خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرکل: در رقابت‌ها برای جانشینی‌ام مداخله نمی‌کنم

صدراعظم آلمان می‌گوید که از اظهارنظر و مداخله درباره رقابت میان آرمین لاشت، رهبر اتحادیه دموکراتیک مسیحی و مارکوس زودر، رهبر اتحادیه سوسیال مسیحی بر سر جانشینی او خودداری می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پاسخ به این سوال که آیا نگران نیست که دعوای میان لاشت و زودر به ائتلاف محافظه‌کاران آسیب بزند و باعث شود که این ائتلاف فرصت انتخابات ۲۶ سپتامبر را از دست بدهد؟ گفت: «من می‌خواستم و می‌خواهم که از این موضوع کنار باشم و همین خط مشی را نیز ادامه خواهم داد.»

در حالی که بیش از ۵ ماه تا برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان در ماه سپتامبر باقی مانده، از هم اکنون رقابت سختی میان احزاب مختلف از حزب راستگرای افراطی و ضدمهاجر «آلترناتیو» گرفته تا احزاب سبز و سوسیال دموکرات همچنین ائتلاف محافظه‌کاران در جریان است.

در این ائتلاف هم آرمین لاشت، وزیر اول ایالت نوردراین وستفالن که ۲۵ درصد جمعیت این کشور را در خود جای داده برای جانشینی مرکل اعلام آمادگی کرده و هم مارکوس زودر، وزیر اول ایالت ثروتمند بایرن و رهبر اتحادیه سوسیال مسیحی.

به نظر می‎‌رسد دغدغه این ائتلاف پس از تصمیم گیری درباره نامزد جانشین مرکل (که باید تا پایان ماه آوریل مشخص شود) برنامه ریزی برای رقابت با سبزهای این کشور باشد که علاوه بر موفقیت چشمگیر در انتخابات ایالتی سال گذشته آلمان، به گواه نظرسنجی‌ها همچنان محبوبیتش رو به افزایش است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا