خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح دفتر مولوی عبدالحمید درباره بیانیه‌ی شورای تأمین

دفتر مولوی عبدالحمید، امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان به بیانیۀ شورای تأمین استان سیستان‌وبلوچستان که پنج‌شنبه 5 آبان منتشر شد، واکنش نشان داد و ضمن مثبت‌خواندن «پذیرش شهادت افراد بی‌گناه در جمعۀ خونین و عزل برخی از مسئولان انتظامی»، بعضی از ادعاهای مطرح‌شده در این بیانیه را خلاف واقع دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان، متن بیانیۀ دفتر مولوی عبدالحمید به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
در بیانیۀ شورای تامین استان سیستان‌وبلوچستان که مؤرخ ۵ آبان ۱۴۰۱ منتشر شده است، یک گام مثبت برداشته شده که پذیرفته‌‌اند افرادی در داخل مصلا در جمعۀ خونین زاهدان بی‌گناه کشته و شهید شده‌‌اند، و همچنین برخی از مسئولان انتظامی را عزل کرده‌اند، اما آنچه در بیانیه مذکور خلاف واقع بیان شده، به شرح ذیل است:

1- در بیانیۀ شورای تامین استان سیستان‌وبلوچستان سعی شده است صحنه‌های اصلی و واقعی تغییر داده شوند؛ از جمله اینکه گفته شده ۱۵۰ نفر به کلانتری حمله کرده‌اند و عده‌ای از آنان مسلح بوده‌اند که قصد تسخیر کلانتری را داشته‌اند. در حالی که شاهدان عینی و مستند زنده بیان می‌دارند تیراندازی از کلانتری در حالی شروع شده که کسی نزدیک کلانتری حضور نداشته است. این تیراندازی عده‌ای را به سوی کلانتری می‌کشاند که به شعار دادن و پرتاب سنگ اقدام می‌کنند.

2- مستند خود کلانتری یک سلاح کلت کمری و یک اسلحه ساچمه‌ای را نشان می‌دهد و وجود سلاحی دیگر در دست کسی از مردم ثابت نیست. آیا معقول است یک کلانتری را که پر از مأموران مسلح و تجهیزات نظامی است با ابزار فوق تصرف کنند؟! اگر افراد مسلح بودند چرا حتی یک نفر از مأموران مستقر در کلانتری در صحنۀ درگیری مصلا و کلانتری کشته نشده است؟

3- در مورد اتوبوسی که به دیوار کلانتری کوبیده شده است، شاهد موجود است که یکی از مأموران کلانتری راننده اتوبوس را از پشت فرمان بیرون کرده و خودش پشت فرمان می‌نشیند تا اتوبوس را در مقابل درب کلانتری برای حفاظت آن پارک کند، اما چون رانندگی بلد نبوده یا دستپاچه شده است، دو بار اتوبوس را عقب و جلو می‌برد و به دیوار کلانتری می‌کوبد و نهایتا اتوبوس را رها می‌کند و از محل می‌گریزد. لذا تلاش برای تسخیر کلانتری توسط افراد در هیچ عقل و منطقی نمی‌گنجد.

4- در درگیری بعد از نماز مغرب که اطراف مسجد مکی رخ داده، چندین نفر از مردم زاهدان و همچنین سرهنگ هاشمی کشته شده‌اند، در این صحنه از طرف مسجد یک تیر هم شلیک نشده است؛ زیرا تمام درهای ورودی مسجد بسته شده و به کسی اجازۀ ورود داده نشده است تا کسی بالای مسجد نرود. سرهنگ هاشمی با نیروهای قوی پیاده و سوار از فلکۀ خیام به سمت مسجد حمله می‌کنند و هر کسی را می‌بینند به او شلیک می‌کنند. ساختمان مسجد، حوزه و منزل شخصی حضرت شیخ‌الاسلام زیر رگبار شدید گلوله قرار می‌گیرد؛ در همین حال تنها جوانی که سلاح در دست داشته و با دیدن حمله به مسجد و حوزه و جنازه‌های مردم، در تقاطع خیابان خیام و توحید اسلحه می‌کشد و به‌سمت خودروی آقای سید هاشمی تیراندازی می‌کند و خودش هم نیز همانجا جان می‌دهد. این اصل ماجراست.

لازم به ذکر است، آنچه می‌تواند رضایت خداوند متعال و رضایت مردم را به دست آورد، تنها پذیرفتن واقعیت و بیان منصفانه و عادلانۀ اصل واقعه است. این می‌تواند مایۀ تسلی خاطر بازماندگان باشد. اگر ما خدا را در نظر بگیریم، بدون هیچ توجیهی قابل قبول است.

مردم زاهدان در مصلا و در خیابان‌های اطراف مظلومانه به شهادت رسیده‌اند. بهتر است شورای تأمین به جای تغییر دادن صحنه‌ها، اصل واقعیت و جریان را شفاف و روشن بیان کند تا تسلی خاطر بازماندگان این حادثه جان‌گداز باشد.

قدمی را که شورای تامین در جهت عزل برخی از مسئولان انتظامی برداشته گرچه مثبت است، اما کافی نیست. خواستۀ خانواده‌های شهدا و مجروحین و کل جامعه آن است که این جنایت هولناک از طرف مسئولان محکوم شود و تمام کسانی که در ریختن این خون‌های پاک دست داشته‌اند، در هر رده و مقامی که باشند به مجازات برسند و خسارات جانی و مالی مردم شریف زاهدان جبران شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با سلام خدمت جناب مولوی عبدالحمید.
    جناب شیخ الاسلام بدیهی است شما خود در هیچ کدام از صحنه های درگیری حضور نداشته اید و این موارد را به سمع شما رسانده اند. با احترام به عنوان یک زاهدانی تقاضا میکنم در اطرافیان و معتمدین خود تجدید نظر کنید بلکه خود و کسانی که گوش‌شان به دهان شماست را به اشتباه نیندازید. والسلام علیکم و رحمه الله

    27
    36
    1. احسنت
      امان از عالم بی تقوا و جاهل تندرو. این دو وقتی به هم می رسند چه بلایی سر اسلام می آورند. باعث تاسف

      9
      16
  2. از کجا بدانیم شما راست می گویید؟
    فیلم بیعت ستانی شما بعنوان امیرالمؤمنین، همه چیز را افشا می کند. هم فتنه گری و هم مظلوم نمایی؟
    الحق که بسیار زرنگی

    16
    33
  3. یا رب روا مدار که گدا معتبر شود…
    وقتی جنبه نداری دورت شلوغ شه.
    آقای اسماعیل زهی خیلی به این جمعیت دور و برت دلخوش نباش آبرو دست خداست. بترس از روزی که همین جمعیت علیه تو سلاح بدست بگیرن و به خدمتت برسن. بالاخره همه که از ماجرا بی خبر نیستن…

    14
    24
  4. کاربراحسان لطفاحواستوجمع کن هتک حرمت به عالم فرزانه دینی.مذهبی اهل سنت بلوچستان .زاهدان عواقب هشداردهنده و پشیمان کننده ای دارد!!

    22
    23
    1. عالم فرزانه مورد نظر شما اعتقادی به مبانی عقیدتی اهل سنت ندارد. بی جهت مردم را تهدید نکنید. بلائی بیشتر از تاسوکی و دارزین و شاه چراغ که بر سر مردم نخواهید آورد . اهل سنت اطاعت از حاکم و حکومت را واجب می داند و در سرزمینهایی هم که اکثریت دار ند مثل سرزمین نجد و حجاز این اصل را به شدت رعایت می کنند اما آقای عبدالحمید براساس خواستگاه سیاسی خود این اصل را برخلاف عقاید اهل سنت قبول ندارد و با سخنان تحریک آمیز روزی فاجعه دوربین را بوجود می آورد وروزی قتلگاه تاسوکی را راه می اندازد و اینک هم حادثه زاهدان را شما بهتر است به جای دفاع از ایشان وتهدید مردم به بر پا کردن فاجعه ای دیگر برعلیهشان خوب است اقای عبدالحمید را مورد سول قرار دهید که چرا بر خلاف عقاید اهل سنت برعلیه حاکم وحکومت اسلامی قیام کرده است.

      16
      13
      1. ما اهل سنت ایران جانمان را فدای شیخ الاسلام میکنیم و حرف افراد مذبذب مثل تو رو توسطل آشغال میندازیم
        از طرف اهل سنت خراسان با اطمینان کامل از جانب هم استانی هایم

        13
        14
        1. برادر عزیز

          فردای قیامت افرادی رو به حکم قتل و.. مواخذه میکنن آن شخص میگوید که من مرتکب قتل نشده ام به او خطاب میشود که طرفداری تو وحمایتت باعث قتل فلان شخص شد

          برادر جان
          الله جل جلاله عقل را معیار تشخیص حق از باطل قرار داده

          اگر رفتار عبدالحمید یا هر شخصی مطابق قرآن و سنت خاتم الانبیاء صلوات الله علیه بود تبعیت کن ولی اگر رفتار او مطابق امیال شیطانی بن سعود و یهود بود دیگر چه حجتی در فردای قیامت خواهی داشت

          مبادا جزء بدترین افراد در روز قیامت باشیم
          حضرت خاتم الانبیا میفرماید
          بدترین مردم کسی است که دین خود را برا بدست آوردن دنیا بفروشد و بدتر از او کسی است که دین خود رو برای دنیای دیگران بفروشو

          والله خبیر بما تعملون

    2. آن ها قبلا هم سابقه‌ی حمله به پادگان ها با سیل جمعیت انسانی را داشتند. قبلا سربازان به سیل جمعیت انسانی رحم می کردن و این احساساتی ها بدون مزاحمت وارد پادگان می شدند و چند تنی را به قتل می رساندند و می رفتند و لزوما همه هم سلاح نداشتند. خیال می کردند این دفعه هم مانند سابق است.

      8
      12
  5. آقای عبدالحمید
    ۱- اگر در جمهوری اسلامی ایران وضع انطور بود که شما قصد دارید رندانه به تصویر کشید شما باید قبل از شهادت شیخ نمرباقر نمر گردن زده می شدید چون آن شهید هر گز طوطه نکرده بود و شما روز شبی نیست برعلیه جمهوری اسلامی طوطه نکنید. زنده و سر ومر وگنده بودن تان دلیل برآن است که حرف شما صحت ندارد و دیگران اطلاعیه های شما را تنظیم می کنند.( که شاید شما را دچار مشکل و از سر راه خود بردارند و خود بر منصب شما بنشینند)
    ۲ – کدام عقل سلیم حرف شما را باور میکند که هیچ کس به کلانتری کاری نداشته آنوقت آنها دلشان برای درگیری تنگ شده و همینطور از روی تفنن شروع به تیر اندازی کرده اند.
    ۳- نشانه کذب بودن حرف شما این است که اگر به قول شما مردم در مصلی بوده اند پس ظاهرا چند نفری محدود برای تماشای نمایش تیر اندازی جلو کلانتری حاضر شده اند.
    ۴- ادعای سلاح نداشتن افراد حتی برای خودتان قابل باور نیست چه رسد به بقیه مردم ایران که می دانند اشرار و سارقان مسلح و قاتلان مردم منبع تامین سلاح خود را مرزهای شرقی و غربی کشور عنوان می کنند بعد شما می فرمائید کسی در شهر زاهدان و آنهم کسانی که قصد حمله به یک مرکز نظامی را داشته اند سلاح نداشته اند!!!
    ۵- داستان اتوبوس را خیلی مضحک به اطلاع شما رساندن. چطور احدی از کلانتری آن را هدایت و اتفاقا از همه موانع و جوی و جدول و مانع دیگر رد شده و دقیقا به دیوار کلانتری می کوباند. و به سمت خیابان و اغتشاشگران ومصلی و محل حضور شماحرکت نمی کند.!!!
    ۶- جناب عبدالحمید انتظار نبست وقتی رژیم بدوی ومنحط آل صعود تمام قد همه امکانات را برای اغتشاشات اخیر فراهم می کند شما آنها را تائید ضمنی نکنید و به اصطلاح با این دستاویزها آب در آسیاب آنها نریزید و لی انصاف داشته باشید قدر نمکی را که خورده و می خورید ودر امنیتی که با همه طوطه های که برعلیه حکومت برخلاف رویه اهل سنت می کنید بدانید و حداقل چنین مبتذل هر چیزی را تائید نکنید.

    11
    18
  6. استدلال ها کاملا صدا و سیمایی است. این روز ها پاسخ های همه ی طرفین ماجرا شبیه به هم
    است زشتی دروغ ، نپذیرفتن مسئولیت، خودخواهی و خود کامگی و از دست رفتن اصول اخلاقی و انسانی در برابر منافع گروهی(منافع فرد در دورن گروه) ، بیشتر فکر می کنیم. خداوند این وطن را از خشکسالی و دروغ نگهدارد. امید که دست های زر و زور و تزویر از همه ی جریان ها برای عموم مردم آشکار شود.

    3
    4
  7. حقیقت شاید همانی باشد که در بیانیه دفتر مولوی عبدالحمید بیان شده .ما که شاهد ماجرا نبودیم ؛حق قضاوت در این مورد نداریم الله اعلم.ودر هر صورت باید تاوان خون‌های به ناحق ریخته شده ستانده شود. ولی این حقیقت هم نباید فراموش شود که جناب عبدالحمید همانیست که پس از تسلط مشکوک تروریست‌های طالبان بر افغانستان که جنایتهای این گروه واپس گرا درحق مردم افغانستان ونیز هموطنان ایرانی ما ومشخصا دیپلمات‌های ما در مزارشریف وخبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی شهید صارمی قابل کتمان نیست؛پیام تبریک به این گروه فرستادند و آشکارا از به قدرت رسیدن این گروه اظهار مسرت و خرسندی نمودند و به نوعی غیر مستقیم همفکری خود با این گروه افراطی و واپس گرا را اعلام نمودند.بنابراین قضاوت‌ها و اظهارات این شخص نه قابل اعتماد واتکاست ونه سپردن زعامت مردم فرهیخته و بزرگ زاهدان به چنین اشخاصی به مصلحت مردم زاهدان و مصلحت کشور است.

    13
    5
  8. جنااب آقای مولوی عبدالحمید

    باسلام
    همیشه جامعه شیعه بوده که از سوی شما اهل سنت به شهادت رسیده اند.شهادت سردار شوشتری .تاسوکی ریگی ملعون .انفجار خودرو حامل سپاه .حمله به مقرهای نظامی مرزی.در کجا شیعه جلوی خانواده سنی مذهب معزز را در جاده گرفته وبه خاک وخون بکشد.

    7
    10
  9. جناب مولوی عبد الحمید بزرگ قوم و قابل احترام هستند اما چند نکته. شیاطین جن و انس دیوانه وار در تلاشند تا مومونان را از مسیر الهی برگردانند. هدف در این بیانیه شوم که از القائات شیطان است اختلاف و تفرقه افکنی بین امت اسلام و جدا کردن مسیر واحده وحدت اسلامی است. اگر این قبیل فعالیت ها باعث خونریزی و غلبه جاهلان از دو طرف و باعث فجایع کثیر شود ایشان مستقیما مسئول میباشند و در درگاه الهی باید پاسخگو باشند.حمله به مقر انتظامی با چه هدفی صورت گرفته؟ آیا با هدف تسخیر مقر صورت گرفته یا فقط قصد اعتراض داشتند؟ اگر قصد اعتراض داشتند چرا در خیابان شعار نداده و به مقر انتظامی حمله شده؟اگر این مقر تسخیر شده و سلاح به دست مردم جاهل و متوهم می افتاد چه فجایعی رخ میداد؟ والله العالم

    2
    4
  10. این همه انسان سرتاسرایران کشته شد حداقل ما شیعیان را با برادران اهل سنت به جان هم نندازید.برای ملت دشمن الکی درست نکنید.دشمنی به اسم فقر تبعیض اختلاس داریم کافیست.

  11. چرا … کجای دنیا به مسلحین مهاجم به پلیس با لطافت برخورد میکنن .
    تو اینقدر مغروری که میخای ایران بشه افغانستان تو هم بشی خلیفه
    زهی خیال باطل ما مرده باشیم که داعش آمریکای حاکم بشه . تو مثل اربابت بادیه نشینت … آمریکای هستین . خدا شر … مثل تو را از سر مسلمین انشالله بزودی کم کند .

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا