خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اتفاقات درونی ایران اینترنشنال چیست؟

کاربری در توییتر، از اخراج چند کارمند ایران اینترنشنال دفتر واشنگتن دی سی خبر داده است. در عین حال یکی از اعضای مستعفی این شبکه با تایید اصل «اتفاقاتی» در ایران اینترنشنال، ابراز امیدواری کرده که خود این شبکه به‌صورتی شفاف ماهیت و ابعات تحولات درونی را اعلام کند.

به گزارش انصاف نیوز، بهنام امینی، کاربر توییتر نوشت: «برخی خبرهای تایید نشده حکایت از اخراج چند کارمند اینترنشنال دفتر واشنگتن دی سی دارد. گمان بر این است این اخراج‌ها در راستای محدودتر شدن دفتر واشنگتن دی سی است و شاید قدم آهسته‌ای برای پایان فعالیت این دفتر در پایتخت ایالات متحده آمریکا. گفته شده گروهی از روزنامه نگاران ایرانی و اففانستانی و تعدادی از اعضا تیم فنی و میکاپ آرتیست‌ها شامل اخراج های اخیر می‌باشند. به هر روی باید دید اگر چنین خبرهایی به وقوع بپوندد در سرنوشت نهایی این رسانه چه تاثیری خواهد داشت. پس از انقلاب ملی در ایران انتقاد از این رسانه و مدیرانش به دلیل رویکرد بحث بر انگیزش نسبت به تحولات ایران افزایش یافته است و این شبکه تلوزیونی با افت شدید مخاطب روبرو شده است. این امر موجب شد تا این رسانه برخی کارمندانش از جمله سیما ثابت را اخراج کند.»

سامان رسول‌پور، یکی از اعضای مستعفی ایران اینترنشنال نیز در این باره نوشت: «یک: ادعای مربوط به سیما دروغ است. سیما ثابت از ایران اینترنشنال، استعفا داد. سخنگوی رسمی ایران اینترنشنال در گفتگو با صدای آمریکا تایید کرد که سیما ثابت «استعفا» داد و برایش آرزوی موفقیت کر‌د. از نظر حقوقی این یک فکت مطلق است و‌ هر چیزی غیر از این، دیس ‌اینفو، دروغ، شایعه و چرت و پرت محض است که بیشتر هم عوامل جمهوری اسلامی به آن دامن می‌زنند. [خبری که اصولا دیگر برای ما موضوعیت ندارد].

دو: همانطور که قبلا در متن اعلام استعفا نوشتیم، من و‌ سیما اختلاف‌هایی با مدیریت پیدا کرده بودیم که ابعاد مختلفی داشت. به همین دلیل به همکاری با ایران اینترنشنال خاتمه دادیم. همزمان، برداشت و نگرانی‌هایی جدی درباره تحولات آینده داشتیم. منطقا به عنوان یک پرنسیپ نمی‌خواستیم؛ و هنوز هم نمی‌خواهیم در روندی سهیم باشیم که [خواسته یا ناخواسته]، ممکن است بر عملکرد و طرز برنامه‌سازی مورد نظر ما [بالفعل یا بالقوه] تاثیر بگذارد. تصمیم راحتی هم نبود که یک برنامه را با تلاش زیاد به پربیننده‌ترین برنامه تحلیلی گفتگو محور رسانه‌های فارسی‌زبان تبدیل کنیم و بعد به نقطه‌ای برسیم که آن را رها کنیم. اما تصمیم جسورانه و درستی بود. همزمان در کل این مدت امید داشتیم که برداشت و تصور ما از سیر تحولات بالقوه نادرست باشد. از نظر حرفه‌ای و حقوقی امکان پاسخ دادن به پرسش‌های مردم یا انتقال مسائل و‌ هر جزئیاتی به افکار عمومی، مردود بود. بعلاوه، هدف ما آسیب‌رساندن به فعالیت رسانه، و شکل‌گرفتن فضایی که همکاران و دوستانمان فشارهای بیشتری متحمل شوند، قطعا نبود. برعکس، در وضعیت فشارهای امنیتی، همیشه خود را همراه و همدل آنها دانستیم.

سه: من در مورد ادعاهای این فرد در خصوص اتفاقات مورد اشاره در ایران اینترنشنال، چیزی نمی‌گویم؛ در مورد شایعات و شنیده‌های نگران‌کننده دیگری که در فضا پیچیده هم صحبت نمی‌کنم؛ صرفا امیدوارم خود‌ ایران اینترنشنال، به شکل شفاف، تا جایی که شدنی است، ماهیت و ابعاد تحولاتی را که ممکن است برای افکار عمومی و مخاطبانش مهم باشد، مسئولانه با آنها در میان بگذارد؛ تا جمهوری اسلامی و افرادی که قصد شایعه‌پراکنی و ضربه‌زدن دارند، نتوانند روایت ناقص، مغشوش، نادقیق و مسموم ارائه بدهند. وجود، تداوم و قدرتمندتر شدن و‌ متوازن‌ترشدن رسانه‌های فعلی به نفع نیازهای خبری و‌ تحلیلی مردم ایران است. از صمیم قلب امیدوارم ایران اینترنشنال، دوره پیش رو و همه چالش‌هایش را بتواند با کمترین هزینه مدیریت کند.

چهار: در کنار حفظ ظرفیت‌های موجود، به شکل جدی و‌ اساسی باید به فکر ظرفیت‌‌سازی بیشتر در زمینه‌ رسانه‌ای بود.»

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با سلام برای من یکی کامل ثابت شد شرف بعضی از ضدانقلاب از این پادوها و رسانه های زنجیری داخلی وابسته به سازمانهای جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل کودک کش بیشتر هست اولش چرا همه چیز او شماها سانسور میکنید دونم این یک درصد اغتشاشات ۱۴۰۱ شد انقلاب مردم بابا بی شرفی هم حدی دارد سومن از این زن که نامش را بردین ایشان اعلام کردند که این شبکه ماموریت اش ترویج تقسیم ایران مثل گوشت قربانی است چهارم گفتن مدیران این شبکه تروریستی از زنان درخواستی جنسی میکنند حالا شماها داخل کشور چه اصراری دارید یه ریز سفید شوی کنید صحبت‌ها و نوشته‌های این زن در شبکه های اجتماعی موجود است شماها وقاحت و بی شرفی را به جای رساندن که شبکه تروریستی اسرائیل اینترنشنال را سفید شوی و از همه بی شرفها مبرا میکنید چونکه خوب میدانید اگر شبکه تروریستی تعطیل شود که عینی روز روشن است یک سال عقب یا جلو تعطیل خواهد شدو پته همه شماهای وطن فروش در سازمان های اطلاعاتی کشور روی آب خواهد بود.. و این وعده الهی هست اش که سوخت و سوز ندارد انشاءالله به برکت خون پاک شهدا عزیز

    4
    4
  2. همه جریانهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی زنده نیاز به پوست اندازی دارند تا بتوانند با تحولات هماهنگ شوند. رسانه ها نیز مشمول این قاعده اند و اگر داوطلبانه چنین کنند آسیب کمتری خواهند دید. قابل توجه تمام جریان های سیاسی داخل و خارج کشور به ویژه آنان که مایل به همراهی و حفظ پیشگامی در کمک به تحولات مثبت جامعه و آرمان های آن هستند.

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا