خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر ارشاد، مشاورش حسین انتظامی را ردصلاحیت کرد! [یادداشت انتظامی]

حسین انتظامی، که در حال حاضر مشاور وزیر ارشاد است، با انتشار یادداشتی از رد صلاحیت خود برای انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات خبر داد.

وزیر ارشاد رئیس هیات نظارت و بررسی صلاحیت نامزدهای این انتخابات است. غیر از او، دو نفر از دیگر قوا نیز در این هیات حضور دارند.

کانال تلگرامی چند ثانیه نوشته که گویا وزیر ارشاد خواستار تداوم حضور پدرام پاک آیین، مدیر مطبوعاتی دولت احمدی‌نژاد در هیات نظارت است.

پاک‌آئین، مدیر مسئول روزنامه‌ای به نام اسکناس، از دو سال پیش در یک انتخابات بحث برانگیز انتخاب شده بود. این انتخابات دو ساله است و قرار است ۲۹ آبان ماه برگزار شود.

آقای انتظامی که در دولت اول حسن روحانی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد بود، در دو دهه‌ی اخیر هشت دوره نماینده‌ی مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات شده بود.

یادداشت حسین انتظامی

متن یادداشت حسین انتظامی در پی می‌آید:

چیدن متغیرها در انتخابات، به گونه‌ای که فرد مورد نظر، رأی بیاورد اصولا پسندیده نیست؛ با مردمسالاری مغایرت دارد و در دراز مدت هم نتیجه عکس می‌دهد. مهندسی در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس، با وجود قبح و اشکالات یادشده لااقل قابل درک است! اما در انتخاباتی برای یک صندلی از هفت صندلی موجود -که از مراجعِ همراه آمده‌اند- حتی قابل درک هم نیست.

من تا دو ماه پیش مطلقا برنامه‌ای برای حضور در این انتخابات نداشتم. بازگشت به جایی که قبلا بوده‌ای معمولا بی‌معناست و ارزش افزوده‌ای هم ندارد مثل خداحافظی یک فوتبالیست از بازی حرفه‌ای می‌ماند که با آویختن کفش‌ها، جا را برای دیگران باز می‌کند. این گرایش و تصمیم خود را بارها اعلام کرده‌ بودم. اما تماس‌های مکرر مدیران رسانه‌ای و تشکل‌های صنفی، مرا به این نتیجه‌ رساند حال که در شرایط به‌اصطلاح حساس کنونی، به چو منی امید بسته‌اند، عافیت‌طلبی، ناجوانمردی و قدرنشناسی است که پا پیش نگذارم.

با رسیدن این خبر به گوش آقایان، به فکر چاره‌جویی افتادند. ابتدا به من گفته شد در صورت ثبت‌نام باید از مسئولیت خود (مشاورت وزیر و دبیری کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات) استعفا بدهی؛ پذیرفتم و استعفای خود را برای وزیر محترم ارسال کردم؛ چون در طی سالهای گذشته که مسئولیت دولتی هم داشته‌ام به وزرای وقت و در نوشته‌ها و اظهار نظرهای علنی بارها گفته‌ام شرافت نمایندگی رسانه‌ها را به هر پستی ترجیح می‌دهم و اگر بین نمایندگی و یک سِمت، مخیّر شوم، بدون تردید اولی را انتخاب می‌کنم.

فکر این را نمی کردند! حال، برگ بعدی را رو و مرا ردّ صلاحیت کرده‌اند و حجت را هم بر من تمام. از بین قریب ۵۵٠ نامزد چند نفر معدود را رد کرده‌اند که به قول یکی از آقایان، بعدا گفته نشود فقط یک نفر بوده!

امکان قانونی اعتراض هم نیست. از مدیران رسانه‌ها که همواره به این کوچک لطف داشته‌اند، عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم انجام وظیفه کنم و تا پایان عمر، قدردان هشت دوره اعتماد آنان و دعوت این بار هستم و مطمئنم با هوشمندی خود متوجه این نکته هستند که آقایان برای کارهای خیلی بزرگتر، آدمهای خیلی بزرگتری را با همین حربه، از میدان به در کرده‌اند و چنین کار کوچکی برایشان اصلا سخت نبوده و نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ۱شما میگن انتخابات ریاست جمهوی و مجلس شورای اسلامی را مهندسی کردن این دروغ را شبکه‌های معاند و ضدانقلاب بنام سپاه درآوردن ۲ شما که همیشه مدیر بودی حالا یک بار هم نشده باید حرف اون ها را پشت پرده تکرار کنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا