خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – احمد مسجدجامعی

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

«احمد مسجدجامعی» عضو شورای شهر تهران و‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات در سال ۱۳۳۵ به دنیا آمد. پدر او آیت‌الله مصطفی مسجدجامعی، از علمای مشهور تهران است.

مسجدجامعی دارای کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه تهران بوده و لیسانس خود را نیز در رشته‌ی جغرافیای انسانی از همین دانشگاه اخذ کرده است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشر شده‌ی آقای مسحدجامعی در فضای مجازی آمده است، او «کار اجرایی خود را از آموزش و پرورش به عنوان کارشناس كتب درسی در حوزه تاریخ، جغرافیا، دینی و اجتماعی شروع کرد».

مسجدجامعی در سال‌های ابتدایی دهه شصت به‌عنوان كارشناس مسئول دفتر امور اجتماعی و سپس دبیر شورای اجتماعی وزارت کشور فعالیت می‌کرد و پس از آن مسئول كمیته‌ی جوانان ستاد شورایعالی انقلاب فرهنگی شد.

احمد مسجد جامعی در سال ۱۳۶۸ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفت و تا سال ۱۳۸۴ در سِمت‌هایی مانند مدیر كل طرح و برنامه، معاون فرهنگی، معاون پژوهشی، قائم مقام و وزیر مشغول فعالیت بود.

مسجدجامعی در سال ۱۳۷۹ و‌ پس از استعفای عطاءالله مهاجرانی با حکم سیدمحمد خاتمی و رای اعتماد مجلس تا پایان دولت اصلاحات یه‌عنوان وزیر فرهنگ انتخاب شد.‌‌ او در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ نیز رئیس هیأت امنای موزه ملی قرآن كریم بود.

دوران حضور مسجدجامعی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون دوره‌ی مدیریتی مهاجرانی در این وزارتخانه همواره مورد انتقاد طیف‌های تندرو جریان اصولگرا بوده است. منتقدان بر این باور هستند که سیاست رفع محدودیت‌ها و کاهش سانسور در حوزه‌ی فرهنگی سبب به وجود آمدن فضایی غیراخلاقی در فرهنگ و هنر شده بود، از سویی دیگر اما اکثریت قاطعی از اهالی فرهنگ با وجود نقدهایی که به آن سال‌ها دارند اما هم‌چنان از هشت سال دولت اصلاحات به‌عنوان سال‌هایی که در آن گشایش‌های ملموسی در حوزه‌ی فرهنگ شاهد بودیم یاد می‌کنند.

مسجدجامعی در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم شورای شهر تهران از سوی مردم انتخاب شد. وجه غالب فعالیت‌های او در دوران حضور در شورای شهر نیز در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بوده است.

آقای مسجدجامعی از چهره‌های جریان اصلاحات است که دغدغه‌های جدی فرهنگی داشته و عمده‌ی فعالیت‌های خود را نیز در سه دهه‌ی اخیر در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی متمرکز کرده است.

مسجدجامعی برای انتخابات ۱۴۰۰ نمی‌آید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا