خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: مدیریت دانشگاه دولتی با پول نفت هنر نیست

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت دانشگاه دولتی با پول نفت هنر نیست، گفت: استقلال مالی دانشگاه اهمیت فراوانی دارد، مدیران دانشگاه آزاد مدیریت واقعی را تجربه می‌کنند و با ورود به عرصه اجرایی سرمنشاء اقداماتی خوبی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دهمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان که عصر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه نقطه قوت دانشگاه، اخلاص در تاسیس آن است، اظهار کرد: این دانشگاه خالصانه توسط بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تاسیس شد که امروز پرچم آن در دست مهدی طهرانچی است و وی امور اجرایی را پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان این دانشگاه سهم مهمی در پست‌های مدیریتی کشور دارند، بیان کرد: خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نگاهداری، رییس مرکز پژوهش های مجلس، دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی رییس جمهور از جمله مسئولان این دانشگاه بودند که در پست‌های دولتی مشغول به کار هستند، باید اذعان کرد کسی که در عرصه دانشگاه آزاد کار کرده باشد در کارگاه عملی و واقعی بخش غیر دولتی کار کرده است.

منادی با بیان اینکه مدیریت دانشگاه دولتی با پول نفت هنر نیست، عنوان کرد: استقلال مالی دانشگاه اهمیت فراوانی دارد، مدیران دانشگاه آزاد مدیریت واقعی را تجربه می‌کنند و با ورود به عرصه اجرایی سرمنشاء اقداماتی خوبی می‌شوند.

به گفته وی؛ ما در مجلس، نوکر بی جیره و مواجب دانشگاه آزاد هستیم، یعنی به این دانشگاه اعتقاد داریم، دانشگاه آزاد اسلامی برای همه ایران است.

وی با اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی برای معلمان بیان کرد: در قانون رتبه‌بندی معلمان که بسیار هزینه‌بر بود، ۳ تا ۷ میلیون براساس رتبه آنها افزایش حقوق داشتیم، سازمان ملی تعلیم و تربیت را شکل داده‌ایم که در حال حاضر خود را در دل آموزش و پرورش جای داده است‌، به زبانی دیگر عنصر رقابت را وارد آموزش و پرورش کرده‌ایم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: عدم تبعیض، اساسی‌ترین قانون جهش تولید دانش بنیان بود. در این راستا تمامی موانع بورسی، بیمه‌ای، بانکی و گمرکی از سر راه شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته شد. امروز ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داریم و استفاده از ۲۰ ماده قانون برای تمامی دانشگاه‌ها چه دولتی چه آزاد است. استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و تاسیس شرکت توسط واحدهای دانشگاهی بخشی دیگر از این اقدامات بوده است.

به گفته وی، برای سازمان فنی و حرفه‌ای اساس نامه تدوین شد و علاوه بر این رتبه این بندی معلم‌ها نیز در این بخش صورت گرفت.

منادی با بیان اینکه هزینه یک دانشجو در دانشگاه آزاد یک پنجم دانشجو دانشگاه دولتی است، عنوان کرد: دانشگاه آزاد دانشجو را با یک میلیون تومان اداره می‌کند؛ این در حالی است که دانشگاه های دولتی با حدود ۵ میلیون تومان این اقدام را انجام می‌دهند، این تفاوت هزینه ریشه در ساختار با بهره‌وری بالا دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

منادی با اشاره به تعداد شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه‌ آزاد اسلامی عنوان کرد: دانشگاه آزاد به تقلید از سبک “سیلیکون ولی” توانسته ۱۰۰ شرکت دانش بنیان را تاسیس کند، دانشگاه آزاد یکی از قطب‌های حوزه دانش بنیان است، امیدوارم همه موانع برداشته شود. سورنا ستاری ۲۰ مانع به من داد و بعد از ۱۰ سال امروز این موانع رفع شده است امیدواریم تعامل خوبی بین دانشگاه آزاد و مجلس در این حوزه برقرار شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا