خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازتاب دیدارهای خبرساز اخیر

تابناک نوشت : در چند روز اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر دیدارهایی بین برخی فعالان سیاسی با مسئولان کشور شنیده شده و درباره جزییات آن گمانه زنی‌هایی مطرح می‌شود.

چند روز اخیر بر خلاف روزهای قبل از آن که هیچ خبری از تحرکات و سخنان برخی از جناح‌های سیاسی کشور به خصوص اصلاح طلبان شنیده نمی‌شد زمزمه‌هایی مبنی بر دیدارهایی بین برخی فعالان سیاسی با مسئولان کشور شنیده شده و درباره جزییات آن گمانه زنی‌هایی مطرح و گفته می شود این دیدارها که بر محوریت بررسی و ریشه یابی تحولات اخیر در کشور بوده در میان برخی مسئولان ارشد کشور هم جریان داشته است اما این گمانه زنی ها یا تایید شدند یا تکذیب!

به تازگی روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شده بود که علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، ماه پیش محرمانه از خانواده‌های امام خمینی(ره) و مرحوم هاشمی رفسنجانی درخواست کرده که به آرام کردن اوضاع کمک کنند؛ اما این دو خانواده این درخواست را رد کرده‌اند.

اما فرزند ارشد مرحوم هاشمی، ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر درخواست دبیر شورای عالی امنیت ملی از خانواده وی برای کمک به کنترل ناآرامی های اخیر را تکذیب کرد.

محسن هاشمی رفسنجانی در واکنش به ادعای درخواست دریابان شمخانی از خانواده‌های امام خمینی(ره) و مرحوم هاشمی رفسنجانی برای کمک به آرام کردن اوضاع و رد این درخواست در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: اساسا نه چنین درخواستی از سوی آقای شمخانی خطاب به خانواده مرحوم هاشمی مطرح و نه چنین جلسه‌ای تشکیل شده است. ما دیداری با آقای شمخانی داشتیم که مربوط به قبل از اعتراضات و این اتفاقات بوده است.

اما سایت جماران وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نیز در پی انتشار این خبر در روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از امین عارف نیا، معاون فرهنگی هنری و ارتباطات این موسسه انجام ملاقات علی شمخانی با اعضای بیت حضرت امام را تکذیب کرد.

عارف نیا به جماران گفته است: در ماه‌های اخیر درخواستی از جانب دبیر شورای عالی امنیت ملی مبنی بر دیدار با اعضای بیت امام مطرح نبوده و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هیچ گونه تقاضایی از بیت امام راحل نداشته است.

اما خبر دیگر در ارتباط با ادعایی درباره دیداری بین یکی از فرزندان مرحوم هاشمی با یکی از فرزندان رهبر انقلاب بود که به جز پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، منبع دیگری توضیحاتی درباره این خبر منتشر نکرد. خبرگزاری ایلنا به نقل از این منبع خبری نوشت: در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر دیدار خانم فاطمه هاشمی رفسنجانی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی خامنه‌ای، یک منبع موثق برای تنویر افکارعمومی اعلام کرد: ضمن تایید اصل دیدار، نکته مهم قابل ذکر اینکه بیشتر نقل قول‌ها و موضوعات مورد اشاره در خبر، خلاف واقع و کذب است.

چند روز پیش گفته می شد جمعی از اصلاح طلبان دیدارهایی با برخی از مقامات ارشد کشور از رییس قوه قضاییه و دبیر شورای عالی امنیت ملی داشته اند و درخواست هایی در این دیدارها مطرح شده است. روز گذشته برخی رسانه‌ها به نقل از علی شکوری‌راد ضمن تایید این دیدارها در خصوص محتوای این دیدار مطالبی را منتشر کردند.

علی شکوری‌راد، سخنگوی جبهه اصلاحات درباره دیدار هیات‌رییسه جبهه اصلاحات با رییس قوه قضاییه و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفته است: «در این دیدارها تحلیلی از آنچه این روزها در ایران جریان دارد ارایه شد. همچنین توضیحاتی درباره خواست‌ها و مطالبات معترضان مطرح و بر به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم و اجتناب از اغتشاش نامیدن همه اعتراضات و نیز ایجاد فرصت امن برای طرح اعتراضات مردم به خصوص در دانشگاه‌ها از نکات دیگری بود که به آن پرداخته شده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا