خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در حاشیه‌ی سخنان مولوی عبدالحمید

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، به بهانه‌ی سخنان اخیر مولوی عبدالحمید نوشت:

13 آبان در کشور ما «روز مبارزه با استکبار جهانی» نام گرفته است ولی متأسفانه غالب ما از «استکبار درونی» خود غافلیم و در حالی خود گرفتار استکبار درون هستیم، شعار «مبارزه با استکبار جهانی» سر می‌دهیم!

بنی‌اسرائیل زمانی که «مستضعف» و تحت ستم فرعونیان بودند، بر ایمان، حق‌گویی، حق‌طلبی و ستیز با ظلم و ستم پای فشردند و «قوم برگزیده و محبوب خدا» شدند(بقره/47 و 122) ولی همینان وقتی با هلاک فرعونیان به وراثت و حکومت بر زمین رسیدند، مغرور شدند(آل عمران/75) و استکبار (فاطر/43-42) و پیامبر کشی و ظلم و جبّاریت پیشه کردند به گونه‌ای که مورد غضب خدا قرار گرفتند(بقره/61 و مائده/70).

خداوند در توصیف اخلاق استکباری این قوم می‌فرماید: «وَ إِذا قيلَ لَهُمْ آمِنُوا بِما أَنْزَلَ اللَّهُ قالُوا نُؤْمِنُ بِما أُنْزِلَ عَلَيْنا وَ يَكْفُرُونَ بِما وَراءَهُ وَ هُوَ الْحَقُّ مُصَدِّقاً لِما مَعَهُم» (بقره/91) (و چون به آنان گفته شود: «به آنچه خدا نازل كرده ايمان آوريد»، مى‏گويند: «ما فقط به آنچه بر [پيامبر] خودمان نازل شده ايمان مى‏آوريم.» و غير آن را – با آنكه [كاملا] حق و مؤيد همان چيزى است كه با آنان است – انكار مى‏كنند!)

در این ایام که اعتراضات مردم با برخوردهای تندی مواجه شده و هر روز شاهد این برخوردها با معترضان عصبانی که گاهی از جاده اعتدال خارج شده و مرتکب خشونت و ظلم هم می‌شوند، هستیم و به جای این که در جنب شناسایی، محاکمه و مجازات اغتشاشگران، از رفتارهای غلط و خشمگین کننده طرف مقابل که به طور طبیعی اعتراضات را به اغتشاش سوق می‌دهد، با قاطعیت جلوگیری شود، آنان را «پلیس نما»، «افراد ناشناس» و … معرفی کرده و از ادای وظیفه ذاتی شناسایی، معرفی، محاکمه و کیفر آنان شانه خالی می‌کنند.

علمای بزرگ سراسر کشور هم در مقابله با این برخوردهای خلاف قانون موضع صریح و قاطع نمی‌گیرند و با سستی و سکوت، اجازه داده‌اند دیگرانی در داخل و خارج از کشور «سردمدار» شوند و حالا که عالمی از اهل سنت بر برخورد خشن با مردم معترض شوریده و به صراحت موضع گرفته و از ستم و جباریت اظهار بیزاری کرده و خواهان اجرای عدل و داد شده، چون از اهل سنت است، به جای این که از او پشتیبانی کنیم، بر او معترضیم که …!

مگر به گفته خود رئیس پلیس در کلیپ‌های فراوان منتشر شده «پلیس‌نماها» مرتکب جرم و جنایت علیه مردم نمی‌شوند؟ مگر به اعتراف فرماندار خاش «افراد ناشناس» مردم را به گلوله نبسته‌اند؟ و مگر … ؛ پس چرا عالمان حوزه قم بر این ظلم‌ها اعتراض نمی‌کنند؟ چرا حکومت از مردم برای شناسایی، دستگیری و محاکمه این «پلیس نماها و افراد ناشناس مسلح» که بر مردم ستم می‌کنند و آنان را به خاک و خون می‌کشند، کمک نمی‌خواهد و اقدام نمی‎کند؟ چرا فقط کشته‌های مظلوم طلبه، بسیجی و نیروی انتظامی شهید قلمداد می‌شوند و صبح و شام رادیو و تلویزیون از مظلومیتشان[که مورد اقرار و تأیید همگان هم هست] سخن می‌گوید ولی جوان دختر و پسر معترضی که کشته می‌شوند، نباید مطرح شوند و سخنی از آنان گفته شود؟

آیا جز این است که ما هم گرفتار همان استکباری شده‌ایم که قوم بنی اسرائیل گرفتارش بود و حق را اگر به سود خودمان باشد و بر زبان خودمان جاری گردد، می‌پذیریم ولی اگر به سود خودمان نباشد و بر زبان خودمان جاری نگردد، با یقین بر حقانیتش، نمی‌پذیریم؟ بدانید که خداوند با هیچ قوم و گروهی خویشاوندی ندارد و ملاک در دادگاه عدل خداوند حق و تقوا است. آن کس که بر ظلمی بشورد، از هر دین و مذهب باشد، عند الله مأجور است و آن کس که سکوت یا تأیید پیشه کند، از هر دین و مذهب، نزد خدا محکوم است. خدایا ما را به حق به این سخن گویا کن: «رَبَّنَا آمَنَّا فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ وَ مَا لَنَا لاَ نُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ مَا جَاءَنَا مِنَ الْحَقِّ وَ نَطْمَعُ أَنْ يُدْخِلَنَا رَبُّنَا مَعَ الْقَوْمِ الصَّالِحِينَ»(مائده/ 84-83)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آن هایی که به بانک ها پادگان ها و فروشگاه ها حمله می کنند کیستند؟ آیا آن ها هم معترض نما هستند؟ باید صف خودتان را از آن ها جدا کنید. نیروی انتظامی وظیفه محافظت از پادگان و کلانتری را دارد. بدیهی هست هر که بخواهد وارد شود تیر می خورد.

    6
    27
    1. از داستانی بسیار نخ نما استفاده می کنید . یعنی کسانی را هم که فروشگاه ها را غارت می کنند. به مراکز نظامی و انتظامی حمله میکنند تا اسلحه به غارت برند و جنگ داخلی راه بیندازند . با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی هموپیمانند و از آنها خط می گیرند. چاقو کش های قهاری هستتند که یک نفرشان جلو دوربین ۵نفر را در عامل مشهد شهید و مجروح می کنند و… را هم حلول حلوا کنید. معدومین را هم شهید قالب کنید . تا روحیه رو بزوالشان کلا از هم نپاشد .پس جناب بفرمائید تفاوتی بین قاتل ومقتول نیست. همین عقیده سخت باطل و انحرافی است که جاسوس پروری را رایج می کند قبح قتل و غارت و کشتار و ایجاد ناامنی را توجیه میکند. دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی نومید شده را هرچند عبث امیدوار میکند. جان بولتن صهیونیست .جلاد خون اشام و شیطان مجسم را هم تطهیر میکند. آن حیوان درنده وحشی که بر همه هیئت حاکمه آمریکا تسلط دارد تائید می کند به ایران سلاح فرستاده بعد شما صغرای و کبرا می کنید که در خوشبینانه حالت به عزلت خزیده اید و در بدبینانه ترین حالت شرارتهای اغتشاشگران را ماست مالی می کنید. یک هزارم گناه عبدالحمید راشیخ نمر باقر النمر شیعه در عربستان انجام نداد و سرش را از تنش جدا کردند و عبدالحمید باید ممنون رافت جمهوری اسلامی باشد و تاحدودی نیز هست اما تعجب از شماست که می خواهید ایشان را به تعابل با علمای شیعه وادار کنید.. مگر چاقو کشی و قتل و غارت و عربده کشی در خیابانها و…ابهامی برای مردم دارد که نیاز می بینید باید علما ان را تقبیح کنند. یا نه این را می داتید و چون دستاویز دیگری دست وپا نکرده اید دست به چنین سوء استفاده ای می زنید.

  2. درود بر مولوی عبدالحمید عزیز . به خدا قسم به عنوان یک بچه شیعه خجالت میکشم … . کاش ما هم عبداحمید داشتیم

    30
    17
    1. به بچه شیعه ای که موضع علمای مذهب خودش رو ندونه
      واز موضع واقعی وحقیقی امثال عبدالحمید اطلاعی نداشته باشه چی میگن؟

  3. سیاسی کاری نکن و مردانه این پیام را منتشر کن
    اقایی که این متن را نوشتی اون آشوبگر واغتشاش گر اولا چندین مرتبه نظام هشدار صریح داد که صف مردم معترض صف نخود را از اغتشاش وآشوب جداکنند دوم اکثر این ها به قول خودشان که دشستگیر شده اند افراد معلوم الحال و معتاد به مواد مخدر چون گل هستند سوم اینها به طرز فجیع به هیچکس رحم نمی کنند و بی حرمتی را به اوج رسانده اند و آنقدر قصی القلب هستند که روی دست عمرسعد وشمر راهم آورده اند آن وقت شما انتظار دارید نظام بایستد وبگوید آفرین بیایید بزنید بکشید و من به احترام انسانیت هیچ نمی گویم !
    این اشرار وآوشبگران اصلاانسان نیستند .وبدا به حال شما که از بیت المال این مملکت استفاده می کنید وعلیه این نظام وخون شهدا قلم فرسایی می کنید

    10
    27
    1. دقیقا به موارد درستی اشاره کردی، چقد دیگه باید با این وحوش مماشات بشه دیگه دنیا هم واقعیت رو داره میبینه، کجایه دنیا پلیس نظاره گر میشه و کتک و یا تیر میخوره؟ پلیس المان و فرانسه رو دیدیم که یه نفر پنجاه نفر رو کتک زد و فراری داد، هیچ کجای دنیا با امنیت ملی شوخی ندارن جز ایران که خدا رو شکر همه تحلیلگر شدن از بچه ده ساله تا پیرمرد هفتاد ساله، مامور یگان ویژه هیچ وقت توی اون شرایط استرس شدید که اتفاقا بهش اسلحه ندادن و قبلش هم همکاراش رو به اون طرز فجیعی به قتل رسوندن نمیاد دوتایی داخل کوچه سیگار بکشه با اون قد کوچیکش، یگان ویژه و امداد به صورت دسته جمعی حضور دارن نه دوتایی یا سه تایی، چرا نمیخاین باور کنین که پلیس یه بار سوتی میده نه اینکه دم به دقیقه بخاد سوتی بده، عقل سالم میگه کسی که سلاح داره از عهده یه شهر بر میاد نه اینکه چندتا چندتا مامورین دارن به قتل میرسن و صدمه میبینن چون تیراندازی نمیکنن ، از اونطرف هم اراذل و اوباش توی جمعیت و یا کوچه های خلوت به مردم اسیب میرسونن تا بتونن مردم رو تحریک کنن،، کاشکی چند روز پلیس کشورهای دیگه رو میفرستادن ایران به خدا دوروزه جمع میکردن این بساط رو، هر کی هم ادعا داره بیاد بره شرق کشور ببینیم سکته رو میزنه یا نه،

      3
      5
    2. الان من از این وضع موجود انتقاد دارم ، آیا بستری برای شنیدن حرف مخالف در این نظام فراهم هست ؟ صد برابر بزرگتر از من با کوچکترین انتقاد و مخالفت انگ اقدام علیه امنیت ملی و … بهشون میزنند و به ناکجا میبرند
      شما چه پیشنهاد بهتری برای شنیدن صدای مظلومیت ما جوانها به این حکومت انتقاد ناپذیر داری برادر ؟

      3
      3
  4. بقول حضرات معنونین..صحیح است ومثال است ومضاعف….این خودی وغیرخودی نشئط(نشاط)گرفته از بنیان نظری حضرات است…حق مطلقیم پس هرگونه نقدوایراد.ممنوع وحرام است(قدری افراط شد)….

    8
    4
    1. همین سلفی ها با کشتن معلمها مهندس‌ها در طول یکصد سال اخیر مانع پیشرفت بلوچستان شدند حالا هیچکی به جز سپاه آنهم به پشتوانه نیروی نظامی در آبادانی منطقه می کوشد آنها را هم از خدمت گریزان می کنند پس عادلانه قضاوت کنید روز قیامتی هم هست آخرت خود را به دنیای حزب تان نفروشید

      6
      3
  5. خواسته ی مردم دقیقا همان چیزیست که در مطالب حجت الاسلام حیدری بیان شده.وایشان کاملامنطقی و مستدل نظر خودشان را بیان کرده اند ولی انتقادها به مولوی عبدالحمید نه به جهت دفاع ایشان از مظلومیت مردم سیستان و بلوچستان هست؛بلکه به صداقت ایشان و معیارهای دوگانه ایشان در دفاع از مظلوم ومخالفت با ظلم برمیگردد.ایشان کسی هستند که در کارنامه خود حمایت از گروه تروریستی وضد بشری طالبان را دارند.طالبانی که قبلاً جنایتهای زیادی مرتکب شده ودر حال حاضر نیز مشغول جنایت وپاکسازی نژادی وکوچ اجباری مردم در افغانستان هست.

    16
    7
  6. چرا ایشون صحبت از رفراندوم میکنه؟ مگه جز اینه که همیشه بر علیه نظام موضع گرفته و با رفقای عربستانی و سعودی ارتباط داره و بابت این مسخره ذوق زده هست، اسم سایت شما انصافه لطفا انصاف داشته باشید و بیشتر از این مردم رو تحریم نکنین و بذر کینه رو در دلشون نکارید، شرق کشور پر از افرادی هست که عضو گروهک های تروریستی هستن و همیشه خنجر از پشت زدن وقتی که به اماکن حساس حمله میشه باید به سختی برخورد بشه، صاحب مقاله تشریف بیارن جنوب شرق و اونجا مدیریت کنن که مردم به رگبار بسته نشن و نظامی ها هم کشته نشن

    12
    20
  7. حرف حق را با سند از قرآن فرمودید حجت‌الاسلام حیدری واقعا دنبال درد و شناخت آن باید بود باید کسانی که مردم بیگناه و روحانیون بیگناه را شهید کردند باید محاکمه شوند و همه را به ی چشم نگاه کرد و خودی غیر خودی نداشته باشیم باید پلیس نماها و یا پلیس های واقعی که دست به جنایت زده اند شناسایی و محاکمه و عدل علی را حکومت سید علی به جهانیان نشان دهیم

    2
    3
  8. بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام عليكم
    يك آيه در قرآن هست فكر كنم سوره البقره اونجايي كه ميگن ما بهترين اصلاح كنندگان جامعه و جهان هستيم در صورتي كه سبحان الله ميفرمايد بدترين فساد كنندگان روي زمين هستند …نحن مصلحون…
    فقط تنها دعايي كه براي كل بشريت دارم اين هست كه اميدوارم جزء گمراهان نباشيم …بسيار مهم اين مطلب ….ان شاء الله
    الحمدالله رب العالمين

  9. طبق قانون
    وظیفه مامورین کلانتری هنگامی که کلانتری یا پاسگاه مورد تهاجم افراد دیگری واقع می شه شلیکه
    فکر کنم علتش هم واضح باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا