازمان نظام پزشکی جهت برخورد اصولی و هدفمند با کلیه توهین کنندگان حقیقی، حقوقی و رسانه‌های مجازی و غیر مجازی؛ در خصوص اظهارات جناب آقای داریوش مهرجویی در مراسم ختم مرحوم عباس کیارستمی خطاب به جامعه پزشکی؛ به جرم توهین، تشویش اذهان عمومی، افترا و نشر اکاذیب؛ اقدام قضایی مناسب را در دستور کار قرار دهید.»

و در پایان آن نیز به نکته جالبی اشاره شده است: «بدیهی است در صورت عدم اقدامی مناسب در این خصوص توسط تنها نهاد صنفی جامعه پزشکی؛ این حق جهت یکایک امضا کنندگان این نامه بعنوان یک شهروند محفوظ خواهد بود، تا در نزدیک‌ترین دادسرای محل اقامت خویش حضور بهم رسانده تا با طرح شکایت نسبت به جناب مهرجویی از حیثیت حرفه ای و حقوق حقه و قانونی خود دفاع نمایند.»

آقای مهرجویی کلی‌گویی کرده و کلی‌گویی جرم نیست!

با توجه به این نامه، به سراغ فرهنگ سروری وکیل داریوش مهرجویی رفتیم که از وجود این نامه اظهار بی‌اطلاعی کرد، به گفته او هیچ‌ اقدام قضایی در این خصوص، تا کنون علیه کارگردان فیلم «گاو» صورت نگرفته است.

او در این‌باره به آی سینما می‌گوید: «بعد از توهین یکی از پزشکان بیمارستان جم، قطع به یقین ما نخواستیم بر علیه او شکایت کنیم، چون به نظر می‌رسید تنها می‌خواهد جلب توجه کند و به دنبال بزرگ کردن خودش است، اما هشدار دادیم که پس از این سروکار توهین‌کنندگان با قوه قضاییه خواهد بود.»

آن‌طور که این وکیل پایه یک دادگستری درباره نامه پزشکان خطاب به سازمان نظام پزشکی توضیح می‌دهد، این سازمان یک مرجع قضایی نیست و تنها می‌تواند توصیه یا شکایتی کلی در این‌باره داشته باشد: «علاوه بر این‌ها کسانی که در آن جمع حاضر بودند می‌دانند که آقای مهرجویی شخص خاصی را خطاب قرار نداده و اسمی هم نیاورده و شکایت کیفری باید قائم به شخص باشد. مگر این‌که اتحادیه یا همان سازمان نظام پزشکی در صورتی که آقای مهرجویی خدای ناکرده صحبت خاصی کرده باشند به این موضوع واکنش نشان دهند، اما حرف‌های ایشان کلی‌گویی بوده و کلی‌گویی جرم نیست.»

او در مورد اتهاماتی که در این نامه نسبت به این سینماگر وارد شده مثل توهین، تشویش اذهان عمومی، افترا و نشر اکاذیب نیز این‌طور توضیح می‌دهد: «باید دید دلایلشان برای اثبات چنین ادعایی چیست؟ که من بعید می‌دانم چنین شکایتی به نتیجه برسد.»

این وکیل دادگستری واکنش جالبی به قضایی شدن این دعوای لفظی نشان می‌دهد و می‌گوید: «اتفاقا ما هم می‌خواستیم در صورت بروز چنین اتفاقاتی شکایت قبلی آقای مهرجویی را به نوعی دنبال کنیم، با این اتفاق صد در صد ما نیز شکایتی را که در آن زمان نکردیم و در آن زمان به طور واضح به موکل من توهین شده بود را پیگیری خواهیم کرد.»

باید دید سازمان نظام پزشکی چه واکنشی به نامه گروهی از پزشکان و دندان‌پزشکان نشان خواهد داد و قرار است دعوا میان مهرجویی و برخی از پزشکان همچنان ادامه داشته باشد یا خیر.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این دکترا فکر می کنن جون مردم مثل سریال در حاشیه است !! کلا هیچی رو جدی نمی گیرن !! به جای عذرخواهی و دلجویی از مردم، افتادن به تومار نوشتن دوباره !!!!!!!!!!! مگه سریال درحاشیه است ؟؟؟؟ واقعیته !!! واقعیت !!! نمی فهمن ؟؟؟؟

  2. هیچکس نمیتونه منکر تلاش های شبانه روزی جامعه پزشکی بشه و قطعا درآمدشون در مقایسه با برخی افراد بیسواد میلیاردر چیزی نیست.ما هم باید خیلی آدم های ناسپاسی باشیم که بهشون توهین کنیم.به نظر من توهین به پزشکان یک برنامه از پیش تعیین شده برای انحراف افکار عمومی از موضوع های مهم تر است

  3. با تمام وجود حمایت گر پزشکانیم و از افراد توهین کننده میخواهیم از آنها معذرت خواهی کنند.قطعا توهین به هر صنفی توسط هنرمندان کشور به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و محکوم است.

  4. پزشکان عزیز خسته نباشید.خدا قوت
    بنده واقعا برای بعضیا متاسفم که اعتماد پزشک و بیمار را از بین میبرند.متاسفانه زحمات پزشکان ایران دیده نمیشه و این ناشی از ضعف صدا و سیماست.بعضی مردم همیشه طلبکار هستن.من هیچوقت توهینی از هیچکدومشون ندیدم.ما ایرانی ها حاضریم هر جای بیخودی هزینه کنیم ولی هزینه های درمانمون باید مجانی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا