خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ای مشفقانه به رئیس قوه قضائیه؛ آقای اژه‌ای به داد این خانواده برسید

متن یادداشتی که با امضای محفوظ در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است، را در ادامه می‌خوانید:

«بنام خداوند بخشاینده مهربان

جناب آقای محسنی اژه ای

این روزها دردها و رنج ها بسیار است و روایت های مختلفی از حوادث تلخی که در این دوماه گذشته رخ داده شنیده و خوانده ایم که هریک در جای خود مهم و قابل تامل و تاثر است که مجال پرداختن به آن نیست.

در این میان بعنوان یک شهروند که بطور اتفاقی، مطالب و دلنوشته های یک دختر جوان هموطن را در فضای مجازی خواندم دلم به درد آمد و خلاف اخلاق و آداب انسانی دیدم که قلم را برندارم و مرقومه ای خطاب به شما ننویسم.

جوانی بنام جواد حیدری بنا به روایت خانواده اش در ۳۱ شهریور در قزوین کشته شد. یکی از برادرانش چندهفته بعد برای پیگیری پرونده ای که برای خواهرش تشکیل داده اند، مراجعه کرده بود بازداشت می شود و برادر دیگرشان هم بنا به روایت خواهر، مدتی بعد از او بازداشت می شود. خواهرشان روایت می کند که ماموران باز هم به خانه آنها مراجعت داشته اند تا دیگر اعضای خانواده- مثل خودش- را نیز بازداشت کنند.

پیشتر در رسانه ها اخباری مبنی بر اصرار به کنده شدن پلاکاردهای نصب شده جلوی خانه شان که از عنوان شهید در آن استفاده شده بود و مقاومت مادر پیرشان، منتشر شده بود.

جناب آقای اژه ای

خانواده ای که یک فرزند دلبندشان را در ۳۹ سالگی از دست داده اند و داغدار هستند و پدر و مادر پیرشان و دختری که او نیز در عزای برادر نشسته و داغ برادر بر دل دارد را باید درک کرد. حتی اگر حرفی بزنند، اعتراضی کنند و شکواییه ای داشته باشند. آنها در این شرایط خاص سزاوار رافت اسلامی و کمک و حمایت هستند. بازداشت دو برادر و در پی جلب عضو یا اعضای دیگر خانواده بودن و…، درد و رنج این خانواده را بیشتر و بیشتر می کند و خدای ناکرده نوعی لجبازی و یا فشار را به ذهن متبادر می کند.

من نه این خانواده را می شناسم و نه نسبتی با آنان دارم. اما خواندن و شنیدن اتفاقیِ روایت این روزهای زندگی شان دلم را بعنوان یک انسان به درد آورد.

از جنابعالی که این روزها بارها بر گفتگو و همدلی و ارائه نظرات و نقدها تاکید کرده اید، انتظار داریم ضمن تاکید و دستور نسبت به احقاق حق این خانواده در مورد برادر از دست رفته شان و بررسی و رسیدگی جدی و بیطرفانه به ابعاد مختلف پرونده جان باختن او و اجرای عدالت در این زمینه، نسبت به آزادی برادران او و همدلی و تفقد از خانواده و پدر و مادر او و عدم تداوم برخوردهایی که در این مدت شاهد آن بوده اند، بذل توجه داشته باشید.

نیک می دانید که امروز دلجویی از همه خانواده هایی که به نحوی از انحاء عزیزی را در این حوادث از دست داده اند و احقاق حق همه آنان، می تواند زمینه ای باشد برای شروع یک همگرایی و همبستگی و گفتگوی ملی برای رفع مشکلات و تحقق مطالبات مردم در فضایی عقلانی و همدلانه.

از اینکه توجه و مساعدت می فرمایید از جنابعالی سپاسگزار هستم»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. نویسده ی متوهمو البته بی خبر از اوضاع داخلی کش.ر
    واقعا خبر نداشتین از این ماجراها ؟تا دلت بخواد داریم از این موارد

    17
    2
  2. با سلام
    فریاد مردم به خاطر حجاب نیست ایرانیان همیشه با غیرت بوده و هستند ولکن می بایست چون سخنان بزرگمرد شهید بهشتی عملکرد ، مردم درد و رنجشان از گرانیست در هیچ دولتی اینقدر فقر و فحشا بیداد نکرده بود من نمی دونم چرا جناب رئیس جمهور اینقدر بی تفاوت نسبت به حال مردم است اکثریت ملت شریف دلسوز ایران یارانه نمی خواهند چه بسا قیمت کالاها مثل گذشته شود حال فقر بسیار و بیش از هفتاد درصد سرپرستان خانواده شرمنده عزیزانشان هستند چرا باید ایران عزیز با این همه سرمایه مردم اینگونه زندگی کنند و اینکه خدا به داد مردم برسد بیش از دو سال از دوران ریاست جمهوری مانده اینطور که دیده ایم اوضاع هر روز در حال بدتر شدن است ولله قسم اگر مسئله اقتصاد مرتفع شود مردان نیز حاضر هستند چادر به سر کنند از دید بنده به عنوان یک ایرانی هدف جناب رئیس جمهور درست کردن آشوب و خراب کردن اعتقادات آنها به اسلام و مهم خراب کردن چهره مبارک رهبر عزیزمان می باشد نمایندگان مجلس نمی دانم چه می کنند باید تا اوضاع از این بدتر نشده شخص رئیس جمهور رو برکنار کنند قطعا جامعه خراب تر نخواهد شد وسلام

    7
    4
    1. فریاد مردم به خاطر آزادی های اجتماعی (که یکی ش حجاب هست)، دستگیری خبرنگارانی که حقیقت را برملا میکنند ، آزادی رسانه ای ، محکوم کردن رانت و رشوه و فساد ساختاری ، … ، شورای نگهبان و نظارت استصوابی ، بی لیاقت سالاری و نفوذ بیش از حد … است. ..‌. باید دموکراسی به معنی واقعی کلمه شکل بگیرد. این همه بودجه که به نام بودجه فرهنگی به نهاد های مختلف داده میشود باید حذف و صرف محیط زیست شود. رانت امامان جمعه مثل … باید برداشته شود تا این افراد نتوانند از موقعیت شان برای ثروت اندوزی و … استفاده کنند. …

  3. ای کاش دولت ما نظام ما کمی ما ملت رو جزو آدمیزاد حساب می‌کرد اندکی ذره ای حرف ما رو میشنید وبه دردمون رسیدگی می‌کرد بقرآن هیچکدوم ما اغتشاش درگیری ناامنی نمیخوایم ما لقمه ای نون به آرامش سقفی روی سرمون وآینده ای روشن برای فرزندانمان میخوایم اما متاسفانه با اجاره های حالا نه سقفی هست با گرونی شدید وبیکاری نه نونی هست ونه آینده ای برای بچه هامون اگه حرفی هم بزنیم شدیم اغتشاشگر شدیم اوباش …. به داد ما ملتتون برسید تا دیر نشده والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا