خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس انرژی اتمی: اگر قرار بود مذاکرات را تداوم دهند قطعنامه‌ای با این ابعاد ارائه نمی‌کردند

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به پیش‌نویس قطعنامه‌‌ای در آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران گفت: اگر حسن نیت می‌داشتند و قرار بود که مذاکرات را تداوم بخشند طبیعی بود که قطعنامه‌ای با این ابعاد را ارائه نمی‌کردند.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست فشار حداکثری و اتهام‌پراکنی به جمهوری اسلامی توسط استکبار و صهیونیسم امری طبیعی است، اظهار کرد: این جریان معتاد به تحریم و اجرای این سیاست مندرس است و پیش‌نویس قطعنامه‌ای که مطالب بسیار ناصوابی در آن قرار دارد که می‌دانند حقیقت ندارد، از نظر ایران مردود است.

وی افزود: مهم این است که جمهوری اسلامی برای پیشبرد برنامه توسعه هسته‌ای خود برنامه مصوب و اعلام‌شده  و مدون دارد و در همین چارچوب فعالیت خود را انجام می‌دهد.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: موضوعی که اهمیت دارد این است که وزارت خارجه پیگیری بحث تداوم مذاکرات را می‌کند و به اشکال گوناگون در دست اقدام است.

اسلامی افزود: آنچه به سازمان انرژی اتمی مربوط می‌شود این است که موارد ادعایی و اتهامی پاسخ داده شود و اگر حسن نیت می‌داشتند و قرار بود که مذاکرات را تداوم بخشند طبیعی بود که قطعنامه‌ای با این ابعاد را ارائه نمی‌کردند.

وی گفت: امیدوار  هستیم که با توجه به حسن نیت و صداقتی که جمهوری اسلامی داشته و پاسخ‌هایی منطقی و مستدلی که به آنها ارائه داده، کارساز واقع شود و اجازه بدهند مسیر طبیعی و غیر سیاسی و روش حرفه‌ای باشد و ضوابط پادمان ملاک باشد تا بتوانند از آن نتیجه بگیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. شیخی را گفتند که برجام چگونه باشد. شیخ بگفتا چون دری است که به اتاقی باز شود و در ان اتاق هیجده در باشد که هر در به هیجده اتاق دیگر. در هر کدام از آن 18 اتاق، یک ابوالهول نشسته که از تو معمایی بپرسند و چون جواب دهی، اجازه دخول به دهلیزی خواهی یافت که تاریک است و فانوسی خاموش به دستت می دهند که باید کبریتش را از یکی از هزار حفره نهفته در دهلیز بیابی و چون یافتی و بیرون شوی، یک دوره ریاست جمهوری یکی از کشورهای شرکت کننده در مذاکرات تمام شده است. حال باید دوباره از آن در اولیه ورود کنی و در ابتدا باید مجلس بزرگان در ده دقیقه تصمیم بگیرد که آیا اصلن اذن ورود به اتاق را داری یا نه تا که بعدش آن درهای دیگر و دهلیزهای دیگر طی شود…
    در آخر از شیخ پرسیدند پس هزینه این همه رفت و آمد و هواپیما و هتل و چه و چه برای شرکت در آن اجلاس و اذن دخول به اتاقها و دهلیزها از کجا تامین می شود. شیخ بگفتا از جیب مردم…

  2. رو قوی شو گر راحت جهان طلبی ..اینها مشکلشان داشتن امکانات هسته ای نیست اینها مشکلشان تکمیل اطلاعات و تجهیزات جهت نابودی آنها ست و زمان میخرند ..ایران باید قدرت نامتعارف شود گروهی که نمی‌گذارند هم باید دید کجا خط می‌گیرند ….آنهم با سیر تسلسل قبلی که در برجام بیفر جام قبلی اتفاق افتاد …در این دولت آمریکا موافقت و در دولت بعدی آمریکا پاره کردن برجام… بواسطه این احتمال ریسک پذیری برجام پاره کن یا پاره نکن ، همچنان هدف خود یعنی تحریم با پیام مبنی بر عدم سرمایه گذاری در ایران باقی میماند و ایران هم پیشرفتی در زمینه هسته ای از دید آنها نمیکند …الان با همین میزان صادرات درآمد ایران بلافاصله نظیر برجام قبل تا شایعه برگشتن ایران به برجام پخش شود نفت شدیداً افت پیدا می‌کند و با توجه به محدودیت تولید ایران ، فقط ضرر کاهش قیمت نفت برای ما میماند و منفعت برای اروپا و غرب و دیگر هیچ… عاملان داخلی این سیاست در دولت قبل مشخص بودند واقامتشان در اسکاتلند …. و البته برای ایران فقط هزینه ها و سانتریفیوژها منهدم شده در انبار و ..باز تسلسل دوباره چند ماه دیگه همه توافق پاره توسط ریاست جمهور بعدی ….. کدام عقل سلیمی اینچنین توافق را انجام میدهد ….یک بار قدرت شوید تا با اقتدار وارد مذاکرات نه خلع سلاح بلکه تسهیم در قدرت منطقه ای شوید آزمودن را آزمودن خطاست فردا همه به ما می‌خندند …هزار دور بین برای ما یک دوربین برای تاسیسات اسراییل نیست چه ساده لوحی ..الان از بحران موجود در جهت قدرت گیری نامتعارف استفاده کنید بموازات باید از ارتباطات در جهت امتیازگیری از شرق در جهت توسعه اقتصادی هم استفاده کرد نظیر توسعه زیر ساخت ها ،کریدورها ،استفاده از دانش آنها بخصوص چین در برخورد با خشکسالی و تعدیل اثرات آن و باروری ابرها ،و توسعه کم آب کشاورزی که در چین در حال اجرا است ..اقتصاد هم باید کاملا در بلوک بندی و امتیاز گیریدمدنظر باشد و گر نه پاشنه آشیل خواهد شد

  3. چرا نباید تداوم دهند، آنها که ضرر نمی کنند. این ما هستیم که با طرح برنامه ای لایتغیر راهی برای تداوم مذاکرات پیدا نمی کنیم. ایرانیها بر خلاف ضرب المثلهای خوب خود – کار امروزت را به فردا نیانداز- همیشه کار امروزشان را به فردایی که چشم اندازی از آن نداریم ، می اندازند. .

  4. در انتظار پدیدار شدن  جوهر حقیقت از دل تاریکی ها تا  رفتن به سوی روشنایی عدالت و دنیای بدون جنگ ، تنها به اندازه کمی فکر و تعقل بر روی واقعیت برجام و انرژی هسته ای زمان لازم است…….

    کافیست بدون تعصب و بافکر نو و واقعی به موضوع نگاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا