خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقدی به سخنان اخیر حداد عادل

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

در تاریخ 31/6/1401، چند روز بعد از شروع اعتراضات اخیر در یادداشتی، دلسوزانه معترضان و به خصوص حکومت را از سوق دادن اعتراضات به برادرکشی حذر دادم و این تحذیر در سخنان دلسوزان این مرز و بوم و در دیگر یادداشت‌های حقیر در این دو ماهه بارها و بارها تکرار شد ولی متأسفانه از جانب اصحاب قدرت که «تأثیرگذار اصلی» هستند، شنیده نشد.

در این مدت مردم معترض در کلیپ‌های منتشره شاهد رفتارهای گارد ویژه، نیروهای پلیس و لباس شخصی‌ها [که متأسفانه در این چند دهه برای کشور جز «مصیبت‌ساز» نبوده‌اند!] با معترضان بودند که به طور طبیعی مردم معترض و عصبانی را عصبانی‌تر کرد و به خشونت سوق داد و شاهد خشونت متقابل از جانب معترضان هم شدیم. دشمن خارجی هم به طور طبیعی با استفاده از «نفوذی‌های خود در حکومت و مردم» بر این آتش بنزین ریخت و آن را شعله‌ورتر کرد به گونه‌ای که تا به امروز ده‌ها نفر از مردم معترض و نیروهای انتظامی و امنیتی و حتی طلبه‌ها که به قول یکی از نویسندگان از دیدگاه مردم «یونیوفورم پوش نظامند»؛ به خاک و خون کشیده شده‌اند!

متأسفانه کسانی که دستشان به جایی می‌رسد و قدرتی دارند، نه تنها از برادر کشی تحذیر نمی‌دهند بلکه با توصیه‌های مکرر به برخورد شدید و قاطع با بازداشت شدگان، صدور احکام اعدام و …؛ ناآگاهانه [یا خدای ناکرده آگاهانه و به عمد] بر آتش خشم معترضان بنزین می‎ریزند و روز به روز آن را شعله‌ورتر می‌کنند و به «برادرکشی» رواج می‌دهند!

نمونه اخیر سخنان آقای «حداد عادل» از رجال تأثیرگذار و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. وی با نسبت دادن اعتراضات به استکبار جهانی این راه را برای مقابله پیشنهاد می‌کند: «استکبار غرب به سرکردگی آمریکا آمده‌اند سر بهانه فوت خانم امینی که هم ظرفیت جنسیتی داشت چون خانم بود؛ هم ظرفیت قومیتی داشت چون کُرد بود و… طراحی‌ انجام دادند و در خیابان آمدند، به تصور اینکه از اقبال مردمی و از پشتیبانی مردم بهره‌مند می‌شوند و چه با اقبال مردم مواجه نشدند! ناامید شده‌اند و شروع کرده‌اند به کار‌های ایذایی ترور! در شهر‌هایی مثل ایذه و اصفهان …؛ در این شرایط وظیفه ما چیست؟ امروز وظیفه ایجاب می‌کند تغییر رفتار بدهیم. الان دارند سلاح وارد می‌کنند، ما باید مردم انقلابی را سازمان‌دهی کنیم و به صحنه بیاوریم».

آقای حداد تا کی می‌خواهید اعتراضات دو ماه اخیر را که از حیث گستردگی و وسعت نظیر ندارد و مستظهر به خواست و رضایت عمومی است، انکار کنید و آن را اعتراض جماعتی محدود از عناصر فریب خورده و وابسته به دشمن خارجی بدانید و آنچه رخ داده را به عناصر خارجی و … نسبت دهید و اعتراض‌ها را به بهانه مرگ خانم امینی یا فلان دختر یا فلان پسر و … منسوب کنید و دلایل اعتراض‌ها را که کاملا واضح و آشکار است، انکار کنید؟

مردم می‌خواهند خودشان صاحب کشور باشند، قانون مصوب نمایندگان واقعی خودشان نه «استصوابی‌های کانون‌های قدرت» بر کشور حاکم باشد، منتخبان واقعی خودشان بر مصادر امور تکیه بزنند، خودشان سالار واقعی باشند و هر گاه خدمتکاری را نپسندیدند، براحتی او را بکنار بگذارند، نیروهای نظامی به پادگان‌ها برگردنند و حفظ تمامیت ارضی کشور وجهه همتشان باشد، سیاست دست احزاب و نهادهای مردمی باشد نه حزب پادگانی؛ نیروهای امنیتی امنیت واقعی در کشور ایجاد کنند تا تروریست‌ها نتوانند هر روزی که اراده کردند وارد کشور شوند و در پایتخت[مثل مجلس و مرقد امام] یا در دیگر شهرها مثل شیراز و ایذه و زاهدان و … به آسانی آب خوردن افراد را به رگبار ببندند و بعد از جنایتشان، در مرز دستگیر شوند!

آقای حداد با کشاندن هیئت‌های مذهبی در مقابل مردم معترض، وجهه دینداران را مثل وجهه روحانیت و سپاه و بسیج بیش از این تخریب نکنید. از برج عاج به زیر آیید و سخن مردم را بشنوید و ایرادهای وارد را بپذیرید و به آنان اطمینان دهید که سخنشان شنیده شده و اشکال‌ها را برطرف کنید و با برگزاری انتخابات آزاد، اجازه دهید مردم مطابق قانون، امور را به دست بگیرند و نام خود را به نیکی در تاریخ ثبت کنید و در این راه از معتمدان بی‌شمار مردم در صنف‎های مختلف کمک بگیرید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مقاله حجت الاسلام حیدری مبنی برانتقاد از مواضع قدرت سیاسی حدادعادل هوشمندانه.منطقی وواقیعت امرمعترضان راگفته اند!؟مثال حوادث اخیرخونین جمعه سیاه مصلااهل سنت زاهدان!؟چرابایدنیروی امنیتی انتظامی به صفوف نمازگزاران بیگناه داخل مصلا ودرحال عبادت نمازجمعه وازهمه بی خبرکه فقط امده اند فریضه الهی نمازجمعه بجااورند؟باتیرانداری مستقیم به صفوف نمازگزاران بیگناه داخل مصلا ودرحال عبادت اهل سنت بلوچ زاهدان را به بارگبارگلوله مسلسل به خاک وخون کشیده شوند!!

  2. سلام‌نیروهای‌انتظامی‌وبسیج‌و…
    تقصیری‌ندارند‌‌بیت‌المال‌باید‌با‌
    ترازو‌تقسیم‌شود‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا