خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راهنمای خرید کفش کتانی

رپورتاژ آگهی

چکیده : قبل از اقدام به خرید کفش کتانی نکات و معیار هایی برای انتخاب یک کفش کتانی مناسب وجود دارد که شما باید در بررسی آنها پیش از خرید دقت داشته باشید تا بتوانید در عین یک انتخاب با کفیت، در هزینه های خود برای خرید کفش نیز صرفه جویی کنید.

قبل از اقدام به خرید کفش کتانی نکات و معیار هایی برای انتخاب یک کفش کتانی مناسب وجود دارد که شما باید در بررسی آنها پیش از خرید دقت داشته باشید تا بتوانید در عین یک انتخاب با کفیت، در هزینه های خود برای خرید کفش نیز صرفه جویی کنید. ما در این مقاله به معرفی این المان ها خواهیم پرداخت تا به شما در انتخاب یک کفش کتانی مناسب کمک کرده باشیم. در ادامه همراه ما باشید.

بهتر است بدانید معمولا کفش کتانی مناسب فصول مختلف سال است و در صورتی که دوخت و جنس استانداردی داشته باشد، راحت‌ترین کفش برای کاربرد های مختلفی چون پیاده‌روی، انجام کارهای روزانه و … به شمار می‌آید. در این صورت پیش از خرید کفش ورزشی باید با نکاتی آشنا شوید تا یک کفش راحت و استاندارد تهیه و در هزینه‌های خود نیز صرفه جویی کنید.

نکات مهم در خرید کفش کتانی

کفش کتانی یک انتخاب مناسب برای استایل های اسپرت و همان طور که گفته شد مناسب فعالیت های روز مره و ورزشی است. انتخاب یک کفش مناسب و توجه به نکاتی که در هنگام خرید باید به آن عمل کنید، بسیار مهم بوده و علاوه بر حفظ سلامت شما، و همچنین انتخاب یک جنس با کیفیت و صرفه جویی در هزینه ها، از ایجاد درد و آسیب در هنگام راه رفتن نیز جلوگیری می کند.

شکل کفش

شکل کفش کتانی مورد نظر شما باید به گونه ای باشد که پای شما را اذیت نکرده و کاملا مطابق شکل پای شما باشد. افرادی که دارای پنجه پهن و باریک باشند یا کف پای آن ها از قوس زیاد برخوردار است، در هنگام خرید کفش کتانی باید به این نکته توجه داشته باشند که نحوه قرار گیری پا در کفش و فشار آن، می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به پا و در نتیجه به سلامتی شما وارد کند. به همین دلیل به افرادی که دارای پنجه پهن هستند، کتانی با عرض بیشتر پیشنهاد می شود.

راحتی کفش

 کفی نرم، قوس مناسب کفش و عرض آن از عواملی است که در حین پوشیدن کفش کتانی به شما احساس راحتی و آسایش را می دهد. این ویژگی ها علاوه بر ایجاد راحتی، برای جلوگیری از آسیب به کمر و پا در هنگام خرید کتانی اهمیت دارد.

تعادل

 در کفش های کتانی که مخصوص پیاده روی طراحی میشوند بخشی وجود دارد که از چرخیدن پا جلوگیری می کند. پیاده روی طولانی باعث چرخیدن پا به داخل یا بیرون می شود که حرکتی طبیعی است ولی ممکن است در بلند مدت باعث آسیب رسیدن به پا یا درد شود.

عملکرد کفش در حین فعالیت

 متخصصان عقیده دارند که از راه های اصلی ارزیابی مناسب بودن كفش، امتحان کردن و پوشیدن آن در حین انجام فعالیت است. در هنگام این ارزیابی از کفش های کتانی باید نکاتی مانند درد در حین راه رفتن، تاول و احساس گرما را در نظر داشته باشید.

 مدت زمان استفاده از کفش

 همه کفش ها دارای طول عمر بوده و از ظاهر آن نمی توانید در مورد این مسئله تصمیم بگیرید. برای مثال کفش های مخصوص پیاده روی باید پس از 70 کیلومتر استفاده از آن تعویض شود. بنابراین باید در هنگام خرید کفش کتانی از برند و نوع متریال استفاده شده در آن اطلاع داشته باشید، که بتوانید میانگین عمر کفش را تخمین بزنید. این نکته باعث می شود تا متوجه شوید از نظر اقتصادی این محصول مقرون به صرفه است یا خیر.

هرگز کفش های چند کاره خریداری نکنی

د کفش های مناسب برای پیاده روی معمولا سفت بوده و به راحتی خم نمی شوند؛ در حالیکه، کفش های مناسب دویدن، انعطاف بیشتری داشته و راحت تر خم می شوند. بنابراین، اگر قصد انجام هر دو کار را دارید، دو کفش مجزا خریداری کنید.

آخر شب کتانی بخرید

 پاها در اثر کارکردن و راه رفتن و یا دویدن در طی روز متورم شده و بزرگتر خواهند شد؛ بنابراین، شب کفش خود را خریداری کنید تا بعدا مشکلی با سایز کفش پیدا نکنید.

طول کفش

 در بسیاری از افراد اندازه دو پا کمی با هم تفاوت دارند و مهم است که در هنگام خرید کفش با پای بزرگتر اندازه شود. دقت کنید که در جلوی کفش به اندازه ۱٫۲ سانت با بلند ترین انگشت پای بزرگتر فاصله باشد. اطمینان حاصل کنید که پاشنه پا در کفش نمی لغزد و در صورت وجود این حالت سایز کوچکتر کفش را امتحان کنید. همه انگشت های پا باید با رویه کفش فاصله مناسب داشته باشند تا در هنگام راه رفتن به آنها فشار وارد نشود.

عرض کفش

 عرض کفش به اندازه طولش مهم است ولی بیشتر اوقات نادیده گرفته می شود. هنگامی که کفش را می پوشید نباید کناره های آن از فرم اصلی خارج شوند. اگر پای شما به کناره کفش فشار وارد می کند کفش برای شما باریک است و باید کفش های پهن تر را امتحان کنید. کفش های پیاده روی مانند کفش های مهمانی نیستند و دلیلی برای به زور جا دادن پا در کفش وجود ندارد.

وزن استاندارد

 در واقع مهم ترین عامل برای خریدن کفش های ورزشی داشتن وزن مناسب برای آن است.

 زیرا سبک بودن کفش پیاده روی  و دویدن اغلب باید وزن بسیار کمی داشته باشند تا مصرف کننده بتواند هنگام انجام فعالیت های مورد نظر مانند، راه رفتن، دویدن و … احساس راحتی داشته باشد.

 بنابر اهمیت بی شمار این موضوع برای تهیه کفش های طبی و استاندارد، از موادی خاص و سبک برای ساخت این محصولات استفاده می کنند. به طور مثال، اکثر کفش های مناسب پیاده روی و یا دویدن دارای رویه های پارچه ای و یا همان لایه های میانی را بیشتر از مواد شیمیایی EVA ساخته می شوند.
 این ماده علاوه بر راحتی پاها درون این کفش ها در کم کردن وزن آنها بسیار موثر و کار ساز می باشد و شما هنگام پیاده روی بلند مدت اصلا در ناحیه پاها درد و خستگی را احساس نمی کنید.

به قیمت و مارک کفش توجه کنید

 کفش با کیفیت و مناسب دویدن، نسبتا گران قیمت می باشد و البته به منظور سلامت پا، ارزش خرید آن را خواهد داشت.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا