خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت خبرگزاری فارس از بمب‌گذاری حرم امام رضا در سال ۷۳

خبرگزاری اصولگرای فارس نوشت:

«بعد از حادثه تروریستی در شهر قم در سال 65، اولین مکان بزرگ مذهبی و حرم مطهری که دشمنان ایران برای اقدام ناجوانمردانه خود علیه مردم ایران انتخاب کرده بودند؛ شهر مشهد و حرم مطهر امام رضا(ع) بود. دقیقا بیست و هشت سال پیش در عاشورای سال 1373 در ساعت ۱۴ و ۲۶ دقیقه روز دوشنبه، درحالی‌که در رواق‌ها، صحن‌ها، بست‌ها و اطراف آرامگاه امام هشتم(ع)، مردم مشغول عزاداری بودند، بمبی بزرگ در چند متری ضریح امام رضا(ع) منفجر شد. 26 شهید و بیش از 300مجروح حاصل عملیات ترور کور منافقین در این سال بود.

طبق نظر کارشناسان حجم این بمب معادل 10پوند (5/4کیلوگرم) ماده منفجره تی.ان.تی بود، به گفته یکی از خدام و پیشکسوتان خدمت به حرم مطهر امام‌رضا(ع) بمب کنار پایه بالای سر حضرت جاسازی شده بود و انفجار آن زمین را تقریبا به قطر 80سانت و به عمق 7و 8سانت گود کرده بود و حدود 6کاشی سلطان سنجری و دیوار مجاور پایه هم خراب شدند. در این انفجار، کاشی‌کاری‌ها و آیینه‌کاری‌های 800ساله حرم، تا حدودی آسیب دیده بود و در میان شهدای این حادثه نام یک زائر پاکستانی هم دیده می‌شد. اگر نگاهی به تاریخ بیاندازیم، 30خرداد ‌ماه یادآور جنایت‌های منافقین در به خاک و خون‌کشیدن شهروندان بی‌گناه این مرز و بوم و شکست مفتضحانه کوردلان بوده است. حادثه اول در 30خرداد 1360رخ داد؛ پس از تصویب بررسی طرح عدم‌ کفایت سیاسی ابوالحسن بنی‌صدر در مجلس شورای اسلامی، منافقین که می‌پنداشتند بهانه و فرصت مناسبی برای اعلام شورش علیه امام و نظام جمهوری اسلامی به‌دست آورده‌اند به سرعت به تدارک و آماده‌سازی یک حرکت مسلحانه وسیع و گسترده پرداختند، اما با اقدام قاطع مردم در حمایت از نظام 30خرداد سال 1360 برای منافقین به یک فاجعه و یک شکست تبدیل شد و به نوعی این جاهلان منافق در 30 خرداد 1373 قصد انتقام از مردم ایران را در اذهان شوم خود می پروراندند. و بلافاصله پس از حادثه بمب گذاری در تماسی تلفنی به دفتر یکی از رسانه ها در مشهد، با اعلام خوشحالی از آن حادثه شوم، مسئولیت حمله به حرم را بر عهده می‌گیرند.

نکته حائز اهمیت در حادثه تروریستی سال 1373 در حرم امام رضا(ع) روشن شدن اهداف تفرقه‌انگیزانه دشمنان ملت ایران بعد از این حادثه بود؛ زمانی که علیرضا رحمانی دقایقی پس از انفجار حرم شناسایی و تعقیب و دستگیر می‌شود و هم دستان منافقش را لو می‌دهد و در اعترافتش می گوید: فردی به نام «مهدی نحوی» فرماندهی این عملیات شوم را برعهده داشته، نحوی بعد از ۲۴ روز در تهرانپارس تهران دستگیر شده و روی تخت بیمارستان اعتراف کرده و می‌گوید: «به دستور سازمان منافقین این کار را انجام دادم و هیچ حرف دیگری ندارم.» بعد از این اعترافات مشخص می شود فردی به اسم «بهرام عباس‌زاده» قصد داشته چند روز بعد بمبی را در مسجد مکی زاهدان که متعلق به اهالی اهل سنت این شهر است منفجر کند که با هوشیاری نیروهای امنیتی این فرد دستگیر شده و نقشه تفرقه‌افکنانه ای که منافقان در آن ها سال ها برای مردم شیعه و سنی ایران در نظر داشتند، نقشه برآب می‌شود.البته که در سال های بعد هم این پلید اندیشان منافق این خط تفرقه افکنی را باز هم ادامه داند»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا