خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ضرغامی: به دعوت دانشگاه‌ها برای مراسم ۱۶ آذر جواب منفی دادم

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به نظر من بسیاری از راهبردهایی که در حوزه سخت گرفته می‌شود، می‌تواند با راهبردهای نرم و اقدامات نرم تعدیل شود. در واقع ما چون در حوزه دوم کمتر کار می‌کنیم سختی کار می‌افتد روی دوش دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی. این چیزی است که فکر می‌کنم همه قبول دارند، همه وزرا قبول دارند و یکی دو بار هم که بحث شد همه روی این مسئله تاکید کردند که ما در آن حوزه‌ها کم کاری داریم.

در حوزه راهبردهای نرم کم‌‌کاری شده و سختی کار روی دوش دستگاه‌های امنیتی افتاده است/ به دعوت دانشگاه‌ها برای مراسم ۱۶ آذر جواب منفی دادم

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان جلسه دولت در مورد جلسات خود با برخی فعالان سیاسی عنوان کرد: از دوستانی که گرایش سیاسی مختلف دارند با هم جلسات نسبتا ثابتی داریم، البته از وقتی که من مسئولیت گرفتم کمتر می‌توانم در این جلسه شرکت کنم اکثر این‌ها هم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند. در این جلسات دور هم می‌نشینیم در مورد مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی صحبت می‌کنیم که خیلی مفید است هم دیدگاه‌ها به هم نزدیک می‌شود هم قرائت‌ها و روایت‌هایی که در مورد یک پدیده واحد وجود دارد.

وی افزود: معتقدم آدم باید حرف هم را بشنود و بتواند تصمیم متعادل بگیرد که تلاش می‌کنیم این مساله در این جلسات اتفاق بیفتد. این جلسه، جلسه خوبی است که محلش هم تغییر می‌کند هم در دفتر من تشکیل شده هم در دفتر آقای عارف هم در دفتر بقیه آقایان. همه باید باهم حرف بزنند بهترین راه برای حل مشکلات کشور گفت‌وگو است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: من شنیدم که هم آقای رئیس‌جمهور و هم آقای رئیس قوه قضائیه جلسات این چنینی را دارند که جریان‌های سیاسی مختلف می‌آیند با آنها گفت‌وگو می‌کنند این حتماً می‌تواند به نزدیک کردن افکار کمک کند و مفید است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا در مورد وقایع اخیر هم دیداری با فعالان سیاسی داشته است، گفت: در مورد وقایع اخیر هم یک جلسه داشته‌ایم که با همین اغتشاشات همزمان شد و با هم گفت‌وگو می‌کنیم.

ضرغامی یادآور شد: به نظر من بسیاری از راهبردهایی که در حوزه سخت گرفته می‌شود، می‌تواند با راهبردهای نرم و اقدامات نرم تعدیل شود. در واقع ما چون در حوزه دوم کمتر کار می‌کنیم سختی کار می‌افتد روی دوش دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی. این چیزی است که فکر می‌کنم همه قبول دارند، همه وزرا قبول دارند و یکی دو بار هم که بحث شد همه روی این مسئله تاکید کردند که ما در آن حوزه‌ها کم کاری داریم.

وی عنوان کرد: خود من در دانشگاه شریف که حدود سه ساعت با دانشجوها گفت‌وگو داشتم بخش زیادی از آنها کسانی بودند که دو سه هفته قبل در صحن دانشگاه تجمعاتی داشتند و شعارهای ساختارشکنانه دادند اما وقتی یک نشست آزاد گفت‌وگو تشکیل شد آمدند پشت تریبون همه حرف‌هایشان را زدند پاسخ‌ها را شنیدند بعد از جلسه هم حدود یک ساعت و نیم در محوطه دانشگاه با تک‌تک بچه‌ها صحبت می‌کردم حتی برخی کارهایی داشتند که برایشان پیگیری کردم اینکه چقدر به نتیجه رسیده را فعلا نمی‌دانم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: این جلسه اداره می‌شود بچه‌ها می‌آیند در جلسه سوالات‌شان را می‌گویند اما برخوردهای غیرنرم که می‌تواند از حوزه نرم و استدلال انجام بگیرد به نظر من کار را سخت می‌کند.

وی افزود: یک مشکل دیگر هم داریم که مربوط به ماها و رسانه‌ها می‌شود. امسال برای ۱۶ آذر دانشگاه‌های زیادی من را برای صحبت دعوت کردند که به همه آنها جواب منفی دادم، علتش این است که در همین دانشگاه شریف وقتی مطالب مختلف اقناعی گفته می‌شود یک رسانه یک جمله را درست می‌کند برای خودش از این طرف و آن طرف صحبت جمله‌ها را درست می‌کند و آن را منتشر می‌کند و همه هم از روی آن کپی می‌کنند و می‌روند آن وقت شبهه ایجاد می‌شود که واقعاً چنین حرفی زده شده یا نه بعد هم توضیح داده می‌شود که اصل این حرف این بوده است و آن را همه دلسوزان جامعه قبول دارند این مسئله باعث می‌شود که آن آزادی عمل که خواص بتوانند بروند مستقیم صحبت کنند و مسائل‌ را حل کنند گرفته شود که به نظر من رسانه‌ها با ید به این روند کمک کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا