خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صدور کیفرخواست عاملان اسیدپاشی به مدیر بیمارستان ضیائیان

وکیل مدافع مدیر سابق بیمارستان ضیائیان که آذر سال ۹۴ مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفته بود از صدور کیفرخواست برای دو متهم این پرونده خبر داد.

به گزارش تسنیم، هشتم آذر سال گذشته بود که رسانه‌ها از اسیدپاشی دو مرد موتورسوار به «سیامند انوری» مدیر بیمارستان ضیائیان تهران خبر دادند. به دنبال وقوع این حادثه و انتقال دکتر انوری به بیمارستان، موضوع با دستور بازپرس حسین‌پور قاضی کشیک دادسرای جنایی تهران، در دست بررسی اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

تنها یک روز پس از وقوع این حادثه یعنی نهم آذر ماه، فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری عاملان اسیدپاشی به مدیر بیمارستان ضیائیان خبر داد و گفت: یک پزشک عمومی و یک دانشجو عاملان این اسیدپاشی هستند. ساجدی‌نیا، انگیزه اسیدپاشی را موضوعات صنفی عنوان کرد.

با توجه به اعتراف دستگیرشدگان مبنی بر اسیدپاشی به مدیر بیمارستان ضیائیان، بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران، قرار بازداشت موقت عاملان اسیدپاشی را به منظور انجام تحقیقات بیشتر صادر کرد.

متهمان پرونده به قرار بازداشت صادر شده اعتراض کردند تا موضوع مورد بررسی شعبه 1142 دادگاه کیفری دو استان تهران قرار گیرد؛ دادگاه، اعتراض متهمان را وارد دانست و پرونده دوباره به شعبه پنجم دادسرای جنایی بازگشت و در نهایت شعبه دادسرا برای عاملان این اسیدپاشی، قرار وثیقه 500 میلیون تومانی صادر کرد و متهمان پرونده با تودیع مبلغ وثیقه، آزاد شدند.

«لیلا احسن» وکیل مدافع مدیر بیمارستان ضیائیان پس از گذشت نزدیک به یک سال از وقوع این حادثه در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: کیفرخواست این پرونده صادر شده اما هنوز به دادگاه ارسال نشده و در شعبه بازپرسی قرار دارد.

این وکیل دادگستری افزود: به علت اینکه حجم پرونده‌های موجود در شعبه بازپرسی زیاد است، این پرونده به رغم صدور کیفرخواست هنوز به دادگاه ارسال نشده و پرونده‌های قدیمی‌تر در دستور ارسال به دادگاه قرار دارند.

به گفته احسن، برای متهمان این پرونده به اتهام «اسیدپاشی»، کیفرخواست صادر شده و متهمان همچنان با قرار وثیقه آزاد هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا