خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وقتی ما هم مثل اغتشاشگران رفتار می‌کنیم

/جابه‌جایی شکست و پیروزی در روزهای سخت!/

غلامرضا بنی اسدی، روزنامه‌نگار در یادداشتی با عنوان «وقتی ما هم مثل اغتشاشگران رفتار می‌کنیم» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

«پیروز آن نیست که دشمنش را می کشد. پیروز کسی است که دشمنش را شبیه خود می کند». این را از قلم یک روزنامه نگار عرب خواندم در اوج مبارزه با داعش. این روزها که داعش زبانی و داعش رفتاری در کوچه و خیابان و دانشگاه ما دارد عادی می شود، بسیار به این نکته حکیمانه فکر می کنم. گرفتار این هستم که شکست را باید به نام ما سند بزنند یا به حساب آنها. به گزارش های راست و دروغ رسانه های آن ور آبی کار ندارم که بنزین بر آتش می ریزند. به روایت های میدانی این و آن هم استناد نمی کنم. بلکه بر اساس آنچه جواد موگویی، مستند ساز اصولگرا و شهرام گیل آبادی، مدیر پیشین شبکه های رادیویی و رسانه نگار اصولگرا، نوشته اند، با تاسف و صریح می گویم، ما شکست خورده ایم. درست به تعداد افرادی از ما که شبیه آنان شده اند. به تعدادی که به اسم ما به میدان آمده اند اما به سبک اغتشاشگران، میدان داری می کنند. نوشته های این دو رسانه نگار شناخته شده اصول گرا با یک جست و جوی ساده در اینترنت قابل دسترسی است. می توانید بخوانید روایت آنان را از آنچه بر سر خودشان آمده است. از آنچه چشیده و شنیده اند. قصد تکرار گزارش آنان را ندارم. قصدم بازگویی این نکته است که مقصد را اشتباه گرفته اند برخی‌ها. همان هایی که در لباس دفاع  پا به میدان گذاشته اند،  اما به همان زبانی سخن می گویند که اهل اغتشاش. همان رفتاری را دارند که آن فرقه عمل می کنند. معنای روشن ماجرا این است که ما نتوانسته ایم آنان را شبیه خود کنیم، آنان برخی‌ها را شبیه خود کرده اند. این اگر برای ما شکست نیست پس چیست؟ ما می خواهیم بساط بدکلامی و دریده زبانی برچیده شود نه این که از زبانی به زبان دیگر منتقل شود. نه اینکه فحش از آن طرف را ناپسند بشماریم اما بر بدزبانی این طرف، با چشم و گوش بسته بگذریم. اگر می خواهیم در این جنگ ترکیبی پیروز شویم باید به تجزیه و تحلیل بپردازیم و با اصلاح رفتار خود بکوشیم طرف مقابل را به رفتار اصلاحی واداریم و الا اگر او توانست ما را شبیه خود کند. باید سند پیروزی را با دست خود تقدیم او کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بنده با نقد شما در کل موافقم. ما باید به ادبیات سخیف حاکم درس مهر و ادب بدهیم.
    اما شما چند بار در این دو ماه به … سلاح بدست … که شدیدترین توهین ها و فحش ها را به مردم دادند، فریاد زدید؟ خشونت را آنها از سالها پیش آغاز کرده بودند
    دیدید از روز اول به مردم چه ناسزاها که نگفتند. دندان هایشان را تیز کردند و … فرمان آتش دادند،!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا