خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای نفوذ رژیم صهیونیستی بر مذاکرات هسته‌ای

وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم روی روند مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵ در «حد معینی» نفوذ دارد.
به گزارش فارس، «یوال اشتاینیتز»، وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی امروز شنبه تصریح کرد این رژیم روی روند مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 نفوذ دارد.
وی همچنین افزود در صورت عدم حصول توافق بین ایران و کشورهای 1+5 تا ضرب الاجل 20 جولای (29 تیر) این تاریخ می تواند تا چند ماه دیگر تمدید شود.
تازه ترین دور گفت وگوها بین ایران و شش قدرت جهانی 26 اردیبهشت (16 مه) در شهر وین پایتخت اتریش به پایان رسید.
تهران می گوید در نگارش پیش نویس متن توافق جامع بر سر برنامه انرژی هسته ای ایران پیشرفت ملموسی حاصل نشده است.
ایران و شش قدرت جهانی برای رفع اختلاف ها و آغاز نگارش پیش نویس توافق نهایی با هدف پایان دادن به مناقشه غرب با ایران بر سر برنامه انرژی هسته ای این کشور در حال گفت وگو هستند.
دو طرف نوامبر گذشته (سوم آذرماه) در شهر ژنو سوئیس توافقنامه موقتی را امضا کردند که اجرای آن از 30 دی 1392 (20 ژانویه) آغاز شد.
«اشتاینیتز» در این سخنرانی که در «بئر السبع» صورت گرفت گفت: علی رغم اینکه اسرائیل یکی از اعضای شرکت کننده در این مذاکرات نیست، هر روز با نمایندگان کشورهای 1+5 تعامل می کند و اندازه معینی از نفوذ روی مذاکرات دارد.
طبق گزارش رادیو اسرائیل این مقام صهیونیستی در ادامه اظهاراتش تأکید کرد اسرائیل می تواند این نکته را روشن کند در صورتی که ایران در آستانه دست یابی به تسلیحات هسته ای باقی بماند، مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه راه خواهد افتاد.
رژیم صهیونیستی به عنوان تنها دارنده سلاح های هسته ای در خاورمیانه از امضای پیمان منع گسترش سلاح های اتمی خودداری کرده است.
رژیم اسرائیل، آمریکا و کشورهای هم پیمان آنها ایران را به پیگیری اهداف نظامی در لفافه برنامه هسته ای متهم می کنند. جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را رد و بر مقاصد صلح آمیز برنامه هسته ای این کشور تأکید کرده است.
ایران از جمله کشورهای امضاکننده پیمان ان پی تی است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا