خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مولوی عبدالحمید: دشمنی در جهان اسلام به نفع دشمنان است

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان، با اشاره به افزایش تنش بین کشورهای اسلامی گفت: آنچه مایه‌ی نگرانی‌ ماست، افزایش تنش بین کشورهای اسلامی است که متأسفانه روزبه‌روز بیشتر می‌شود و مسوولان کشورهای اسلامی بیشتر درگیر تنش می‌شوند و زمینه سوءاستفاده‌ی دشمن را فراهم می‌کنند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از تابناک، مولوی عبدالحمید گفت: امروز اسرائیل غاصب و آمریکای جهان‌خوار و شرقی‌های قدرت‌طلب و فرصت‌طلب از فاصله‌ای که بین مسلمانان ایجاد شده است سوءاستفاده می‌کنند و تلاش دارند اختلافات را فرقه‌ای جلوه دهند و اختلاف‌های فرقه‌ای و گوناگون را شعله‌ور کنند. هرچه بین کشورهای اسلامی تنش بیشتر باشد به نفع اسرائیل و دشمنان اسلام است. لذا توصیه‌ی ما به تمام طرف‌ها آن است که بردباری پیشه کنند و از تشدید تنش خودداری ورزند؛ زیرا تنش، مشکلات جهان اسلام را بیشتر می‌کند.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان علما و مفتیان را نیز به خویشتن‌داری توصیه کرد و گفت: توصیه ما به علما و مفتیان آن است که به مقتضای این آیه‌ی توجه داشته باشند که خداوند می‌فرماید: «ولا تقولوا لمن ألقی الیکم السلم لست مؤمنا»؛ (به کسانی‌که خود را مسلمان می‌گویند، نگویید که شما مسلمان نیستید.) قرآن و نص به هیچ‌ مفتی و عالمی این اجازه را نداده است کسی را که بگوید من مسلمان هستم، بگوید شما مسلمان نیستید. نباید هیچ‌کدام از فرقه‌ها، مذاهب و گرایش‌های اسلامی را از اسلام خارج بدانیم. نباید فاصله‌ها و مشکلات افزایش یابد. شایان ذکر است حکام عربستان در چندین سخنرانی شیعیان را مجوس نامسلمان خطاب کرده اند.

وی در ادامه افزود: امروز جهان اسلام به دوستی، محبت، گفتمان بیشتر و در کنار هم قرار گرفتن مسلمانان نیاز دارد. ما همه را به سعه‌ی‌صدر و دوراندیشی توصیه می‌کنیم، زیرا مشکل این‌گونه حل نمی‌شود که ما به یکی از مذاهب اسلامی حمله کنیم و کشورهای اسلامی کلمات تندی بین یکدیگر ردوبدل کنند؛ بلکه مشکلات با نشستن بر سر میز مذاکره، گفتمان و چاره‌اندیشی برای مسائل و آفت‌هایی حل می‌گردد که بر جهان اسلام سرازیر است.

مولوی عبدالحمید با اشاره به اینکه شیعه یکی از فرقه‌های بزرگ جهان اسلام است، گفت: شیعه بعد از اهل‌سنت یکی از فرقه‌های بزرگ اسلامی‌ست. همه مسلمانان که نزدیک به دو میلیارداند، با هم برادر هستند و هیچ‌کس اجازه ندارد یکی از مذاهب را از دایره‌ی اسلام خارج کند و بگوید مسلمان نیست. نباید کسی به‌ویژه مفتیان یا قاضیان عصبانی شوند و در حال عصبانیت اظهارنظر کنند و یا قضاوت نمایند؛ انسان باید در حال آرامش اظهارنظر کند.

مدیریت دارالعلوم زاهدان در بخش دیگری از سخنانش به مساله‌ی حج و محروم‌شدن حجاج ایرانی از حج امسال اشاره کرده و اظهار داشت این ایام، ایام حج است و مردم از هر طرف به‌سوی بیت‌الله الحرام سرازیر هستند. وقتی این ایام فرامی‌رسد، همه مسلمانان دنیا بی‌قرار می‌شوند و مردم از طریق ماهواره‌ها صحنه‌ی حج و طواف را نگاه می‌کنند و عشق و علاقه به حج تحریک می‌شود؛ اما جای ما ایرانیان در آنجا خالی است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امسال این زیارت نصیب ما نشد، ولی امیدواریم به‌خاطر طلب و آرزویی که در قلب است، الله ثواب حج، حضور در منا، عرفات و مزدلفه و طواف خانه‌ی کعبه را نصیب ما بکند.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان ادامه داد اگر مسوولان عربستان سعودی دوراندیشی و سعه‌ی‌صدر بیشتری نشان می‌دادند، ما به حج و زیارت خانه‌ی کعبه مشرف می‌شدیم.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی که در بین اهل سنت ایران لقب شیخ‌الاسلام دارد اظهار امیدواری کرد که بلاد اسلامی در آینده‌ی نزدیک با هم نزدیک شوند و مشکلات جهان اسلام را حل نمایند؛ چون برادری و وحدت برای مسلمانان حیاتی است و قرآن مسلمانان را به این فرامی‌خواند که امت واحده باشند و مشکلات را با هم حل کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. درودبر سعه صدر ودوراندیشی شیخ الاسلام مولاناعبدالحمیدامام جمعه محترم اهل سنت زاهدان ومدیریت دارالعلوم حوزهای علمه اهل سنت استان

  2. امام جمعه محترم اهل سنت زاهدان:: امروز اگر به عدالت بخواهید سخن بگوید ، باید دید ریشه ی دشمنی وشکاف در جهان اسلام از کدام کشوراسلامی با هم دستی دشمنان اسلام ایجاد شده؟در صحنه جهان اسلام که نگاه می کنیم مثلثی را می بینیم که وحدت مسلمانان را نشانه گرفته ((آمریکاه،اسرائیل، عربستان))البته در این وسط انگلیس خبیث را با کشورهای دیگر را در خیمه ی آمریکاه حساب می کنیم. مصادیق هم زیاد است عراق،یمن،سوریه، بحرین،لبنان و..واین هم بلایی که برسر خانه ی خدا آورده از سران فاسد ووهابی غیر مسلمان عربستان (( تقاضای سعه صدر بیشتر طلب می کنی)) واعلام می کنید کسی حق ندارد به مسلمان دیگر غیر مسلمان گوید حرف درستی است اگر کامل کنید چرا که سرا ن وهابی غیر مسلمان عربستان ایرانیان مسلملن را مجوس خارج از دین واجب القتل می دانند سخنی نمی گویی؟؟رهبری هوشمند بصیر وزمان شناس ایران اسلامی به موقع شاخصه های سران وهابی عربستان که امروز قطعاً برای جهان اسلام از اسرائیل بدتر هستد در پیام حج امسال بر شماری کردند هیچ اشاره ای نمی کنی در حالی که شما در کشور شیعه در مکتب اهل سنت به آرامش و در امنیت وآزاد زندگی می کنی در حالی که شیعیان در بعضی از کشورهای به اصطلاح سنی به جرم نامسلمان سر زده می شوند خواستم بگویم عدالت وانصاف وزمانه شناسی یک نوع شکر خدااست شکر نکنید خدا با بر داشت نقمت مجازات می کند .با انصاف از تربیونها سخن بگویم

    1. جهت یاداوری جناب حسن حسانی؟اینکه میفرماید:جامع اهلسنت درکشورشیعه درمکتب اهلسنت به ارامش ودرامنیت وازادگی زندگی میکنند؟کشورمتعلق به ملت ایران است جامع اهلسنت هم جز ایران زمین وملت این کشورمیباشند ارامش وامنیت وازادگی کشورهم ازان ملت این کشور؟هیچگونه ثبت وسندی هم دال براینکه کشوربنام ومتعلق به مذهب خاصی شیعه یاسنی است موجودنیست!

  3. مواضع هوشمندانه ودیدگاه شفاف مولاناعبدالحمیدامام جمعه محترم اهلسنت ومدیریت دارالعلوم حوزهای علمیه اهلسنت استان در جهان اسلام بر هیچکدام ازبزرگان کشور،شخصیت بزرگ علمی ومسولان عالی نظام پوشیده نیست؟پس نیازی به پندواندرز نیست!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا