خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مصاحبه ای از زیدآبادی پیش از کناره گیری از سیاست

زیدآبادی در پاسخ به سوالی درباره این گفته علوی تبار که شطرنج بازی با طرف مقابل را یک نوع بازی با گوریل می داند زیرا هر وقت بخواهند زیر بازی می زنند، چیست، گفت: علوی تبار می خواهد شطرنج بازی کند، و به عبارتی با آن ها در قدرت سهیم بشود؛ با آن ها رقابت کند و فلان مناصب را بگیرد. طرف مقابل هم اجازه نمی دهد و چه بسا هنوز هم همینگونه باشد، اما من در این سطح وارد نمی شوم و ادعایی که بخواهم مجلسی بگیرم و … ندارم.

فروزان آصف نخعی در خبرآنلاین نوشت: جمهوری اسلامی با دست فرمان گذشته دیگر نمی تواند ادامه بدهد. این وضعیت بن بست مطلق است و امکان تداوم ندارد. سیستم هم در درون خودش این موضوع را احساس می کند.

احمد زیدآبادی فعال سیاسی ، پیش از کناره گیری از دنیای سیاست، در کافه خبر «خبرآنلاین» شرکت کرد و به سوالات عبدالجواد موسوی پاسخ داد. او در پاسخ به این سوال که بعد از اعتراضات اخیر، چه تحلیلی از وضعیت دارید با اعلام مطلب بالا گفت: این که معترض و مخالف را به رسمیت می شناسند و تلاش می کنند میان آنان با اغتشاشگر مرز بندی کنند، در گذشته نبوده، و اظهار چنین موضوعی به دلیل رویارویی با یک مساله عینی مرتبط با بحران های متعدد در کشور است.

او در پاسخ به سوالی راجع به عکس العمل نظام سیاسی نسبت به اعتراضات اخیر گفت: تاکید نظام سیاسی بر این که هر اعتراضی دارید به ما بگویید، نشانه این نیست که بنیان های فکری شان عوض شده، اما سیستم برای بقای خودش مجبور است در رفتار خود تغییر جهت بدهد. اگر کشور این گونه پیش برود نیاز به نیروی برانداز و دشمن ندارد و از درون دچار فروپاشی می شود.

زیدآبادی: کشور با این شرایط به نیروی برانداز نیازی ندارد/ علوی تبار شطرنج بازی با طرف مقابل را یک نوع بازی با گوریل می داند

او در باره پرسشی راجع به این که بسیج دانشجویی خواهان گفت و گو است چه نظر دارد، گفت: چه بهتر که طرف مقابل خودش را رشد داده و خواهان گفت و گو است؛ زیرا همه طرف ها از این موضوع بهره می گیرند، مادامی که طرف مقابل خودش را آماده گفت وگو می کند، آدمی که حرف دارد اگر دعوت به گفت و گو را پس بزند خودش را نفی کرده است. و من هرگز در موقعیتی که بخواهم خودم را نفی کنم نمی خواهم قرار بگیرم.

او در ادامه گفت: من از این وضعیت که کجا روی کسی را کم کرده ام، یا بینی کسی را به خاک مالیده ام عبور کرده و بسیار فاصله گرفته ام. بعضی ها نمی توانند این مساله را تحمل کنند. می گویند بالاخره تو باید یک پرتابه خشمی باشی، که بپاشه به صورت همه آن کسانی که جبار و قدرتمند هستند و من اصلا این نیستم و هیچ وقت اینگونه نبوده ام. و اگر یک وقتی چنین خیالی کرده اید، خیال خودتان بوده است. من که مسئول درک شما نیستم.

زیدآبادی در پاسخ به سوالی درباره این گفته علوی تبار که شطرنج بازی با طرف مقابل را یک نوع بازی با گوریل می داند زیرا هر وقت بخواهند زیر بازی می زنند، چیست، گفت: علوی تبار می خواهد شطرنج بازی کند، و به عبارتی با آن ها در قدرت سهیم بشود؛ با آن ها رقابت کند و فلان مناصب را بگیرد. طرف مقابل هم اجازه نمی دهد و چه بسا هنوز هم همینگونه باشند، اما من در این سطح وارد نمی شوم و ادعایی که بخواهم مجلسی بگیرم و … ندارم. من فکری را به چالش می کشم و می گویم که این فکر برای کشور دارای این ضررها است…شاید از اول اشتباه همین بود که اصلاح طلب ها در قدرت سهیم شدند و بازی منازعه برای کسب مناصب را درپیش گرفتند. مساله اصلی روشنفکر حوزه مدنی، اعتلای جامعه، و تامین منافع عمومی بر اساس خیر عمومی است. من اساسا دنبال قدرت نیستم این ها هم خیالشان راحت است. همچنین خیالشان راحت است که دنبال حذف هم نیستم. بلکه دنبال متقاعد سازی هستم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا