خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«میانگین تراز صوت در تهران در ایام عزاداری تا ۲دسی‌بل افزایش یافت»

یک کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن تشریح وضعیت صوتی پایتخت طی روزهای اخیر و همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، از افزایش یک تا دو دسی‌بلی میانگین تراز صوت در تهران در روز نهم و دهم محرم(تاسوعا و عاشورای حسینی) به دلیل حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری خبر داد.

الهام کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت میانگین تراز صوت تهران در روزهای ۲۷، ۲۸، ۲۹ و ۳۰ شهریور ماه که هم‌زمان با ایام عزاداری و تاسوعا و عاشورای حسینی بود، گفت: طبق نتایج ثبت شده توسط ایستگاه‌های سنجش صوت شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین تراز صوت در روز چهارشنبه (تاسوعای حسینی) از ساعت ۱۰ الی ۱۳ ظهر، با توجه به حرکت دسته‌های عزاداری روند افزایشی داشته و به ترتیب ۶۹/۴۶، ۷۱/۸۴، ۷۱/۷۶ و ۷۲/۵۴ دسی‌بل بود. شدت صوت در این روز نسبت به روز قبل سه‌شنبه (هشتم محرم) حدود یک تا دو دسی‌بل افزایش را نشان داد.

کریمی ادامه داد: در روز چهارشنبه (تاسوعای حسینی) از ساعت ۱۳ به بعد میانگین تراز صوت در تهران روند کاهشی داشت و اوایل شب دوباره روند افزایشی یافت، تا جایی که در ساعات ۲۳ میانگین تراز صوت به ۷۴/۲۱ دسی‌بل رسید.

این کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره وضعیت صوتی تهران در روز عاشورای حسینی (۲۹ شهریور) گفت: میانگین تراز صوت پایتخت، در این روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ عصر روند افزایشی داشت و نسبت به روز قبل افزایشی در حدود ۲ تا ۶ دسی‌بلی را شاهد بودیم. لازم به ذکر است که در ساعت ۱۲ ظهر روز عاشورا، میانگین تراز صوت به بیشترین میزان خود یعنی ۷۷/۱۱ دسی‌بلی رسید که نسبت به روز قبل ۶ دسی‌بل و نسبت به روز جمعه (۳۰ شهریور) ۸ دسی‌بل افزایش داشت.

کریمی با اشاره به اینکه میانگین تراز صوتی در روز پنجشنبه (۲۲ شهریور) در دوره زمانی «روز» (۷ صبح تا ساعت ۲۲) ۶۹.۷۹ دسی‌بل و در بازه زمانی «شب» (از ساعت ۲۲ تا ۷ صبح) ۶۷.۳ دسی‌بل بود، تصریح کرد: به دلیل حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی میانگین تراز صوتی تهران در «روز» چهارشنبه (۲۸ شهریور) در دوره زمانی روز ۷۰.۰۳ دسی‌بل و در دوره زمانی «شب» به ۶۸.۹۸ دسی‌بل رسید همچنین در روز پنجشنبه (۲۹ شهریور) میانگین تراز صوت در دوره زمانی «روز» ۷۱.۴۱ دسی‌بل و دو دوره زمانی «شب» ۶۸.۱۴ دسی‌بل بود.

نمودار صوتی تهران در روزهای ۲۷، ۲۸، ۲۹ و ۳۰ شهریور

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا