خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زنی که «اشتباهی» بازداشت شد و رهبری از او «دلجویی» کرد کیست؟

سرویس سیاسی انصاف نیوز: سیدعزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق صداوسیمای جمهوری اسلامی با اشاره به بازداشت یک زن به اتهام ارتباط با آمدنیوز می‌گوید: خانم مومن و متدینی را ۱۴ روز در سلول انفرادی نگه می‌دارند، بعد می‌گویند ببخشید اشتباه شد، خانمی که در فتنه ۸۸ خدمات زیادی در صدا و سیما کرده بود، در توییتر نوشتم که به این خانم ظلم شده و باید دلجویی کنید.

ضرغامی

آقای ضرغامی روز یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ با حضور در دانشگاه صنعتی شریف به پرسش‌های جمعی از دانشجویان این دانشگاه پاسخ داد و در بخشی از سخنرانی خود گفت: «براساس قانون اساسی، افراد و دستگاه‌ها وظایفی دارند که باید این وظایف را به‌درستی انجام دهند. در حد خودم می‌گویم خط قرمزی برای این‌که معلوم کنیم کجاها وظایفش را درست انجام می‌دهد یا نمی‌دهد، نداریم. این برداشت شخصی است. هر جا توانستم با کسانی که قدرت در اختیارشان بوده و می‌توانستم اقدامی انجام دهم که اگر خطایی صورت گرفته جبران شود، این کار را انجام داده‌ام».

این عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه با اشاره به پرونده‌ی روح‌الله زم و آمدنیوز افزود: «یعنی اگر رییس وقت قوه قضاییه اعلام کند چند نفر در دستگاه ریاست جمهوری با سایت آقای «زم» ارتباط دارند و خانم مومن و متدینی را ۱۴ روز در سلول انفرادی نگه می‌دارند، بعد می‌گویند ببخشید اشتباه شد، خانمی که در فتنه ۸۸ خدمات زیادی در صدا و سیما کرده بود، در صفحه خودم (در توئیتر) نوشتم که به این خانم ظلم شده و باید دلجویی کنید. وزیر سابق اطلاعات عذرخواهی کرد. درباره این خانم حتی مقام معظم رهبری از ایشان دلجویی کردند، بعضی‌ها هم نمی‌خواهند بگویند اشتباه کرده‌اند، چون فکر می‌کنند اقتدار دستگاه‌های اطلاعاتی کشور زیر سؤال می‌رود». [منبع: ایسنا]

اما زنی که به اشتباه بازداشت شد و رهبری از او دلجویی کرده است، کیست؟

بنا بر خبرهای غیر رسمی که از پرونده‌ی آمدنیوز در سال ۹۶ منتشرشده بود یکی از افرادی که به اتهام ارتباط با این کانال تلگرامی بازداشت شد، طاهره قیومی بود.

به گزارش انصاف نیوز، بولتن‌های جریان تندرو با خبرسازی‌های معمول خود، خانم قیومی را «خواهر زاده‌ی حسن روحانی» معرفی کرده و مدعی بودند اتهام فرد بازداشت‌شده جاسوسی و بازداشت او نشانگر ارتباط دولت روحانی با آمدنیوز و روح‌الله زم است.

طاهره قیومی که پیش از حضور در دولت اول روحانی به‌عنوان سردبیر و تهیه‌کننده در برنامه‌های سیاسی و خبری صداوسیما فعالیت می‌کرد، پس از چندی از اتهامات تبرئه و آزاد شد.

عزت‌الله ضرغامی در سال ۹۶ و پس از آزادی خانم قیومی، در این ارتباط در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت: «طبیعی است که اگر در این فرآیند از افراد مظنون رفع اتهام شد باید از آنان عذرخواهی شود و اگر در حاشیه دستگیری، اخبار و شایعاتی علیه آنان ایجاد شده باشد، صراحتا توسط دستگاه‌های مربوطه تکذیب شود. این حداقل انتظار معقول از دستگاههای امنیتی در نظام جمهوری اسلامی است. متاسفانه به مواردی برمی‌خوریم که علیرغم ضایعات روحی و جسمی به بازداشت‌شدگان و رفع اتهام کامل از آنان در یک پروسه زمانی طولانی هیچ گونه تلاشی جهت اعاده حیثیت از آنان صورت نمی‌گیرد. به عنوان مثال مدیر مرکز ارتباطات و اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری به عنوان مظنون در ارتباط با همکاری با سایت‌های ضد انقلاب خارجی دستگیر و مدتی بازجویی می‌شود. سرکار خانم طاهره قیومی سابقه روشنی در کشور دارد. او که از دو بیماری سخت نیز رنج می‌برد، پس از طی مراحل مختلف آزاد می‌شود. همه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی هم به این نتیجه رسیدند که ایشان بی گناه است ولی هیچ کس حاضر نیست این بی‌گناهی را مکتوب کند که او بتواند به حیات طبیعی و ادامه خدمت خود برگردد. دفتر ریاست جمهوری هم در این زمینه مقصر است و او را در بدترین شرایط تنها گذاشته است».

سید محمود علوی

سیدمحمود علوی، وزیر وقت اطلاعات در پاسخ به این یادداشت در پیغامی به ضرغامی نوشت: «برادر گرامی جناب آقای مهندس ضرغامی‌. باسلام و اهداء تحیات. مرقومه حضرتعالی را درخصوص سرکار خانم طاهره قیومی در کانال‌های تلگرامی ملاحظه کردم و بر احساس انسان دوستانه و عاطفه دلسوزانه حضرتعالی درود فرستادم. اینجانب در چند سال حضور در دولت یازدهم که ایشان در سمت رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری فعالیت می‌کردند، غیر از نجابت و متانت و اهتمام و جدیت و خدمت از ایشان چیز دیگری ندیدم. رسول اکرم(ص) می‌فرماید: از آه و دعای مظلوم بترسید. زیراکه حق خود را از خدا می‌طلبد و خدا حق هیچ حق‌داری را پایمال نمی‌کند و نیز می‌فرماید از آه ستمدیده بترسید گرچه کافر باشد. زیرا بین دعای مظلوم و اجابت خدا حجاب و حائلی وجود ندارد. اگر این خدمتگزار کوچک مردم، در این ستمی که بر این ستمدیدگان رفته، قصور یا تقصیری داشته باشد، امیدوارم این ستمدیدگان ما را مورد عفو و بخشش کریمانه خود قرار دهند. اذعان به قصور در دنیا بهتر از گرفتاری آخرت است که سیدالشهدا(ع) فرمود: «العار اولی من دخول النار» شرمساری و پذیرش سرافکندگی بهتر از گرفتار شدن آتش دوزخ است».

طاهره قیومی در آذر ۱۳۹۶ در صفحه‌ی اینستاگرام خود از دریافت پیغامی از طرف رهبری خبر داد و درباره‌ی محتوای آن نوشت: «پیغام پر از مهر شما از دفتر حضرت عالی به من حقیر رسید؛ فرمودید صبر و تحمل کنم؛ انسان با صبر و تحمل زیان نمی‌بیند».

عزت‌الله ضرغامی که برای نخستین بار «بازداشت اشتباهی» قیومی در پرونده‌ی آمدنیوز را رسانه‌ای کرده بود، پیش از این نیز در برنامه‌ی اینترنتی «رو در رو» که در مهر ۹۹ منتشر شد در این باره گفت: «در همه بولتن‌ها نوشته بودند طاهره قیومی خواهرزاده آقای روحانی است، در یک جلسه مهم یکی از مسئولان بالارتبه با اشاره به مسائل جاسوسی گفت «همین خانم قیومی که خواهرزاده آقای روحانی است…»، گفتم خواهرزاده آقای روحانی نیست، هیچ نسبتی هم با او ندارد، جاسوس هم نیست. ایشان ۱۴ روز انفرادی هم رفت و خیلی هم اذیت شد، همه هم از او عذرخواهی کردند اما هیچ‌کس حاضر نشد یک برگه دست ایشان بدهد که اشتباه رخ داده است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. همه حرفهای این …های تمامیت خواه راجع به دکتر روحانی دروغ بود . بیچاره اون عده ای که عقلشون رو دادند دست اینها و با استناد به تهمتهای اینجور آدما فحاشی کردند ، بهتان زدند ظلم کردند و منتظر پاداش از خدا هم هستند

    10
    12
  2. مشکل ضرغامی کتمان حقیقت بزرگتر با اذعان به بعضی خطاها و پنهان کردن راه بردهای غلط در سیاست گذاری کلان و استراتژیهای بنیادین حکومتی است.

    6
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا