خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امکان لیست مشترک اصلا‌ح‌طلبان وجود ندارد

حسین مرعشی در نشست خبری حزب کارگزاران گفت: امکان کنار رفتن به نفع لیستی مشترک وجود ندارد.

به گزارش انصاف نیوز، نشست خبری حزب کارگزاران سازندگی در بحبوحه‌ی انتخابات یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی برگزار شد. غلامحسین کرباسچی، محسن هاشمی رفسنجانی ، حسین مرعشی، یدالله طاهرنژاد و جمعی از نامزدهای این حزب در این نشست حضور داشتند.

محسن هاشمی در ابتدای نشست توضیح داد: در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم. مجلس شورای اسلامی، نخستین نهادی است که پس از انقلاب برای مردم‌سالاری پایه‌گذاری شد.

هاشمی درباره اهمیت انتخابات این دوره از مجلس می‌گوید: این دوره از مجلس اهمیت و حساسیت مضاعفی برای کشور دارد.

هاشمی با اشاره به چالش‌های مختلف کشور گفت: فشارهای اقتصادی مهم‌ترین موضوعی است که نظام و حاکمیت را با چالش رو‌به‌رو کرد که به دلیل افزایش فشار تحریم‌ها است. این موضوع باعث  کاهش شدید ارزش پول ملی شد‌. مردم در معیشت خودشان دچار مشکل شدند و سفره آنها کوچک‌تر شد. هفت یا هشت دهک از جامعه درگیر مشکلات معیشتی هستند و انتظار مردم برای حل این مشکلات به حق است.

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره چالش‌های دیگر می‌گوید: چالش بعدی خود مجلس شورای اسلامی است. در دهه‌‌های گذشته اتفاقاتی افتاد که تاثیرگذاری مجلس کم‌تر از جایگاه واقعی خودش شد. برای اینکه مجلس دوباره در راس امور قرار گیرد باید اقداماتی کرد.

هاشمی درباره چالش‌های پیش‌روی اصلاح‌طلبان گفت:  باید کارنامه و دستاوردی برجای می‌گذاشتیم اما نگذاشتیم. این مساله به فراکسیون یکصد نفره‌ای که در مجلس داشتیم مربوط می‌شود.

او ادامه داد: در رد و تایید صلاحیت‌ها، بخش عمده‌ای از نیروهای خودمان را از دست دادیم‌. شورای عالی اصلاحات تصمیم گرفت تا فهرست رسمی اعلام نکند اما تصمیم گرفت احزاب اصلاح‌طلب با اختیار خوشان لیست انتخاباتی دهند.

این چهره سیاسی درباره شرکت در انتخابات گفت: تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتیم و باید بگویم فعالیت کارگزاران منحصر به انتخابات پیش‌رو نیست.

هاشمی درباره مشارکت مردم در انتخابات گفت: بحث حضور مردم در انتخابات مطرح است. می‌گویند اقبال عمومی کم است اما ما امیدواریم تا نظر مردم را به سمت لیست یاران هاشمی برگردانیم. حضور در انتخابات مهم است و مشاهده می‌کنید افرادی انتخاب شدند که ارتباطی تشکیلاتی با کارگزاران نداشتند.

او درباره لیست یاران هاشمی توضیح داد: مشی آیت الله هاشمی رفسنجانی اولویت مساله‌های کشور بود و مسایل فردی مطرح نبود.

او در پایان گفت:کاندیدهای این لیست اگر به مجلس راه پیدا نکردند، نباید ناراحت شوند. عنوان یاران هاشمی بیشتر ژورنالیستی است و با هدف نگاه مشارکت محور است. پیام حضور ما نه گفتن به افراطیون داخلی و خارجی است. ما نمی‌خواهیم عرصه را در داخل به حاکمیت تندروها بسپاریم و نمی‌خواهیم این موضوع را به فرصتی برای مخالفان در خارج تبدیل کنیم.

حسین مرعشی در پاسخ به پرسش انصاف نیوز که «آیا ممکن است تمام لیست‌های شاخص  اصلاح‌طلب در نهایت به نفع یک لیست مشترک و واحد کنار بروند؟» گفت: چنین امکانی وجود ندارد تا به نفع یک لیست مشترک کنار بروند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا