خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرواز گسترده جنگنده‌های آمریکایی در جنوب سوریه

هواپیماهای ائتلاف بین المللی در ارتفاع پایین در نزدیکی مرزهای سوریه با عراق بر فراز منطقه التنف به پرواز در آمدند؛همان جایی که پایگاه نظامی ائتلاف وجود دارد که چند سال پیش در چارچوب جنگ با داعش ساخته شده است. 

به گزارش جماران برخی منابع شب گذشته پرواز گسترده و در ارتفاع پایین هواپیماهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا را در بر فراز منطقه «التنف» در نزدیکی مرزهای سوریه با عراق را پس از شکست شورای امنیت در صدور یکی از سه پیش نویس ارائه شده درباره انجام تحقیقات درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را رصد کردند این در حالی است که نگاه ها به واشنگتن نشانه رفته است همان جای که انتظار می رود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریمکا و همپیمانانش تصمیم به حمله نظامی به سوریه را اتخاذ کنند.

این منابع گفتند که هواپیماهای ائتلاف بین المللی در ارتفاع پایین در نزدیکی مرزهای سوریه با عراق بر فراز منطقه التنف به پرواز در آمدند؛همان جایی که پایگاه نظامی ائتلاف وجود دارد که چند سال پیش در چارچوب جنگ با داعش ساخته شده است.

از سوی دیگر، رسانه های رژیم اسرائیل سه شنبه اعلام کردند که ارتش این رژیم از بیم هر گونه پاسخ ایران به بمباران فرودگاه نظامی«تیفور» سوریه  توسط رژیم اشغالگر و احتمال هر گونه حمله نظامی غربی به سوریه در واکنش به ادعاهای استفاده از سلاح شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی به حالت آماده باش در آمده اند.

رسانه های اسرائیلی گفتند که این آماده باش نظامی به ویژه در جبهه شمالی صورت گرفته است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز طی یک نشست امنیتی گفت که واشنگتن به سوریه حمله نظامی خواهد کرد.

کمیته امور دفاعی در پارلمان روسیه اعلام کرد که در صورت آسیب به نظامیان روس در حمله آمریکا ضد سوریه، پاسخ مسکو فوری خواهد بود.

این کمیته تأکید کرد که دو پایگاه روسیه در طرطوس و حمیمیم از حمایت شدید برخوردار هستند.

سفیر روسیه در لبنان نیز تأکید کرد که روسیه هر گونه موشکی که توسط آمریکا به سمت سوریه شلیک شود را سرنگون می کند و به مواضع شلیک آن نیز حمله می کند.

«الکسندر زاسکیبین» سفیر روسیه در لبنان به شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله لبنان گفت که اگر حمله توسط آمریکایی ها صورت گیرد، موشک های شان سرنگون شده و محل شلیک موشک ها نیز هدف گرفته می شود.

خروج 12 هزار فرد مسلح از دوما

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نزدیک به 12 هزار فرد مسلح به همراه خانواده های شان از اوایل ماه جاری تا کنون از شهر«دوما» در غوطه شرقی خارج شدند.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که روز گذشته نزدیک به 4هزار فرد مسلح به همراه خانواده های شان از دوما خارج شده و به شمال «حلب» منتقل شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا