خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام آیت‌الله ناظم‌زاده قمی خطاب به نمایندگان مجلس

یک استاد حوزه علمیه قم در پیامی خطاب به نمایندگان مجلس نوشت: چرا برای جلوگیری از این فجایع، طرحی نمی‌دهید؟! چرا حرفی نمی‌زنید؟! چرا سکوت کرده‌اید و اعتراض نمی‌کنید؟! چرا جلوی این فجایع را نمی‌گیرید؟ آیا توان و اختیار ندارید یا «حقیقت» را در پای «مقام و مصلحت» قربانی کرده اید. اگر نمی‌توانید این کارها را انجام دهید بهتر است هر چه زودتر، مجلس را ترک کنید تا این همه بودجه هنگفت برای حقوق، مسکن، ماشین و رفاه هر نماینده، صرف نشود.

به‌گزارش انصاف نیوز، متن کامل پیام آیت الله سیداصغر ناظم‌زاده قمی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون وقایع اخیر را در ادامه می‌خوانید:

و اوفوا بالعهد ان العهد کان مسؤولا

نمایندگان مجلس شورای اسلامی!

به مناسبت حوادث اخیر که همه کشور را فراگرفته لازم دانستم نکته هایی را با شما در میان بگذارم. در ابتدا خاطره ای از هفدهم شهریور ۱۳۵۷ را یادآور می شوم:

در آن تاریخ، بنده در کمیته مشترک ضد خربکاری، زندانی بودم و افتخار هم بندی با برخی مبارزان، از جمله آقایان علما: روح الله شاه آبادی، سید عباس ابوترابی، هادی مروی و… را داشتم. از رادیوی زندان با خبر شدیم که حادثه تلخی در میدان شهدای تهران (ژاله سابق) اتفاق افتاده است که از بعضی ملاقات کنندگان همراهان متوجه شدیم که نیروهای شاه، جمعی از مردم و تظاهرات کنندگان را به خاک و خون کشیده اند. در روزهای پس از آن حادثه بود که نمایندگانی از مجلس شورای ملی؛ با آن که بیشترشان اختیاری از خود نداشتند، برای حفظ ظاهر و فرونشاندن خشم مردم، عکس العمل شدیدی به آن حادثه نشان دادند و این اعتراض ها از رادیوی سراسری پخش می شد و ما هم در زندان، گوش می دادیم.

اما شما نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، با این که به فرمایش امام خمینی «مجلس در راس امور است»، هیچ جایگاه و نقش و نشانی در این حوادث پنجاه روزه ندارید و هیچ عکس العملی به این اتفاقات تلخ که در این روزها در خیابان‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس و بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران، مشهد، کرج، اراک، اصفهان، سنندج، زاهدان و… رخ داده و منجر به کشته شدن زن و مرد و کودک و افرادی از نیروهای انتظامی و بسیجی و بعضی روحانیون گردیده، نشان نداده‌اید و سخنی نگفته‌اید.

چرا برای جلوگیری از این فجایع، طرحی نمی‌دهید؟! چرا حرفی نمی‌زنید؟! چرا سکوت کرده‌اید و اعتراض نمی‌کنید؟! چرا جلوی این فجایع را نمی‌گیرید؟ آیا توان و اختیار ندارید یا «حقیقت» را در پای «مقام و مصلحت» قربانی کرده اید.

نمایندگان محترم! یا هرچه زودتر طرحی برای گفت و گو با مردم معترض و فرونشاندن خشم آنان بدهید و تمهیداتی بیندیشید که اولا: فضای سیاسی کشور، مطابق قانون اساسی باز شود تا احزاب اصیل وطنی و سلیقه‌های گوناگون و متخصصان رشته‌های مختلف، در رفع مشکلات کشور، سهیم گردند و آزادی بیان در عمل (و نه در حرف) تضمین شود و مملکت در تیول اقلیت خاص باقی نماند. ثانیاً: به معیشت مردم اهمیت دهید و در گام اول، اقدامات عاجل و فوری برای سامان‌دهی اقتصاد کنید، چون بیشتر این خشم و عصبانیت‌ها، ناشی از فقر و تورم و گرانی و تبعیض است.

اگر نمی‌توانید این کارها را انجام دهید بهتر است هر چه زودتر، مجلس را ترک کنید تا این همه بودجه هنگفت برای حقوق، مسکن، ماشین و رفاه هر نماینده، صرف نشود.

نمایندگان محترم! آیا شما حتی برای آن تعداد اندکی از مردم که به شما رای داده‌اند، پاسخی دارید؟ و الله فردا مردم شما را مواخذه خواهند کردو خداوند یاور مظلومان، شما را در برابر کوتاهی‌ها و قصور و تقصیرها به شدیدترین وجه، مجازات خواهد کرد.

در این جا به ویژه به آن دسته از نمایندگان مجلس که در کسوت روحانیت هستند می‌گویم که: آیا اطلاع دارید که سکوت شما و همکارانتان باعث عصبانیت اقشاری از مردم شده و پاره ای اقدامات ایذائی و اهانت آمیز نسبت به روحانیت صورت می‌گیرد؟ آیا در برابر این اقدامات، هیچ مسئولیتی ندارید؟ در حالی که بیشتر روحانیان هیچ گونه نقشی در مدیریت کشور و اوضاع کنونی ندارند و صرفاً به دنبال مسائل علمی و تبلیغ اسلام‌اند و متاسفانه علاوه بر توهین‌ها و تحقیرها، مانند بسیاری دیگر از مردم عزیزمان در اولیات معیشت خود درمانده‌اند و ناچارند برای تامین معاش خود و خانواده، بخشی از ساعت‌های مفید علمی خود را صرف مشاغلی مثل مسافرکشی، کارگری و امثال اینها کنند.

امیدوارم شما نمایندگان مجلس، به عهد و پیمانی که در هنگام کاندیداتوری با مردم بسته‌اید وفادار باشید، چرا که به فرمان خداوند متعال در برابر عهد خود مسئولید: “ان العهد کان مسوولا”.

در خاتمه، ضمن تشکر از چند نماینده‌ای که گاهی اعتراض کرده اند، به بازماندگان محترم حوادث اخیر و داغ دیدگان، اعم از شیعه و سنی، تسلیت می‌گویم و با خانواده زندانیان بی گناه، اعلام همدردی می‌نمایم. همچنین به خانواده های قربانیان فاجعه حرم احمد بن موسی (شاه‌چراغ) و روحانیان بی گناه و نیز آن دسته از نیروهای بسیجی و پلیس که قربانی این وضعیت اسفبار شده‌اند، تسلیت می‌گویم و با همه آنان اظهار همدردی می‌کنم و شفای مجروحان حوادث اخیر و آزادی زندانیان بی گناه را از خداوند متعال، مسئلت دارم.

حوزه علمیه قم

سید اصغر ناظم زاده قمی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب آيت اله اتفاقا سکوت را شکستند و همه شون گفتند که معترضين را اعدام کنىد, اين حداقل کارى که بود توانستند انجام دهند.

    45
    2
    1. این تنها کاری بود که کرده اند
      نمایندگان مردم، مردم معترض به بی عدالتی ها و رفتارار سرکوبگرانه را با داعش یکی کرده و تقاضای اعدام کرده اند
      اینا نماینده مردم ایران نیستند و با اعمال و آراء شان نشان دادند که روبروی مردم ایران قرار گرفته اند در طرفداری قشر سرکوبگرند
      و نیک میدانند که اگر مردم پیروز شوند کارشان تمام است پس ان روی خود را نشان داده اند
      من ازشان ممنونم
      مردم دیگر میدانند نباید به اینا اعتماد کرد و کار مملکت را بهشان سپرد

      25
      2
    2. کدام آیت الله گفت: معترض را اعدام کنید؟ چرا اسم نمی بری تا قابل تحقیق باشد!
      بلی آن معترض نمایی که مرتکب جنایت شده، آدم کشته است، باید اعدام شود. قصاص حق طبیعی وارثان مقتولین است و همه مردم ایران هم برای جلوگیری از ادامه جنایت، حق مطالبه اعدام جنایت کاران داعش صفت را دارند.

      5
      22
  2. خیلی از نمایندگان حرف زدند و تمام حرفهای معترضان را غلط دانسته و خواستار برخورد جدی با معترضان شدند البته نگفتند معترض گفتند اغتشاشگر؟!؟!!

    31
    2
    1. یعنی آنهایی که آدم می کشند، معترض اند؟
      وقتی خود جنایت می کنند، به چه می توانند معترض باشند؟
      وقتی اغتشاش گران برای رسیدن به اهداف خود از کشتن انسان های بی گناه هم ابایی ندارند، به هیچ کس نمی توانند اعتراض کنند. آنها از همین ابتدا اعلام می دارند که اگر ما بقدرت برسیم، برای دستیابی به اهداف خود هرکاری می کنیم

      5
      20
      1. خودت فهمیدی چی بلغور کردی!!؟ یعنی مردم خودشان، خودشان را کشته اند!!؟ موجودیت موجوداتی چون شماها، در دروغ و دروغگویی است که بخوبی در ذات تان سرشته شده و آن را به روشنی نمایش میدهید.

        8
        1
  3. اتفاقا بهترین کاری که در این شرایط از نماینده ها انتظار داریم ؛سکوت است.ما را به خیر تو امید نیست؛شر مرسان

    29
    1
  4. حضرت آیت الله قربان جد بزرگوارت
    الله وکیلی جنابعالی هم بیا و با مولوی عبدالحمید همراهی کن و اعلام کن باید زیر نظارت بین المللی رفراندوم برگزار بشه. اصلاً همه تون بیاید چراغ این رفراندوم رو روشن کنین. والله چاره درده.

    37
    5
    1. کاملا موافقم
      به مسیولان و نمایندگان امیدی نیست
      رفراندومی بی طرفانی با نطارت بی طرفانه نهاد بین المللی که ایا مردم به بکدن این مسئولان و نمایندگان راصی هستند یا نه
      میدانم که مسیولان قبول نمیکنند چون از آرای و نتیجه مطلعند

      20
      2
    2. مولوی عبدالحمید ها به هیچ عنوان صلاحیت نمایندگی از مردم وزعامت ایشان را ندارند ومردم هم هیچ نیازی به این جماعت واپس گرا ندارند اتفاقا نوع نگاه محدود وقبیله گرایانه وایدئولوژیهای بسته مذهبی و سیاسی و جناحی؛ کشور را به مصیبتهای امروز دچار کرده.فراموش نکنیم که مولوی عبدالحمید اولین فردی بود که تسلط تروریست‌های طالبان ( که کارنامه ی سیاهی در نقض حقوق بشر واز جمله جنایت در حق دیپلمات‌های ایرانی و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی شهید صارمی دارند)را به این گروه تبریک گفت و به نوعی غیر مستقیم همفکری خودش با طالبان را اعلام کرد.چاره مشکلات امروز کشور ما ؛قطعا تفکرات طالبانی امثال مولوی عبدالحمید ها نیست.

      6
      4
    3. همیشه درتوهم اکثریت بودین
      اومدیم ونتیجه مطابق میل شما نبود
      مثل 88عمل می کنید یاچی؟؟؟!!!

  5. نفرمایید جناب آقای ناظم زاده ، اتفاقا نمایندگان 5 درصدی ما تلاش کردند ولی برای کشتن حقیقت و اعدام جوانان وطن و تشکر از سرکوب

    16
    1
  6. سلام‌یک‌تعداد‌از‌آقایان‌روحانیون
    هستند‌که‌به‌استخدام‌رسمی‌دولت
    ونهادها‌درآمدند‌اینها‌به‌سبب‌
    مسئولیت‌شغلی‌خارج‌از‌مواضع‌
    رسمی‌وبخشنامه‌دولتی‌اظهار‌نظر
    نمیکنند‌.روحانیونی‌که‌کارشان‌
    درس‌و‌مشق‌وتبلیغ‌‌به‌روش‌سنتی‌
    هست‌‌به‌نظر‌من‌اگر‌ابعاد‌شرع‌‌و
    قانون‌اسلام‌انتقاد‌‌و…داشته‌باشند
    حتما‌دربهبود‌کیفیت‌‌‌امور‌‌وحفظ
    ‌‌دیانت‌موثر‌است‌‌به‌نظر‌من‌حاکمیت‌
    بایستی‌به‌هزارو‌یک‌دلیل‌این‌امکان
    را‌فراهم‌نماید‌‌.

    3
    1
  7. باعرض سلام من از سال 42 با امام وانقلاب بوده ام اول که بحث حکومت اسلامی دربین نبوده وبیشتر بحث روی استقلال کشور وعدم تعارض قوانین با اسلام بوده بعدها کتاب ولایت فقیه پیداشد ه وامام هم درپاریس واوائل انقلاب میلی به حکومت روحانیون نداشتند اما به مرور روحانیت تمام امور کشور را به عهده گرفت ودر قانون اساسی ولایت مطلقه فقیه گنجانیده شد این ولایت مطلقه ویژه کسانیست که ممسوس فی ذات الله وخلقت نوری
    دارند ومخصوص پیامبر(ص)، امام علی(ع) و ائمه(ع) و فاطمه الزهراء سلام الله علیهم اجمعین است که خَلیفَةُ الله یعنی جانشین خدا بر روی زمین. هستند یعنی به تمام احکام الهی درهرزمان وهرمکان آگاه هستند وهیچ ربطی به فقهائی که سرکوچک ترین مسئله طهارت یا همین ولایت فقیه وبقیه ابواب فقهی بیش از 1200 سال است که بحث میکنند که حکم الله درمقام ثبوت که هیچ هیچ به وحدت نظر ورویه هم درهیچ باب فقهی نرسیده اند وحال وروز امروز ایران وافغانستان گویای حکومت روحانیون برملت مسلمان است امری که مرحوم آخوند صاحب کفایه پیش بینی کرده بودند الان هم کسانی مثل مراجع وعلمای بزرگ که نفوذ کلامی دارند بایستی به نحوی مسالمت آمیز اوضاع بد مسلمین را سروسامان دهند آدم ازاینکه اشتباه خودرا بپذیرد بزرگتر هم میشود اگر من بترسم که بنویسم توبترسی که نوشته مرادرج کنی وبزرگانهم بترسند که منافعشان درخطر بیفتد همگی باهم خَسِرَ الدُّنْیا وَالاْآخِرَةَ میشویم

    5
    1
    1. به چیزی در فرمایش شما عرض کنم و هشدار بهدهمه عزیزان و خوانندگان بدهم
      یه زمانی روحانیون قدرت را به دست گرفتند درسته
      اما اگر دقت کنید جناح قدرت داره کم کم عوض میشه و ایران داره به سمت یک … بر پایه نظامی گری سوق پیدا میکنه …

      پس باید ترسید و برای جلوگیری از این تغییر تغییر دیگری رقم زد
      مردم هم اینو فهمیدن برای همین به شدت …
      پس باید ترسید
      خوب فکر و تحقیق کنید متوجه خواهید شد

  8. باسلام.
    مردم معترض یا آشوبگران!!؟؟
    مردم اعتراض دارن اما آشوبگرنیستن
    مگر فتنه را نمی بینید؟؟بی خبری وبی اطلاعی ویا کج فهمی ؟؟

    3
    1
  9. حضرت آیت الله جا داره بفرمایید در چهل سال گذشته … امثال شما روحانیون در پی درس، چه کاری برای دفاع از حقوق مردم کردند؟!
    واقعا فازتون چیه که گفتید طلبه ها و روحانیون مجبورن کار کنند؟! و ساعت درس خوندن شون رو به کار کردن بگذرونند؟ ! …
    بقیه ی دانشجوهای این مملکت که پول خرج می‌کنند و درس میخوانند، خیلی ها هم همزمان کار میکنن و درس میخونن، آیا خونشان به اندازه ی طلبه ها قرمز نیست؟!
    به طلبه ها حقوق داده میشه و هرگز هیچ شهریه یی پرداخت نمیکنن….اگر راست می‌گید و اینقدر عاشق و سینه چاک اسلام هستید، چرا حاضر نیستید مث بقیه شهریه بدید؟ طلبه ها چه مزیتی نسبت به سایرین دارند که باید این امکان براشون فراهم باشه که فقطططط درس بخونن در دوران طلبگی؟!
    شماها از بقیه بهتر نیستین، اگر بدتر نباشید، قطعا مساوی هستید…. این نگاه … رو عوض کنید بعد بقیه رو‌ارشاد کنید….
    ضمنا به دل هم نگیرید، نمایندگان روحانی از حوزه تشریف آوردند، عادت دارند کار نکنن و ….

    2
    1
    1. با ماهیانه پنج میلیون حاضری زندگی متاهلی ومستاجری بگذرونی ودرعین حال به امور تبلیغی ومشاوره و… بپردازی؟!
      اونم بعد 16سال تحصیل توحوزه ودانشگاه

  10. قشنگ بود ولی سر تا پا دروغ بود برای اینکه اصلا هیچکس هیچ اعنقادی به هیچ حزبیث در ایران ندارد بجز عربستان و انگلستان و اصلاح طلبها که ما هستیم و هیچکس اصلا مار ا قبول ندارد.خنده داره آقای آیت الله زده به کاهدان شاید از فرقه خود ماست.
    ببین بابا جان فرقه اصلاحات تمام است با جنگ با سلاح با کشتار تمام است خودتان را خسته نکنید.
    معیشت مردم را هم ما به لجن کشیدیم با همکار ی با … حسن روحانی و این مثل روز روشن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا