خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان با سومی ایران | عملکرد ناامیدکننده آزادکاران با کسب 1 طلا، 1 نقره و 3 برنز

پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان با سومی ایران ، قهرمانی قزاقستان و نایب قهرمانی ژاپن رقم خورد تا شاگردان درستکار تورنمنت بدی را پشت سر بگذارند.

به گزارش انصاف ورزشی، پس از قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا، سی و ششمین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا که در آستانه قزاقستان و در سال 2023 برگزار شد، با قهرمانی تیم میزبان، نایب قهرمانی ژاپن و سومی ایران به پایان رسید.

شاگردان درستکار که تورنمنت بسیار بسیار بدی را پشت سر گذاشتند مجموعا 1 طلا در وزن 65 کیلوگرم، 1 نقره در وزن 86 کیلوگرم و 3 برنز در اوزان 61، 79 و 97 کیلوگرم بدست آوردند.

بدین ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران که در 35 دوره قبلی 29 دوره را قهرمان شده بود در پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان تنها با اختلاف چهار امتیاز با مغولستان تیم چهارم و تا حدی با شانس موفق شد بر روی سکوی سوم قرار بگیرد!

این مسابقات به هر روی اولویت اصلی تیم ملی نبود و به عنوان بخشی از چرخه‌ی انتخابی تیم ملی و تلاش نفرات اوزان مختلف برای رسیدن به دوبنده تیم ملی جهت حضور در قهرمانی جهان پیش رو و یا بازی‌های المپیک آسیایی برگزیده شده است؛ اما با این وجود و با توجه به اختلاف سطح کشتی ایران با دیگر کشورهای آسیایی خصوصا در رشته آزاد، با همین ترکیب هم انتظار قهرمانی انتظار نادرستی نبود همانطور که تیم ملی کشتی آزاد ایران در 29 دوره از 35 دوره پیشین این مسابقات که در بسیاری از آن‌ها به همین ترتیب با نفرات دوم و سوم خود حضور پیدا کرده موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است.

از طرفی دیگر اعضای تیم ملی در این مسابقات قهرمانان کشور در سال گذشته بودند و تنها مدال آوران ایران در قهرمانی جهان 2022 از حضور در قهرمانی کشور و به پیروی از آن مسابقات قهرمانی آسیا معاف شدند؛ افرادی همچون حسن یزدانی، امیرحسین زارع، کامران قاسمپور و محمد نخودی و دیگر نفرات مدال دار جهانی و آسیایی ایران در این مسابقات شرکت کرده بودند.

در میان اعضای تیم ملی در این مسابقات مدال‌داران مسابقات جهانی از جمله قهرمانی جهان 2021، مدال‌داران جوانان جهان و امیدهای جهان و البته همین مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتند و از همین رو این عملکرد ضعیف با بهانه عدم حضور مدال‌داران آخرین قهرمانی جهان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و باید گفت تیم پژمان درستکار همین رتبه سوم و همین 1 طلا را هم مدیون مصدومیت پیمان بیابانی است چراکه رحمان عموزاد تنها طلایی این مسابقات برای ایران، طبق معادله کادرفنی به واسطه قهرمانی در مسابقات جهانی 2022 نباید در این مسابقات شرکت می‌کرد و تنها به واسطه مصدومیت بیابانی قهرمان کشور در این وزن، عازم مسابقات شد.

نکته جالب این است که 2 مدال از این 5 مدال را هم دو کشتی‌گیر بی‌تجربه یعنی یاسین رضایی و امیرحسین کاووسی بدست آوردند که همانند دیگر اعضای تیم، سابقه مدال‌های رنگارنگ نداشتند!

پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان
(پژمان درستکار سرمربی تیم ملی)
پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان

پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان

اما نگاهی داریم به نتایج کامل آزادکاران ایران در پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان که با سومی ایران به پایان رسیده است:

در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه 12 بر 1 مغلوب ریکوتو آرای از ژاپن شد و با توجه به شکست این حریف ژاپنی در دور بعد، سرلک از دور رقابت ها کنار رفت و دهم شد.

در وزن 61 کیلوگرم یاسین رضایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر 6 و ضربه فنی هیون سیک سونگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله  با نتیجه 11 بر 2 مغلوب تایربک ژوماشبک اولو از قرقیزستان شد و به دیدار رده بندی رفت. رضایی در این دیدار با نتیجه 7 بر 4 کودای اوگاوا از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان
(یاسین رضایی)
پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان

در وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر صفر سنجر مختار از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر 1 از سد ریوما آنراکیو از ژاپن به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. عموزاد در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر 1 تولگا تومور اوچیر دارنده مدال برنز جهان از مغولستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان
(رحمان عموزاد)
پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان

در وزن 70 کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با توجه به حاضر نشدن عنایت اولله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد  و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر 2 مصطفی احمداف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل سنجر دوسژانوف از قزاقستان با نتیجه 4 بر 1 مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. قیاسی در این دیدار با نتیجه 2 بر 1 مقابل اوزوربک توکتومامبتوف از قرقیزستان شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 74 کیلوگرم حسین ابوذری در دور اول با نتیجه 9 بر صفر شامیل ایساکوف از اردن را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 5 بر 3 مغلوب ماگومدرسول اصلویف از بحرین شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، ابوذری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 79 کیلوگرم امیرحسین کاووسی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 12 بر 2  خیدیر سیف الدین اف از بحرین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 5 و ضربه فنی مغلوب بولات ساکایف از قزاقستان شد و به دیدر رده بندی رفت. کاووسی در این دیدار با نتیجه 6 بر صفر یاجورو یاماساکی از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان
(امیرحسین کاووسی)
پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان

در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی در دور اول با  نتیجه 5 بر 2 گوان اوک کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر زوشن لین از چین را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 2 هایاتو ایشیگورو از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینا راه یافت. کریمی در این دیدار مقابل عظمت دولت بیکوف دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان با نتیجه 4 بر 1 مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان
(علیرضا کریمی)
پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان

در وزن 92 کیلوگرم ارشک محبی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر مقابل آرش یوشیدا از ژاپن مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال،‌ محبی به گروه بازنده ها رفت. وی در دیدار شانس مجدد با نتیجه 6 بر 4 مغلوب گانخویاگ گانباتار از مغولستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه 12 بر صفر اولزیسایخان باسانتسوگت از مغولستان پیکار را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر صفر مقابل مصاف تاکاشی ایشیگورو از ژاپن به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل احمد تاج الدین اف از بحرین با نتیجه 13 بر 8 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. گلیج در این دیدار با نتیجه 11 بر صفر بکزاد اورکیمبای از قزاقستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان
(مجتبی گلیج)
پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان

در وزن 125 کیلوگرم امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست،‌ در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر ضیاموحامت صفراف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل لخاگواگرل مونختور دارنده مدال نقره و برنز جهان از مغولستان با نتیجه 8 بر 6 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. معصومی در این دیدار با نتیجه 4 بر 2 و ضربه فنی مقابل بوهردون از چین شکست خورد و پنجم شد.

رده‌بندی تیمی در پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان

گفتنی است قزاقستان میزبان برای نخستین بار موفق به قهرمانی در کشتی آزاد آسیا شد؛ حالا نگاهی داریم به رده‌بندی تیم این مسابقات در پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان

1- قزاقستان 179 امتیاز

2- ژاپن 129 امتیاز

3- ایران 124 امتیاز

4- مغولستان 120 امتیاز

5- ازبکستان 118 امتیاز 

6- قرقیزستان 109 امتیاز

7- هند 99 امتیاز

8- چین 91 امتیاز

9- بحرین 61 امتیاز

10- کره جنوبی 46 امتیاز

پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان با سومی ایران | عملکرد ناامیدکننده آزادکاران با کسب 1 طلا، 1 نقره و 3 برنز
پایان کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2023 قزاقستان با سومی ایران | عملکرد ناامیدکننده آزادکاران با کسب 1 طلا، 1 نقره و 3 برنز

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا