خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اظهارات تکان‌دهنده‌ی یک نماینده‌ی مجلس درباره‌ی «جمعه‌ی سیاه زاهدان»

خانه ملت نوشت: «معین الدین سعیدی در نشست علنی امروز (یکشنبه 8 آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن محکومیت حادثه تروریستی حضرت شاه چراغ(ع) که دست حقوق بشری غربی‌‎ را رو کرد، گفت: من از استان سیستان و بلوچستان می‌گویم، سرزمین خردسال ترین شهید جنگ تحمیلی که از دیار نیکشهر بود.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی افزود: سرزمینی که به جهت عقب ماندگی تاریخی علی رغم خدمات بی بدیل نظام در همه شاخص‌های توسعه انسانی، محروم ترین منطقه کشور است.

وی، رتبه استان سیستان و بلوچستان در دسترسی به آب شرب، اجرای طرح هادی، تخت بیمارستانی، سرانه فضای ورزشی، دسترسی به پزشک، شاخص راه روستایی آخر کشور برشمرد و ادامه داد: اما همواره با وجود این چالش‌ها به تعبیر مقام معظم رهبری مردمان این تنگه احد نظام و این گنج پنهان، مرزبان کشور بوده‌اند و همه دسایس دشمن را در تفرقه افکنی خنثی کرده‌اند.

سعیدی تصریح کرد: اما حال مردمان استان این روزها خوب نیست، در جمعه سیاه زاهدان در 8 مهر 1401 حوادث هولناکی اتفاق افتاده است که دل همه دلسوزان میهن را به درد آورده است. از یک سو شهادت تعدادی از بهترین مدافعان امنیت و تخریب اموال عمومی، اما از آن مهم‌‎تر، جان باختن جمع کثیری از نمازگزاران بی دفاع که بعد از ادای فریضه نماز جمعه از مصلی زاهدان برمی‌گشتند، آنانی که هیچ نقشی در اغتشاش و حمله به کلانتری نداشتند.

حجم کشته‌شدگان و زخمی‌های حادثه هولناک زاهدان با هیچ اعتراضی قابل قیاس نبود

این نماینده مردم در مجلس خطاب به نمایندگان مجلس گفت: عزیزان حجم کشته‌شدگان و زخمی‌های حادثه هولناک زاهدان با هیچ اعتراضی طی سالیان اخیر قابل مقایسه نیست. همه نمایندگان مجمع استان سیستان و بلوچستان با توجه به حساسیت شرایط کشور، صرفا و صرفا در چارچوب اهرم‌های قانونی نسبت به پیگیری این موضوع اقدام کردند و برای جلوگیری از ایجاد التهاب حتی یک مصاحبه نکردند.

وی افزود: جلسات متعددی با رئیس جمهور، رئیس انقلابی مجلس، وزیر کشور، وزیر اطلاعات و اعضای کمیسیون امنیت ملی داشتیم و امروز نیز از مردم می‌خواهیم با حفظ آرامش خود، بهانه به دست معاندین ندهند.

آیت الله محامی و مولوی عبدالحمید بیانه‌های آرامش بخش و وحدت آفرین صادر کردند

سعیدی تأکید کرد: بعد از آن حادثه تلخ، آیت الله محامی و شیخ الاسلام مولوی عبدالحمید طی بیانه‌های آرامش بخش و وحدت آفرین، ضمن تأکید بر استیفای حق مردم، آن‌ها را به پرهیز از حضور در خیابان دعوت کردند. مردمان این استان سنی و شیعه، سیستانی و بلوچ، هیچ مشکلی باهم ندارند و آنان که چشم دیدن این وحدت را ندارند به تعبیر حضرت آقا یا سنی آمریکایی یا شیعه انگلیسی هستند.

وی اضافه کرد: اما یادمان باشد که جمع کثیری از مردم جگرگوشه‌‎هایشان را از دست دادند و بسیاری از جان باختگان، جانماز بر دوش از مصلی برمی‌گشتند و نقشی در حمله به کلانتری نداشتند. آیا نباید آن‌‎ها شهید تلقی شوند؟ آیا نباید از خانواده‌های آن‌ها دلجویی شود؟

آنان که فاجعه زاهدان را رقم زدند در هر لباس و جایگاهی باید مجازات شوند

سعیدی اضافه کرد: از رئیس جمهور خواستیم همانگونه که از نیویورک با بزرگواری طی تماسی با پدر مرحومه امینی دلجویی کردند، از خانواده‌های جان باختگان زاهدان نیز دلجویی کنند که تا این لحظه این اتفاق آنگونه که باید و شاید نیفتاده است. عزیزان نباید نظام، هزینه بی تدبیری چند کارگزار را دهد. آنان که فاجعه زاهدان را رقم زدند، در هر لباس و جایگاهی که هستند باید مجازات شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: تلخی این ضایعه به جای خود، برخی به جای التیام، نمک به زخم مردم پاشیدند و از الفاظ اغتشاش گر و تجزیه طلب استفاده کردند. مردم سیستان و بلوچستان به گواه تاریخ نه اغتشاش گر و نه تجزیه طلب هستند. بروید به تعابیر حضرت آقا در خصوص مردم این استان بنگرید، ما اگر جانمان هم برود از اسلام و ایران عدول نخواهیم کرد.

آیا بعد از 43 سال یک نفر از نیروهای توانمند انقلابی، ولایی و بلوچ اهل سنت نباید در شورای تأمین استان باشد

وی تأکید کرد: در دشمنی دشمنان تردیدی نیست اما بی تدبیری ما چقدر به این چالش‌ها می‌افزاید، آیا بعد از 43 سال یک نفر از نیروهای توانمند انقلابی و ولایی بلوچ اهل سنت نباید در شورای تأمین استان باشد.

سعیدی اظهار کرد: عزیزان دولت و مجلس با کاهش سهیمه سوخت با کاهش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان با مستثنی کردن استان از مزایای قانونی جوانی جمعیت با نادیده گرفتن ظرفیت‌های بی بدیل نیروی انسانی توانمند استان، پاسخ درستی به اعتماد مردم ندادیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: تا دیر نشده تدبیر کنید! اما دشمنان این ملت نیز بدانند که مردم استان با حفظ وحدت فردای بهتر برای فرزندان خود رقم خواهند زد. «هرکس که زند طعنه به ایرانی و ایران/ بی‌شبهه که مغزش به سر و روح به تن نیست»»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. درود بر معین الدین سعیدی
    که در نشست علنی امروز (یکشنبه ۸ آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن محکومیت حادثه تروریستی حضرت شاه چراغ(ع) که دست حقوق بشری غربی‌‎ را رو کرد، گفت: من از استان سیستان و بلوچستان می‌گویم، سرزمین خردسال ترین شهید جنگ تحمیلی که از دیار نیکشهر بود.

    شمارابه خدا به این نظرات دلسوزانه توجه شود.

    13
    5
    1. درودخداوندبرصداقت نماینده مردمی جناب سعیدی منتخب مردم چاه بهار نیکشهر ودشت یاری درمجلس شورای اسلامی☆صادقانه واقیعت امرحوادث جمعه خونین سیاه نمازگزاران مصلی اهل سنت زاهدان؟واقیعت نمازگزاران مومن بیگناه وازهمه جابی خبرکه مصلی اهل سنت زاهدان که فقط جهت ادای فریضه الهی نمازجمعه امده اندبه کدامین گناه ازسوی نیروی امنیتی انتظامی موردحمله تیراندازی مستقیم به صفوف نمازگزاران داخل مصلی ودرحال عبادت داخل راازپشت بام پاسگاه اتتظامی به رگبارگلوله مسلسل می بندند که تعدادزیادی نمازگزاران رابه خاک وخون کشیده شده اند!؟بعدشم بلافاصله صداوسیمااستانی دربخش خبری ازنمازگزاران بیگناه شته شده ازعنوان تروریست اقتشاشگر وتجزیه طلب استفاده می کند!!

  2. درودخداوندبرصداقت نماینده مردمی جناب سعیدی منتخب مردم چاه بهار نیکشهر ودشت یاری درمجلس شورای اسلامی☆صادقانه واقیعت امرحوادث جمعه خونین سیاه نمازگزاران مصلی اهل سنت زاهدان؟واقیعت نمازگزاران مومن بیگناه وازهمه جابی خبرکه مصلی اهل سنت زاهدان که فقط جهت ادای فریضه الهی نمازجمعه امده اندبه کدامین گناه ازسوی نیروی امنیتی انتظامی موردحمله تیراندازی مستقیم به صفوف نمازگزاران داخل مصلی ودرحال عبادت داخل راازپشت بام پاسگاه اتتظامی به رگبارگلوله مسلسل می بندند که تعدادزیادی نمازگزاران رابه خاک وخون کشیده شده اند!؟بعدشم بلافاصله صداوسیمااستانی دربخش خبری ازنمازگزاران بیگناه شته شده ازعنوان تروریست اقتشاشگر وتجزیه طلب استفاده می کند!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا