خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: ماجرای آمبولانس‌ها را در مجلس خواهم پرسید

دکتر پزشکیان ضمن تحلیل به اعتراض اخیر بخشی از پزشکان مقابل ساختمان نظام پزشکی و برخودها با آن می‌گویدکه در مجلس درمورد «استفاده از آمبولانس‌ها در مقابله با اعتراضات» خواهد پرسید او می‌گوید « این چیزی را که دیدم خودم هم نمی‌توانم قبول کنم که از آمبولانس چنین استفاده‌ای کردند! اصلا آدم فکر می‌کند دستی در کار است که دارد این کار را می‌کند.»

نماینده مردم تبریز در مجلس همچنین درمورد برخی برخوردها با جامعه پزشکی در هفته‌های اخیر نیز به انصاف نیوز می‌گوید: «نتیجه‌ی این نوع رفتارها این شده که این روزها مهاجرت و خروج پزشکان از کشور بسیار افزایش پیدا کرده است. این بنفع مملکت نیست، فردا وقتی با مشکل مواجه شدیم می‌فهمیم چه اتفاقی افتاده است در داخل کشور. تنها فقط بحث اینگونه برخودهای امنیتی یا برخوردهای نامناسبی که می‌شود هم نیست…».

انصاف نیوز: پزشکان اخیرا تجمع اعتراضی داشتند مقابل سازمان نظام پزشکی، در اعتراض به «سوءاستفاده از آمبولانس‌ها» و «حضور نیروهای امنیتی در بیمارستان‌ها». تحلیل شما از این اعتراض پزشکان و برخوردی که با آنها شد چیست؟

پزشکیان: من در آن تجمع نبودم و شاید عزیزانی که آنجا بوده‌اند اطلاعات و تحلیل دقیق‌تری داشته باشند؛ اما در کلان قضیه نهایتا اگر ما نگذاریم که سازمان‌ها و نهادهای رسمی کشور هم اعتراض خود را در چارچوب قانون مطرح کنند، بهانه می‌دهیم به یک عده ضدانقلاب که از این مسائل سوءاستفاده کنند و چهار حرف اضافه هم روی آن بگذارند. هرگونه خبری را اینها از ماجرا منتشر کنند ممکن است مورد قبول مردم قرار گیرد. بنظر من نباید با نهادهای مشخص کشوری که اعتراضی دارند و تجمع می‌کنند برخورد نامناسبی شود؛ آن مقداری که من از رسانه‌ها شنیدم هم اصلا قابل قبول نبود.

برخوردهایی بطور کلی این روزها با جامعه پزشکی می‌شود، مثلا موضوعی که برای دکتر فرهودی بنظر می‌آمد پیش آمده و یا موارد دیگر. نظرتان درمورد این رفتارها چیست؟

نتیجه‌ این شده که این روزها مهاجرت و خروج پزشکان از کشور بسیار افزایش پیدا کرده است. این بنفع مملکت نیست، فردا وقتی با مشکل مواجه شدیم می‌فهمیم چه اتفاقی در داخل کشور افتاده است. تنها فقط بحث اینگونه برخودهای امنیتی یا برخوردهای نامناسبی که می‌شود هم نیست، نوع قانونگذاری و چارچوب‌هایی که ما در مجلس نوشتیم، محدود کردن درآمدها، برخوردهای خارج از شان با جمعه‌ی پزشکی، نتیجه‌اش این است که آرام آرام نیروهای پزشک از کشور خارج می‌شوند و این زمانی خود را نشان خواهد داد که دیگر خیلی دیر است برای اینکه بخواهیم کاری بکنیم.

بیانیه‌ی پزشکی قانونی درمورد مهسا امینی بزعم برخی پزشکان بیانیه‌ی عجیبی بود و اعتراض بعضی پزشکان پزشکی قانونی را هم بدنبال داشت. نظرتان در مورد این بیانیه چه بود؟

بیانیه را ندیده‌ام و نمی‌دانم. آنچه من در صداوسیما و گفت‌وگوهای مختلفی که داشتم اعلام کردم این بود که نمی‌دانم چرا بجای اینکه ما مسئله را خیلی شفاف با مردم درمیان بگذاریم و اگر اتفاقی افتاده با مقصرین برخورد کنیم و اگر نیفتاده هم اطلاع‌رسانی شفافی داشته باشیم؛ به این شکل عمل نمی‌کنیم و نتیجه این می‌شود ه هرکس از ظن خود پیامی را در جامعه منتشر می‌کند. وقتی از طرف حکومت است یک عده قبول نمی‌کنند و وقتی از طرف مخالفان است می‌گویند که لابد چنین است. درحالیکه روز اول اگر این موضوع را شفاف بیان می‌کردند و قاطع هم برخود می‌کردند چنین نمی‌شد.

بالاخره دختری به قسمتی رفته و به هردلیلی فوت کرده است، باید می‌آمدند و این را شفاف می‌کردند، به هرحال نباید این موضوع به سادگی اتفاق می‌افتاد. بجای اینکه سریع با این مسئله برخورد کنند و شفاف‌سازی کنند، مدام طولش دادند و در نتیجه شایعات شروع شد، و بعد این تظاهرات خیابانی و بعد از خارج هم عده‌ای سوار این جریان شدند و شورش را براه انداختند و دیگر سره از ناسره در این مشخص نبود که حق کجاست و باطل کجا.

نظر شخص شما بعنوان یک پزشک درمورد سوءاستفاده از آمبولانس‌های درمانی در مقابله با اعتراضات و همچنین ورود نیروهای امنیتی به درون بیمارستان‌ها چیست؟

این چیزی را که دیدم خودم هم نمی‌توانم قبول کنم که از آمبولانس چنین استفاده‌ای کردند! اصلا آدم فکر می‌کند دستی در کار است که دارد این کار را می‌کند؛ چون نیروی انتظامی که به اندازه کافی ماشین دارد و لزومی ندارد از آمبولانس استفاده کند، راحت می‌تواند با ون یا خیلی‌چیزها برود. استفاده از آمبولانس اصلا برای من قابل توجیه نیست و اصلا نمی‌فهمم چرا این کار انجام شده است. برای اینکه نیروهای امنیتی وظیفه‌شان است بیایند در جاهایی که اعتراضی هست، در چارچوب قانون آن را مدیریت کنند و اینکه چرا باید از آمبولانس استفاده کنند برای من روشن نیست. واقعا این را باید شفاف‌سازی کنند که موضوع چه بوده است. من در مجلس پیگیری می‌کنم که ماجرای آمبولانس‌ها چه بوده و چقدر صحت دارد و چه اتفاقی افتاده است.

مگر سوریه است یا جنگ عراق است که بخواهند بر سر خارجی‌ها کلاه بگذارند؛ آنجا هم قابل توجیه نیست؛ اما بالاخره هرجا شورشی می‌شود و کارشکنی شکل می‌گیرد یا اعتراضی هست نیازی نیست که بخواهند با آمبولانس بروند یا مخفی‌کاری بکنند.

فکر هم می‌کنم در آن حد نبوده باشد اما اینکه اصلا چرا اینکار را کرده‌اند را من نمی‌فهمم و کلا نمی‌توانم توجیه کنم. برایم خیلی ثقیل است؛ چه دلیلی دارد؟! این را نشان داده‌اند اما برای من قبول کردنش ثقیل است. این مسئله را در مجلس پیگیری می‌کنم که بوده یا نبوده و اصلا چرا و آمبولانس متعلق به کجا بوده است. اصلا امکان ندارد با آمبولانس‌های دولتی بشود این کار را کرد. باید بپرسم که قضیه‌ی آمبولانس چه بوده است و چه اتفاقی رخ داده است.

برخورد فیزیکی با پزشکان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای پزشکیان
    وقتی اتفاق افتاده تلاش نکنید کتمان کنید. اینها با شکستن حریم بیمارستانها، سواستفاده از آمبولانس و محروم کردن مجروحان این حوادث از خدمات بیمارستانها بر تمام قراردادهای اجتماعی شمشیر کشیده اند. هیچ مصلحتی بالاتر از مصالح ملت ایران نیست. آنها که در چنین شرایطی از بلندگوی مجلس بیانیه میدهند برای سرکوب شدید معترضان تکلیفشان روشن است: دشمنی با مردم. اما از شما که اصلاحطبید و میدانید چه جنایاتی دارد میشود هیچکس نمیپذیرد سکوت کنید.

  2. میگه بیانیه پزشک قانونی رو نخوندهم! !؟؟

    بگو جرات اظهار نظر در موردش ندارم

    تو مثلا نماینده مجلسی

    بیانیه ای که کل کشور چندین هفته منتظرش بود رو نخوندی؟
    بعد چطور انتظار داری که ما باور کنیم که تو قراره از حق مردم تو مجلس دفاع کنی؟

  3. ببین حالا شدی پسر خوب از بابت اظهارات قبلی هم عذر خواهی می کردی خوب می شد یاشا دکتر پزشکیان تبریز اوغلی

  4. اقای دکتر شفاف می پذیرند از اول انقلاب انتخابات داشتیم و نتیجه هم طبق فرمول قانونی اعلام می شود موسوی نصف نفر اول رای آورد چرا تو و همفکرانت شفافرا قبول نکردید
    اقای دکتر حزب کومله یک دختره بزهکار را پرتاب کرد در آغوش شما دیگر امنیت کشور را فراموش کردید
    بحث امبولانس زیاد تکرار می کنند شما همه به اصطلاح با سوادید این را می دانید که در هیچ کجای عالم اگر بچه شما را بدزدند هیچ شعور و قانونی این مجوز را به شما نمی دهند که بروید از سفره یتیم یتیم نه پولدار دزدی کنید شما افرادی هستید که همه دزد هزینه امنیت کشور از جیب فقیر یتیم وووتوسط شما دزدیده شده است مال فرضا امبولانس برای صرفه جوی در هزینه امنیت کشور استفاده نابجا شده حال باید تند تند چکش خروج از کشور را به مردمی که هزینه تحصیل امنیت این افراد را دادند می زنید اولا این یک اهانت به پزشکان متعهد که در زمان دفاع مقدس بودند می کنید ثانیا کسی که دل در گروه وطن فروشی که همان مادر فروشی دارد این فرد برای بیماران هم مفید نخواهد بود نرود هم باید اخراج شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا