خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انگیزه سعید مرتضوی از عذرخواهی چیست؟

علی نظری، سردبیر هفته نامه ی «پایتخت کهن» و از نمایندگان مجلس ششم در یادداشتی تلگرامی نوشت:

21 شهریور ماه 1395 نامه ی عذرخواهی سعید مرتضوی در فضای شبکه های اجتماعی انعکاس وسیعی داشت و به قول معروف تیتر یک اخبار رسانه های فضای مجازی بود.

سرانجام سعید مرتضوی پس از هفت سال قبول کرد مقصر است و خطاب به دادگاه از خانواده های مقتولان کهریزک عذرخواهی کرد.

هرچند که مسوولیت قتل های این سه معترض به نتایج انتخابات 88 را نپذیرفت، و برای این که مرهمی بر داغ جانکاه سه خانواده مصیبت زده (روح الامینی، کامرانی و جوادی فر) باشد اقدام به عذرخواهی کرد.

این در حالی است که طی سالیان گذشته سعید مرتضوی در دفاعیات خویش صریحا عنوان کرده بود که در ایام منتهی به قتل این سه جوان در کهریزک، در مرخصی تحصیلی به سر می برده و مشغول دفاع از پایان نامه خویش بوده است.

اکنون سعید مرتضوی باید شفاف بگوید که دلیل تناقض گویی های مربوط به پرونده کهریزک در سالهای اخیر چه بوده است؟!

کسی که در جریان رسیدگی پرونده جنایت کهریزک در دادسرا و دادگاه بارها عنوان کرده است که به علت عدم حضور در محل ماموریتش در آن ایام، نقشی در جنایت کهریزک نداشته است و هرگز زیر بار صدور فرمان قتل این سه جوان در کهریزک نرفت، چگونه در این مقطع ضمن عذرخواهی از اولیای دم، کشته شدگان کهریزک را شهید قلمداد می کند؟!

از شواهد و قرائن بر می آید که خانواده های مقتولین توانسته اند با ارائه مدارک متقن و مستند به دادگاه اثبات نمایند که ادعای مرتضوی مبنی بر مرخصی بودن در آن ایام کذب محض بوده است.

و سعید مرتضوی با صدور این اطلاعیه و پوزش از سه خانواده داغدار، قصد دارد با اولیای دم وارد مذاکره شود و زمینه رضایت از شاکیان را فراهم نماید تا در پرونده کهریزک محکوم نشود.

انگیزه اصلی سعید مرتضوی از نگارش این نامه ممانعت از صدور احتمالی رای محکومیت است. مرتضوی در صدد است با کسب رضایت اولیای دم از این جنایت بزرگ، جان سالم به در ببرد.

عذرخواهی مرتضوی وقتی مضحک به نظر می رسد که این سه جوان بیگناه را شهید می نامد!

اما طبق تجربه ما در 38 سال گذشته از این واژه، شهید به کسی اطلاق می شود که توسط دشمن یا عوامل دشمن به قتل می رسد.

اینجا باید سعید مرتضوی اثبات کند که عاملان کشته شدن روح الامینی، کامرانی و جوادی فر چه نسبتی با دشمنان و عوامل آنها داشته اند؟!

آیا مرتضوی برای فرار از این مهلکه می خواهد نظام و کشور را زیر سوال ببرد؟!

نکته ی دیگر این که در ماجرای کهریزک تعدادی از نیروهای خوش فکر و فعالان سیاسی کشور فقط به خاطر انعکاس جنایت های کهریزک، سالها به حبس های طولانی محکوم شدند و حتی برخی از آنها هنوز در حبس و در حال تحمل کیفر هستند!

با این استدلال مرتضوی چگونه از این افراد خوش فکر و مظلوم که از این جنایت پرده برداشته اند، دلجویی و عذرخواهی خواهد کرد؟!

من متن نامه عذرخواهی سعید مرتضوی را چندین بار با دقت خواندم؛ آنچه که اینجانب استنباط کردم، عدم صداقت و بازی با لغات در نگارش نامه مذکور است؛ و تناقض گویی مرتضوی سوالات فراوان و اما و اگرهای متعددی را در اذهان هموطنان ایجاد نموده است!

ای کاش عدالت درباره مرتضوی اجرا شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا