خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استقبال میانه‌روها از حرف‌های رعنا رحیم‌پور: عذرخواهی نکن

میانه‌روها عموما از حرف‌هایی که این روزها از رعنا رحیم‌پور، گزارشگر بی‌بی‌سی فارسی، استقبال کرده‌اند. او می‌گوید که دستورالعمل شبکه‌ی ایران اینترنشنال، تقویت تجزیه طلبی در ایران است.

به گزارش انصاف نیوز، هر چند سخنان رعنا رحیم‌پور به گفته‌ی خودش از شنود مکالمات خصوصی‌اش استخراج شده، اما محتوای آن به هر حال بسیار تاثیرگذار بوده است به اندازه‌ای که شبکه‌ی ایران اینترنشنال روز گذشته در واکنش به آن نوشت: «این سخنان با استقبال رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی روبه‌رو شد. رعنا رحیم‌پور در این فایل، سخنان مقام‌های جمهوری اسلامی علیه خیزش انقلابی مردم را تکرار می‌کند».

بخشی از فایل صوتی رعنا رحیم‌پور

رعنا رحیم‌پور: یه چیز نگران‌کننده‌ای که مثلاً دیروز شنیدم اینه که ایران اینترنشنال رؤساش دستور دادند که فقط با رهبران احزاب در ایران مصاحبه بشه

مادر: آها!

رعنا رحیم‌پور: خب این یعنی چی؟

مادر: آخه حزبی نداریم که! کدوم احزاب!

رعنا رحیم‌پور: نه دیگه، نه دیگه! احزاب کرد، احزاب لر، احزاب عرب. الان باید بفهمی نکته‌ی من چیه!

مادر: بله فهمیدم.

رعنا رحیم‌پور: این جای نگرانی داره!  ببینید کشورهای منطقه ایران دموکراتیک که نمیخان. اگه ایران دموکراسی بشه و جنبش زنان راه بیوفته حقوقشونو بگیرند، اولین جایی که وحشت میکنه عربستانه!

مادر: بله درسته.

رعنا رحیم‌پور: اینا که به دنبال آینده ایران نیستند. الان شروع می‌کنند به زدن طبل جدایی طلبی. اینها یک ایران تیکه پاره و تضعیف شده می‌خواهند.

بخشی از فایل صوتی:

بعد از انتشار این فایل، حمله‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به او شده است و حتی کسانی با عبارت «ویس بعدی رعنا رحیم پور»، جملاتی را به طنز نوشته‌اند.

واکنش چند میانه‌رو

محمدحسین خوشوقت، مدیر سایت فرارو:

«شما در بیان تلاش دشمنان ایران، از جمله عربستان، حرف درستی زدید و نباید از هجمه مخالفان ایران بزرگ بترسید! شجاعانه از موضع درست خود دفاع کنید!»

مهدی جامی، روزنامه‌نگار ایرانی مقیم خارج کشور، در توییت‌هایی در باره‌ی ایران اینترنشنال نوشت:

«رعنا رحیم پور یک کلمه هم خطا نگفته است. العربیه لندنی و صاحاب‌اش بن سلمان و شرکا نه دنبال دموکراسی‌اند نه هیچ امر مدنی دیگر. قبلا هم گفته‌ام ایران دموکراتیک خطری بزرگتر از ایران ولایی است خاصه برای عربستان. برای همین هر کاری خواهند کرد که دموکراسی خواهی ایرانیان به نتیجه نرسد.

خیلی وقت‌ها عده‌ای از ایرانیان می‌روند جلوی بی‌بی‌سی تظاهرات اعتراضی می‌کنند که چرا این گفتی و آن نگفتی. به نظرتان وقت‌اش نرسیده برویم جلوی العربیه لندنی هم تظاهرات کنیم؟! موافقان و مخالفان بیایند ببینیم کی به کیه!»

مرضیه آذرافزا، اصلاح طلب:

«پلیدی شنود و ورود غیر مجاز به حریم خصوصی سر جای خود؛ موضع ملی شما اما در ارتباط با این شرایط خطرخیز برای کشور مگر جای عذرخواهی از کارکنان رسانه تجزیه‌طلب دارد؟»

اکبر اعلمی، نماینده اصلاح طلب مجالس ششم و هفتم نیز در کانال تلگرامی خود نوشت:

«افشا و انتشار تقطیع شده و گزینشی فایل صوتی کاملتر رعنا رحیم‌پور از مجریان بنگاه سخن‌پراکنی BBC در مورد وقایع اخیر ایران، گذشته از اینکه نشان می‌دهد که حتی مکالمات خصوصی برخی آن‌ور آبی‌ها هم استراق سمع می‌شود، حاوی چند نکته قابل تامل نیز هست:

۱. شبکه‌هایی مانند ایران اینترنشنال (منتسب به آل‌سعود) و بی‌بی‌سی (منسوب به وزارت خارجه بریتانیا)، باوجود همراهی و همسویی علیه منافع ملی ایران و تلاش برای براندازی حاکمیت، در رقابتی آشکار گاهی علیه یکدیگر هم فعالیت می‌کنند؛

۲. پاره‌ای از درگیری و تنش‌ها در داخل ایران چنان نگران کننده است که حتی بعضی از مجریان بی‌بی‌سی هم که هنوز کم و بیش عِرق ملی خود را حفظ کرده‌اند، نسبت به آن ابراز نگرانی کرده و دل‌نگران آینده ایران و فرجام نامعلوم درگیری‌های خشونت‌آمیز طرفین و احتمال وقوع جنگ‌داخلی هستند؛

۳. شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته، با کمی شدت و ضعف در پی توطئه چینی علیه منافع‌ملی ما هستند  اما ایران اینترنشنال آشکارا بدنبال ایجاد جنگ‌داخلی و تجزیه ایران است؛

۴. برخی مجریان بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال براین باورند که ملت ایران همچنان از بی‌بی‌سی خط می‌گیرند!»

تیتر برخی رسانه‌ها

کیهان: در فایل صوتی خبرنگار بی‌بی‌سی افشا شد: هدف از آشوب‌ها «ایرانِ تکّه‌پاره» است نه دموکراسی

سایت بالاترین: فایل لو رفته ار «رعنا رحیم پور» با مادرش؛ اگه این «پرونده سازی» برای بچه‌های انقلابی نیست پس چیه؟!

تسنیم: فایل صوتی مهم لو رفته از خبرنگار BBC/ ایران «تکه پاره» و «تجزیه شده» هدف است، نه دموکراسی!

همشهری: بشنوید | فایل صوتی لو رفته از خبرنگار BBC |‌ رعنا رحیم‌پور اصالت فایل صوتی را تایید کرد

سایت گویا: «افشای فایل صوتی رعنا رحیم پور، خدمت عجیب خبرنگار بی بی سی به حکومت اسلامی برای سرکوب مردم»

سایت گویا همچنین به نقل از سرانه با تیتر «افشای فایل صوتی رعنا رحیم پور، مجری بی‌بی‌سی برای ضربه به جنبش انقلابی» نوشت: رسانه‌های جمهوری اسلامی با هدف ضربه به جنبش مردم، فایل صوتی مکالمه رعنا رحیم پور، مجری بی بی سی فارسی با مادرش را منتشر کرده‌اند.

کانالی به نام کوچه هم با تیتر «خدمت عجیب رعنا رحیم‌پور، زن هزارچهره بی بی سی به حکومت اسلامی برای سرکوب مردم!»، گزارشی منفی درباره‌ی رعنا رحیم‌پور منتشر کرده است.

توضیح حاشیه‌ای رعنا رحیم‌پور

رعنا رحیم‌پور در اینستاگرامش درباره‌ی این فایل نوشته است: «در ساعات گذشته بخشی از مکالمه خصوصی من و مادرم منتشر شده. تنها احتمالی که به ذهن من می‌رسه اینه که صدای ویوئوچت، از طریق شنود خونه یا موبایل پدرو مادرم در تهران یا خونه و موبایل من در لندن، ضبط شده. طبیعیه که من در گفت‌وگوی خصوصی با پدر و مادرم شاید حر‌ف‌هایی بزنم که هرگزعلنی نمی‌زنم؛ حرف‌هایی که عوامل جمهوری اسلامی به طور گزینشی برای اختلاف‌افکنی و پیشبرد منافعشان منتشر می‌کنند. من به همه خبرنگاران فارسی‌زبانی که در خارج از ایران به‌رغم فشار‌های متعدد حکومت در حال خبررسانی هستند، احترام می‌ذارم. انتشار و بازنشر این فایل صوتی برخلاف خواست من و نقض حریم خصوصی من و والدینمه».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حرفاش کاملا عادی و نرمال بود مثلا اینکه احتمال تجزیه وجود داره و احتمال جنگ داخلی وجود داره پس معترضان به جای بازی کردن توی پازل کسایی که استراق سمع کردن باید بگن که این احتمالات واقعیه ولی اعتراضات نباید به خاطر این احتمالات سرکوب بشه . بعضی ها که هنوز توی خواب خرسی هستن و میگن دیدین گفتیم آیت الله بی بی سی !!!!!!!! اگه از خواب بلند میشدن می فهمیدن که این لقب ایت الله مال قبل انقلاب بود که بی بی سی مخالف شاهی شده بود که خودشون به سلطنت رسوندن و دیدن داره دستشونو گاز می گیره ولی الان سالهاست که بی بی سی تا می تونه داره انتقاد می کنه برای همینه که ادمهای معروف ایران مثل شجریان و مهرجویی و ترانه علیدوستی با بی بی سی مصاحبه می کنن و برای همینه که پیج اینستاگرام بی بی سی فارسی با حدود بیست میلیون فالوور از همه پیج های فارسی رسانه های دیگه ایران و جهان پرطرفدارتره . پس کسایی که از خواب بلند شدن می بینن که بیشترین کشمکش رو حکومت ایران بعد از آمریکا با انگلیس داشته و ساختن سریال گاندو ۲ و بالا رفتن از دیوار سفارت انگلیس و دستگیری ملوانهای انگلیسی سند این حرفه

    22
    9
  2. اینا که اسم بردی همشون اصلاح طلب و اصولگران .اون مرضیه روح افزا یه پای ثابت بی بی سی فارسیه و مشغول پرونده سازی واسه فعالین مدنی تو زندان بود شوهرشم دیپلمات سابق.به قول مجتبی پور محسن رعنا رحیم پور وکیل مدافع شیطان …

    11
    11
    1. اون مجتبی پورتون هم از صدقه سر صدا سیما معروف شد و الان داره موج سواری میکنه وگرنه اگ صداسیما نبود کی مجتبی پور رو میشناخت؟ اصلا کسی به حرفش محل میداد؟ رعنا هم داره چهره بی بی سی رو پاک میکنه و میخواد بگه ما مث اینترنشنال نیستیم همین

  3. سلام – 2 تا غلط داری میشوی 18 – اول ,احترام (میذارم ) غلط است ( میگذارم )صحیح است – دوم, حریم خصوصی من و ( والدینمه ) غلط است ( والدینم میباشد ) صحیح است – چون روزنامه نگار هستید و از شما انتظار نگارش صحیح میرود , تذکر دادم. ماهیت سخنانتان هم چندان جدی نیست که نیاز به بررسی داشته باشد.

    9
    5
  4. مهم ترین مسئله اینجا اینه که داشتم حرفاش رو گوش میدادن.
    بعد تازه میریم سر موضوع حرفایی که زده.
    بله اصلا عذرخواهی لازم نیست چون آدم دوست داره به مادرش هر چی میخواد پشت تلفن بگه

    3
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا