خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آبشار کوهمره سرخی شیراز، نگینی در نزدیکی شهر

رپورتاژآگهی

طبیعت گردی یکی از جذاب ترین کارهایی است، که می توانید به همراه خانواده و دوستانتان انجام دهید، یکی از استان های خوش آب و هوای ایران استان فارس دارای طبیعتی بی نظیر است. شیراز یکی از زیبا ترین شهر های ایران است، که هر ساله بازدیدکنندگان بسیاری برای تماشای این شهر شگفت انگیز به آنجا سفر می کنند.

زمانی که خداوند دنیا را خلق کرد، تکه هایی از بهشت را روی زمین و در شیراز استان فارس قرار داد، آبشار کوهمره سرخی یا رمقان کوهمره سرخی یکی از این مکان ها در جهان است.

نام آبشار کوهمره سرخی شیراز از دوران صفوی گذاشته شده است، و نام این آبشار برای اولین بار در روزنامه ای به نام ملا جالا منجم آورده شده است. منطقه کوهمره  در نزدیکی روستان مرقان به سه ناحیه نودان، جروق و سرخی تقسیم می ‌شود. این منطقه دارای انبوهای از جنگل های سرسبز به مساحت 3 هزار متر مربع است.

عکس کوهمره سرخی شیراز

معرفی آبشار کوهمره سرخی

آبشار کوهمره سرخی در نزدیکی روستایی به نام روستای رمقان قرار دارد، این منطقه دارای جنگل های درختان بلوط است، که در نزدیکی روستا دیده می شود. روستای رمقان دارای آبشارهای زیبای بسیاری است، اما یکی از معروف ترین آنها آبشار کوهمره سرخی است. از روستای رمقان تا آبشار کوهمره سرخی تنها 30 دقیقه با پای پیاده فاصله است. آبشار کوهمره سرخی دارای ارتفاعی 60 متری است، که در بین جنگل های انبوه پنهان شده است.

در مسیر کوهستان های کوهمره سرخی قله های فراوانی قرار دارد، بلند ترین قله ی این منطقه، قلخ مشهور کوه دل است، که در حدود 3200 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. جنگل کوهمره سرخی در داخل کوه ها پنهان شده است. این منطقه با چشمه ها و رودخانه های دیدنی خود برای دوستداران طبیعت بسیار مناسب است.

طبیعت کوهمره سرخی بسیار زیبا و بی ‌نظیر است، هر ساله گردشگران بسیاری با تهیه بلیط هواپیما تهران شیراز برای بازدید از آبشار کوهمره سرخی به شیراز سفر می کنند. در اینجا می توانید انبوهی از درختان سر به فلک کشیده‌ بلوط و انار ببینید، که با  دو رودخانه ی شگفت انگشیز و خروشان قره آغاج و سرخون سیراب می ‌گردند.

این مناظر، زیبایی جذابی را خلق کرده اند پیوستن این دو رودخانه آبشار بزرگ کوهمره سرخی را ایجاد می‌ کنند که یکی از جاذبه ‌های دیدنی در شیراز است. این منطقه ی زیبا علاوه بر آبشار کوهمره سرخی دارای چشمه های طبیعی فراوان و قابل شربی است، که با جاری شدن آن ها در مسیر های پر فراز و نشیب به آبشارهای خیره کننده ختم می شوند.

آبشارهای اطراف آبشار کوهمره سرخی

در اطراف آبشار کوهمره سرخی چندین آبشار زیبای دیگر قرار دارد، که می توانید از آن ها نیز دیدن کنید. این منطقه جاهای دیدنی فراوانی دارد.

آبشار استهبان

این آبشار در 170 کیلومتری از شهر استهبان شیراز قرار دارد، آبشاری زیبا و دیدنی است. این آبشار به صورت پله ای می باشد، این پله ها 16 عدد می باشند، که می توانید از روی آن ها عبور کنید. هنگام عبور از پله ها میتوانید قطرات آب را ببینید، که زیبایی وصف ناپذیری را نمایش می دهد.

آبشار مارگون

این آبشار نیز در نزدیکی آبشار کوهمره سرخی قرار دارد، ارتفاع این آبشار 120 متر می باشد و دارای سرعت و قدرت زیادی است.

آبشار دم اسب

یکی دیگر از آبشار های زیبای این منطقه آبشار دم اسبی است، ارتفاع این آبشار به 30 متر می رسد. و جزو معروف ترین و جذاب ترین آبشار های شیراز به شمار می رود. آب و هوای اطراف این منطقه بسیار دلچسب و خنک است.

آبشار رحمت آباد

در یکی از روستاهای اطراف آبشار کوهمره سرخی آبشاری به نام رحمت آباد قرار دارد، ارتفاع این آبشار به 20 متر می رسد. و در لیست زیبا ترین آبشار های این منطقه قرار دارد. این روستا دارای چشم اندازی بی نظیر از درختان بادام و آویشن است، همچنین در اطراف این منطقه می توانید حیوانات زیبایی مانند بز کوهی و پلنگ را نیز ببینید.

مکان های دیدنی در نزدیکی آبشار کوهمره سرخی شیراز

در نزدیکی آبشار کوهمره سرخی، تفرجگاه های مناسب و مکان های دیدنی زیبایی در ایام تعطیل برای بازدیدکنندگانی که بلیط ارزان هواپیما را تهیه کرده و به شیراز سفر می کنند وجود دارد. این منطقه دارای طبیعتی عالی و دست نخورده است.

چشمه سرخون کوهمره سرخی

این چشمه یکی از چشمه های زیبا در این منطقه است، که گردشکران بسیاری را به خود جذب می کند، این چشمه در کنار جنگلی انبوه از درختان بلوط قرار دارد، که منظره ای زیبا رقم می زند.

روستاهای اطراف کوهمره سرخی

در اطراف آبشار کوهمره سرخی روستاهای بسیار زیبایی وجود دارد، که به دلیل رودخانه ها و چشمه های فراوان بسیار سرسبز است. از روستاهای اطراف این آبشار می توان به روستای ماسرم، ده سرو، چنارفاریاب، کوزرگ، کراچ، جمالی، دادنجان، بگدانه، رمقان، بنگر، امیر آباد ،دارنگون، ریچی، بن زرد، کربس، مله گاله، سبوک، شکفت، شوراب، چنارسوخته گلکی، رئیس گلکی، فتح‌آباد، اسلام‌آباد، امیرآباد، مسقان، مورجان و میگلی اشاره کرد.

ایل ها و قوم ها در کوهمره سرخی شیراز

این مکان دارای اقوام و نژاد های متنوعی است، از بزرگران این منطقه می توان به چندین ایل به نام های ناصری، جیهون، جوارزار، بیگی و شکرو اشاره کرد. یکی از معروف ‌ترین اشخاص در منطقه ی کوهمره سرخی، مهدی سرخی است. این فرد در زمان خود به عنوان یک رهبر آزادی خواه شناخته می شده است. از دیگر افراد معروف در این منطقه می توان به ملا شهباز سرخی، مهدی خان سرخی، مسیح الله سرخی، سرمست خان و ملا باباخان سرخی اشاره کرد. نژاد این ایل و قوم ها  به  حدود 160  سال قبل باز می گردد، ایل سرخی جزو اولین ایل های کوهمره در زاگرس و فارس بوده است.

رستوران های نزدیک کوهمره سرخی

متأسفانه در نزدیکی این منطقه هیچ رستورانی وجود ندارد، اما در مسیر کوهمره سرخی از شیراز آلاچیق و مکان هایی برای اقامت وجود دارد. در ابتدای پیاده روی، امکانات رفاهی محدودی مانند پارکینگ و سرویس بهداشتی تعبیه شده است. در داخل روستای مارگون نیز امکان اقامت در خانه های روستایی وجود دارد و می توان از آن برای اقامت شبانه استفاده کرد.

تفرجگاه کوهمره سرخی

بهترین رمان سفر به کوهمره سرخی در شیراز

اطراف آبشار کوهمره سرخی دارای پوشش گیاهی فراوان و پوشیده از انواع درختان به ویژه بلوط است. علاوه بر این، در فصل بهار، کل منطقه پوشیده از باغ ها و مراتع سرسبز است. آب و هوای این منطقه بسیار معتدل و مرطوب است، با وجود کوه هایی که در آن قرار دارد نسیم خنکی می وزد، وجود آبشارها و رودخانه های پر آب این منطقه، بسیار سر سبز و زیبا است.

بنابراین بهترین زمان برای سفر به کوهمره سرخی فصول بهار و تابستان است، در این فصل به دلیل سرسبزی بی نظیری که دارد منظره ای فوق العاده را به نمایش می گذارد. در فصل زمستان ممکن است جاده برفی باشد و رسیدن به آن برای شما خطرناک باشد.

آدرس آبشار کوهمره سرخی

فارس یکی از استان های مهم گردشگری در ایران است که دارای آثار باستانی و طبیعی فراوانی است. این استان پهناور به دلیل داشتن اقلیم های مختلف دارای آثار طبیعی و جاذبه های متنوعی است.

دسترسی به کوهمره سرخی دشوار نیست، شما می توانید با ماشین به آنجا بروید. مسافت کوتاه پیاده روی نیز برای همه افراد قابل دسترس است. شما می توانید به سمت آبشار رانندگی کنید، اما باید ماشین خود را حدود 800 متر قبل از ورودی آبشار پارک کنید زیرا هیچ وسیله نقلیه ای نمی تواند بیشتر از آن عبور کند، همچنین برای رسیدن به این مکان دوست داشتنی باید کمی پیاده روی کنید.

آبشار کوهمره سرخی در فاصله ی 50 کیلومتری از شیراز در میان جنگل های ماله گاله در نزدیکی روستای رمقان قرار دارد، و در مسیر کازرون به سمت جاده ی فرعی می توانید این آبشار زیبا را ببینید. برای رفتن به این مکان ابتدا باید به شیراز سفر کنید، بعد از عبور از جاده ها و روستاهای زیبای اطراف این آبشار به روستای زیبایی به اسم رمقان می رسید، سپس این آبشار را می توانید در آنجا پیدا کنید.

چکیده مطلب

جنگل کوهمره سرخی از جمله جنگل‌ های زیبا در شیراز است، در این منطقه می توانید جنگل های انبوه از درختان بلوط رنگارنگ را ببینید. این منطقه یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق است، که دارای چندین آبشار بی نظیر و رودخانه ها و چشمه های فراوان است. از آبشارهای معروف نزدیک این منطقه می توان به آبشار رحمت آباد، آبشار دم اسب، آبشار مارگون، آبشار استهبان اشاره کرد.

گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای بازدید از آبشار کوهمره سرخی به این منطقه جذاب سفر می کنند. بهترین زمان سفر برای بازدید از آبشار کوهمره سرخی شیراز در فصل بهار و تابستان است. برای اطلاع از قیمت پرواز شیراز تهران به سایت تریپ مراجعه کنید، و ارزان ترین بلیط ها و پروازهای مسافرتی را به صورت آنلاین و بدون واسطه تهیه کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از علاوه بر نرخ بلیط هواپیما از قیمت پروازهای مختلف مانند بلیط استانبول و بلیط داخلی و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور خارجی را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط ارزان هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا