خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بررسی امنیت در سرورهای مجازی که در ایران میزبانی می شوند

رپورتاژ آگهی

امنیت اطلاعات و داده های ذخیره شده در یک سرور مجازی، از مهم ترین نکاتی است که باید در استفاده از  سرورهای مجازی توجه کرد. اگر که خواهان دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با امنیت سرورهای مجازی که در ایران میزبانی می شوند هستید؛ مطالب گفته شده را دنبال کنید.

«سرور مجازی یا سرور فیزیکی؟»

سرور فیزیکی و سرور مجازی با هم تفاوت دارند و هر کدام کاربرد و عملکرد به خصوصی را دارا هستند. محل قرار گیری سرور های مجازی، یا در یک محیط ابری و یا در مرکز اطلاعات است.
سرور مجازی به گونه ای طبقه بندی شده است که چندین کاربر می توانند از اطلاعات و منبع آن استفاده کنند. البته استفاده از سرور های مجازی بستگی به اختصاصی بودن آن دارد.

اگر که سرور اختصاصی باشد شما به تنهایی از سرور مورد نظر خود استفاده می کنید که این امر، دارای هزینه بیشتری نسبت به یک سرور مجازی است. سرور مجازی به دلیل چندین ویژگی خارق العاده، نسبت به سرور فیزیکی برتری دارد. یکی از این ویژگی ها، اقتصادی بودن هزینه ها و کاهش مصرف انرژی در عوامل زیست محیطی است.

«کاربرد های سرور مجازی»

سرور های مجازی کمک بسیار بزرگی به ساخت برنامه های مختلف، محیط ها و یا حتی ابزار های گوناگون کرده اند و علاوه بر آن، بسیاری از شرکت و برند ها، برای صرفه جویی و کاهش هزینه ها در عواملی چون سخت افزاری سرور ها، از سرور های مجازی استفاده می کنند.

از اساسی ترین کاربرد های سرور مجازی، دسترسی داشتن به اطلاعات و داده ها از راه دور است!
شما می توانید از سرور مجازی  یک کشور با مختصات جغرافیایی دور، استفاده کنید؛ در حالی که اطلاعات تان در امنیت کامل به سر می برند. شما از راه دور می توانید از طریق سیستم عامل خود( ویندوز، لینوکس) به این سرور مجازی متصل شوید.

یکی دیگر از کاربرد های سرور های مجازی، این است که یک تولید کننده نرم افزار می تواند، نرم افزار خود را به راحتی در سرور مجازی مورد نظر، بازگشایی و یا حتی تست کند؛ در حالی که هیچ گونه مشکلی برای دیگر کاربران به وجود نیاورد!

آشنایی با سرور مجازی ایران و انواع آن

سرور مجازی ایران در انواع مختلفی ارائه شده اند و هر کدام با توجه به عملکرد خود، مزایا و معایبی دارند. سرور های موجود در ایران از لحاظ عملکرد و کاربرد، به ۳ دسته تقسیم بندی می شوند.

Web server

یکی از زیر مجموعه های موجود در سرورهای مجازی ایران، web server  نام دارد. در حقیقت یک وب سرور، تمامی اطلاعات و داده های سایت، که در سرور مجازی نگه داره شده اند را برای کاربر ارسال می کند. کاربر با سرچ کردن محتوای مورد نظر خود در یک مرورگر، تمامی اطلاعات از طریق وب سرور برای آن به نمایش گذاشته می شود.

Mail server

نوعی دیگر از سرورها mail  server  است که این بخش از سرور های مجازی ایران، دریافت و ارسال پیام هایی مانند ایمیل و … را بر عهده دارد.

Data  server

این سرور، بخشی از سرور های مجازی ایران است که از تمامی اطلاعات و معلومات وبسایت، نگه داری و محافظت می کند.

«مزایا و امنیت»

به دلیل مختصات جغرافیایی و میزان فاصله کم، بین کاربران و سرور مجازی میزبان، سرعت  اینترنت و همچنین سرعت باز گشایی سایت، بسیار بالا بوده است و حدودا ۴ برابر بیشتر از سرور های مجازی خارج از کشور می باشد.

تحریم و مشکلات آن

مطمئنا  تحریم های کشور ایران، باعث وجود برخی مشکلات در خرید سرور های مجازی خارجی شده است. اما مزیت خوبی که توسط تحریم ها وجود دارد؛ این است که به دلیل نبودن وابستگی ایران به دیگر کشور ها، امکان وجود تحریم ها و مشکلات خارج از کشور در سرور مجازی ایران وجود نخواهد داشت.

مشکلات بین المللی

یکی از مزیت ها و کاربردهای بسیار به صرفه در سرور های مجازی ایران، این است که در هنگام وجود مشکلات بین المللی، این سرور ها به کار خود ادامه می دهند و از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری می کنند.

امنیت
امنیت یکی از مهم ترین عواملی است که باید قبل از خریداری هر گونه سروری، به آن توجه کرد.
اطلاعات موجود و امنیت آن ها، بسیار مهم بوده است و باید سروری را تهیه نمود که بتواند از سرقت اطلاعات جلوگیری کرده و آن ها را در امنیت کامل نگه داری کند. در این مورد، اگر که سرور مورد نظر داخلی باشد بسیار بهتر از سرور های خارجی است و اطلاعات شما در امنیت بیشتری به سر می برند.

جمع بندی:

با تمامی این مزیت ها و عملکرد های نسبتا خوب، باز هم سرور های مجازی ایران دارای مشکلاتی هستند. یکی از این معایب،  پهنای باند نام دارد که متاسفانه دارای محدودیتی کم و گران قیمت است و علاوه بر آن، سرور های مجازی کشور های دیگر در زمینه زیر ساخت اینترنت، قوی تر از سرور های مجازی ایران عمل می کنند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا