خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشرق: حجاریان برای فتنه جدید به میدان آمد

سایت اصولگرای مشرق در واکنش به مصاحبه‌ی اخیر سعید حجاریان با انصاف نیوز [لینک]، در متنی با تیتر «”فتنه اقتصادی” در همین حوالی… / حجاریان برای فتنه جدید به میدان آمد» نوشت:

سعید حجاریان، فعال چپ و از تئوریسین‌های آشوب علیه نظام اسلامی که چندی قبل خواستار همدلی با اغتشاشگران خیابانی شده بود، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با انصاف نیوز پیرامون اغتشاشات اخیر گفته است:

“ما باید به فکر روزی باشیم که جنبش‌هایی مانند «جنبش مهسا» و «اعتراضات آبان» با اعتصاب همزمان شود. آن وقت باید از چین نیروی نظامی وارد کنند! نیرویی که حقیقتاً لطمه بزرگی به جوانان می‌زند.”

*در اقتفای این حرف کلیدی حجاریان که اشاره مستقیمی به بحث احتمال جدی وقوع “فتنه اقتصادی” دارد؛ شاید خوانش این جملات قبلی وبلاگ مشرق در تحلیل اغتشاشات مفید فائده باشد.

ما پیش از این به کرّات نوشته بودیم که:

_ مردم باید بدانند که این قبیل حرف ها وسیاه نمایی ها؛ حرف امروز و دیروز اصلاح طلبان و رسانه های آنها نیست و آنها سال هاست که برای جمع آوری هیمه به منظور ایجاد “فتنه اقتصادی” چنین حرفهای غلط و ایضا ناقصی را نشر می دهند.

_ فتنه اقتصادی مورد اشاره اگرچه قرار است با جرقه های متفاوتی گُر بگیرد (از درگذشت تصادفی یک دختر جوان تا گرانی یک کالای مصرفی و تا بهانه های دیگر) اما برساخته و برنشسته بر فضای سیاه نمایی و مشکلات اقتصادی بزرگنما شده است. فتنه ای که اگر به راه حل های نخبگانی در قبال آن توجه نشود، بسا که احتمالش به قطعیت نیز برسد

_ سیاه نمایی و القای فقر از لوازم وقوع “فتنه اقتصادی” است که همه باید مراقب آن باشند. برخی محافل تحلیلی معتقدند اغتشاشات اخیر نیز در ادامه آبان 98 یکی از پیش لرزه های فتنه اقتصادی بود که مجددا تأکید می شود شناخت فرماندهان کت و شلواری این حرکت شوم یک ضرورت تبیینی و امنیتی است.


ما این تجانس تحلیلی که بین نزدیک به 700 گزارش مشرق پیرامون فتنه اقتصادی طی سال‌های گذشته و اظهارات اخیر حجاریان وجود دارد را به قضاوت مخاطبان محترم می‌گذاریم و این نکته را هم عرض می‌کنیم که مادام که “بانیان آشوب” و فرماندهان کت و شلواری اغتشاشات شناسایی و رسوا نشوند؛ پیش‌لرزه‌های فتنه اقتصادی همینطور یکان‌یکان (اغتشاشات دیماه 96، آبان 98 و فتنه مهسا امینی) و هریک به بهانه‌ای رخ خواهند داد و این دومینو آنقدر ادامه می‌یابد تا به “فتنه اقتصادی” منجر شود.

شاید این یک درد عمومی نباشد که چرا هشدارهای 12 ساله مربوط به فتنه اقتصادی پیش از این شنیده نشد!

اما این حتما یک درد عمومی، دامنگیر و بی انتها خواهد بود اگر اکنون و با مشخص شدن بانیان آشوب و عزم و اراده مصرح آنها برای ایجاد فتنه اقتصادی هم باز راه حل‌های رفع این فتنه بزرگ شنیده نشود و آتش فتنه اقتصادی در خیابان‌ها شعله‌ور شود.

لازم به تأکید است که اشاره حجاریان به این جمله که “آن وقت باید از چین نیروی نظامی وارد کنند! نیرویی که حقیقتاً لطمه بزرگی به جوانان می‌زند” نیز زمینه سازی برای مظلوم نمایی از اراذل و اوباشی است که در فتنه اقتصادی به میدان خواهند آمد…

اظهارات امروز حجاریان و مباهات او به احتمال جدی وقوع “فتنه بزرگ اقتصادی” در اثر فهم نشدن و نبود تبیین در قبال موضع او پس از تحریم انتخابات 1400 است.

او پس از راهبرد تحریم انتخابات گفته بود:

” اصلاحات صندوق محور مُرد!…”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. روزنامه مشرق جان شما حقیقت جامعه امروز رو که حجاریان هااا به تناوب پیشگویی آینده اش دادن ندیده بگیر اشکالی هم نداره مردم عادت دارن از دیگه از رسانه انتظار درست نمایی نداشته باشن ولی قول بدید که در زمان اتفاق اینگونه تیتر زدن هاتون رو فراموش نکنید و یادتون بماند این در حافظه تاریخ میماند مواظب باشید در حافظه شما هم بماند حدیث ها گفته شد شما خواه پند گیر و همراه شو خواه ملال…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا