خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفتگویی با پدر حسین رونقی درباره ماجرایی که در فضای مجازی می‌چرخد

مهدي بيك اوغلي در روزنامه اعتماد نوشت: «پاي حسين رونقي نشكسته است و درباره سلامتي او اغراق مي‌شود.» اين عباراتي است كه مدت زمان اندكي پس از بازتاب‌هاي وسيع پرونده حسين رونقي، دهان به دهان در فضاي مجازي مي‌گشت. برخي حتي اين ادعا را مطرح كردند كه همبندي‌هاي حسين در گفت‌وگو با دوستان و خانواده‌شان اعلام كرده‌اند، وضعيت حسين آن‌گونه كه مي‌گويند بد نيست و درباره وضع سلامتي او اغراق مي‌شود. خانواده حسين اما بدون توجه به اين زمزمه‌ها مدام از وخامت حال او و حتي احتمال مرگش خبر مي‌دادند. منتقدان اغراق در وضعيت سلامتي رونقي معتقد بودند يك چنين اغراق‌هايي باعث مي‌شود مردم نسبت به اخبار زندانيان سياسي بي‌اعتماد شوند و در موارد ديگر كه فعالان سياسي در بند به ‌طور واقعي با مشكلي مواجه شوند، اطمينان مردم در دنبال كردن اخبار آنها كاهش يابد. در نقطه مقابل اما برخي ديگر از كاربران به اين نكته اشاره مي‌كردند كه موضوع ميزان و اندازه واقعي مشكلات جسمي حسين رونقي يك مساله ثانويه است. موضوع اصلي اين است كه برخوردهاي تندي با يك منتقد، صورت مي‌گيرد كه مطابق قانون نيست. اين دسته از كاربران معتقد بودند، طرح موضوع اغراق در وضعيت سلامتي حسين، بيشتر به نفع جريانات تندرويي است كه مايل هستند، افكار عمومي را به سمت و سوي خاصي هدايت كنند. بنا به همه اين دلايل و با توجه به درخواست‌هاي فراوان مخاطبان، «اعتماد» گفت‌وگويي را با احمد رونقي پدر حسين ترتيب داد تا درباره همه اين ابهامات پرس و جو كند. احمد رونقي با تكذيب اخباري كه درباره اغراق در اطلاع‌رساني وضعيت سلامتي حسين مطرح مي‌شود، اعلام كرد كه هم خبر اعتصاب غذاي 64 روزه حسين و هم خبر آسيب ديدگي شديد پاهاي حسين واقعيت است. نهايتا قضاوت به عهده مخاطباني است كه اين روايت را مرور مي‌كنند.

   احمد آقا سلام، خدا قوت، ميخوام با پسرتون حسين صحبت كنم، تشريف  دارند؟
حسين دو روز است بيهوش است. خانواده‌اش هم بيمارستان هستند تا ببينيم چه مي‌شود. شما بايد اين سوال‌ها را از دولت بپرسيد كه چرا اين بلا را سر حسين آورده‌اند. من عكس حسين رو براتون مي‌فرستم تا ببينيد اين بچه چه وضعيتي دارد.
   برخي افراد و حتي هم‌بندي‌هاي حسين در زندان مي‌گويند كه پاي حسين آن‌گونه كه بازتاب پيدا كرده، مشكلي ندارد و درباره وضعيت ايشان اغراق شده است.
شما از بازجويان از مسوولان، از اطلاعات، از رييس‌جمهور و… بپرسيد كه چرا با يك انسان اين‌طور رفتار كرده‌اند. مگر در كشور براي انتقاد كردن بايد اين‌طور برخورد كرد؟ مگر انقلاب براي اين نبود كه مردم آزادي و امنيت داشته باشند؟ من تهران بودم، آمدند در منزل مرا زدند، دخترم گفته در خانه تنها هستم، بعد 19 نفر وارد خانه شده‌اند. اين نوع برخوردها آيا با قانون همخواني دارد. مسوول اين‌طور رفتارها چه كسي است. اگر دولت نمي‌تواند قانون را عمل كند، استعفا دهد. كساني كه به خانه ما آمدند بخشي از پرونده‌هايي كه ما در مورد فساد مسوولان شهرداري و… داشتيم را از خانه برده‌اند. قبلا به مغازه من آمدند و با من برخورد كردند. بعد چون مغازه تصويربرداري مي‌شد، دوباره آمدند قفل مغازه‌ام را شكستند تا تصاوير ضبط شده را هم ببرند. با گوش دادن به حرف مردم و شنيدن صداي آنهاست كه مي‌توان بحران‌ها را پشت سر گذاشت. من يك كاسبم، مي‌بينم مردم مشكلات اقتصادي زيادي دارند. براي جهاز دادن، اجاره خانه و… مردم مشكل دارند.
   اخيرا وزير كشور اعلام كردند كه كميته صيانت از مردم در برابر رخدادهاي اخير تشكيل شده، كسي با شما تماس گرفته يا شما درباره مشكلاتي كه براي شما پيش آمده است شكايت كرديد؟
كسي كه با من تماس نگرفته، اما بدانيد كه دولتمردان خودشان بهتر از جنابعالي و من مي‌دانند كه چه بلايي سر مردم آمده است و مردم با چه مشكلاتي مواجهند. نياز نيست من بروم در يك كميته شكايت كنم. مگر نكته پنهاني وجود دارد. 
   نگفتيد وضعيت پاي حسين آقا چطور است. برخي افراد و جريانات در فضاي مجازي مي‌گويند كه مشكلات جسمي حسين، بزرگ‌نمايي شده است. درست است؟
الان حسين مشكلات عصبي دارد؛ پايش هم مشكل دارد.
   منظورم شكستگي يا له شدگي پاي ايشان است. 
حسين مشكلات گوارشي دارد و قادر به خوردن غذا نيست. وضعيت عصبي نامناسبي هم دارد. ديشب تا صبح نتوانسته بود بخوابد. مادرش از ناراحتي با او در حياط نشسته بود. سوال من اين است اين چه برخوردي است كه با جوانان مي‌شود؟ چرا با آقازاده‌هايي كه با پول ملت اختلاس كرده و به اروپا و امريكا رفته‌اند و كيف مي‌كنند، برخورد نمي‌شود بعد به خاطر انتقاد و اعتراض، افراد را دستگير و آنها را تحت فشار قرار مي‌دهند؟ مني كه با بدبختي و با پول كارگري بچه‌ام را بزرگ كرده‌ام، چه گناهي كرده‌ام. آيا بچه من خيانت كرده، وطن‌فروشي كرده؟ دزدي كرده؟ اختلاس كرده كه اين بلا را سرش مي‌آورند.
   در حال حاضر مغازه نانوايي شما باز است يا بسته شده است؟
مغازه باز است و كارگران در حال كار هستند.
   حسين وكيلي براي خودش انتخاب كرده يا وكلاي ماده 48 قوه قضاييه بايد از او دفاع كنند؟
زماني كه حسين دستگير شد، در مسير رفتن به دادسرا بود. با دو وكيلش به دادسرا مي‌رود. جلوي دادسرا حسين را مي‌گيرند و برخوردهاي بدي با او مي‌شود كه فيلم‌هايش منتشر شده است. نهايتا در دادسرا وكلاي حسين را بازداشت مي‌كنند. در حال حاضر از يكي از وكلاي حسين، يك ميليارد تومان وثيقه خواسته‌اند. چرا بايد يك وكيل براي دفاع از موكل خود دستگير شود.
   آيا مسوولان نگفتند اين وكلا به چه جرمي دستگير شده است؟
نه به من چيزي نگفتند. زماني كه قرار شد حسين را دستگير كنند، من به يكي از وكلاي حسين زنگ زدم و گفتم، من مريضم و نمي‌توانم بروم، حسين را به دادگاه ببريد. آقاي وكيل هم اين كار را انجام مي‌دهد، اما او را هم بازداشت مي‌كنند. در جلسه‌اي كه با آقاي نصيرپور داشتيم (كه از ايشان تشكر مي‌كنم) اين پرسش را مطرح كردم كه اين آقاي وكيل چه كار كرده است. چرا بايد بايد يك وكيل را بازداشت كرده و برايش قرار وثيقه صادر شود. در همه جاي دنيا، ابتدا وكلا به دادگاه‌ها و دادسراها مي‌روند بعد افرادي كه اتهامي دارند، مراجعه مي‌كنند. ما مي‌خواهيم جمهوري اسلامي را به دنيا صادر كنيم و دنيا از رفتار مسوولان ما الگو بگيرند، من از شما مي‌پرسم با اين نوع رفتارها، مردم جهان مي‌توانند از ما الگو بگيرند؟
   باز هم اين سوال را تكرار مي‌كنم. برخي افراد مي‌گويند كه سلامتي حسين آقا به اندازه‌اي كه بازتاب پيدا كرده، مشكلي نداشته و درباره مشكلات‌شان اغراق شده. اين حرف‌ها را تاييد مي‌كنيد يا آنها را فضاسازي مي‌دانيد؟
اين ادعاها دروغ محض است. اينكه برخي روزنامه‌هاي دولتي تلاش مي‌كنند دولت را تبرئه كنند براي همه روشن است. حسين 64 روز در وضعيت اعتصاب غذا قرار داشته. شخص من دو ماه جلوي زندان مي‌رفتم و مي‌خوابيدم و داد مي‌كشيدم، حتي يك‌بار خواستم خودم را به آتش بكشم، اما هيچ‌كس جوابگوي ما نبود. نهايتا اجازه دادند حسين به بيمارستان برود كه همه در جريان آن هستند. امروز هم حسين همراه با مادر و خواهرانش با او به بيمارستان رفته و وضعيت وخيمي دارد. همين الان عكس حسين را زماني كه تحت درمان قرار دارد براي شما ارسال مي‌كنم تا ببينيد چه بر سر اين پسر آمده و چقدر لاغر شده است. شما و مردم درباره وضعيت سلامتي حسين قضاوت  كنيد. 
   حسين تا چه زماني آزاد خواهد بود؟
مرخصي حسين تا زمان تحت درمان بودن او ادامه دارد. حسين يك كليه‌اش را از دست داده و كليه ديگرش هم مشكل دارد. مشكلات عصبي و تشنج دارد. در كل وضع سلامتي‌اش نامناسب است.
   وزير كشور اعلام كرده به شكايت افراد و خانواده‌هايي كه در رخدادهاي اخير آسيب ديده‌اند، رسيدگي مي‌شود، شما قصد نداريد شكايت كنيد؟
فكر كنم بيشتر اين حرف‌ها و اخبار تبليغاتي باشد. من از شما ممنونم كه به اين موضوعات مي‌پردازيد، ويديوي وضعيت سلامتي حسين را هم براي شما مي‌فرستم كه خودتان از نزديك ببينيد سلامتي حسين چگونه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا