خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تا انتخابات با انصاف | اعتراض قانونگذار به قانون شکنی

محمد توکلی، انصاف نیوز: صدای اعتراض برخی فعالان سیاسی و نمایندگان مردم در مجلس نسبت به ردصلاحیت تعدادی از نامزدهای انتخابات شورا که پیش از این در لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده بودند شنیده می شود. با وجود آنکه مجلس و دولت بر خلاف دور قبل انتخابات شورا فضایی مناسب تر را برای حضور چهره هایی با تفکرات مختلف فراهم کرده اند اما اقدام ردصلاحیت مجدد تایید صلاحیت شده ها نقدهایی را به همراه داشته است.

– به گزارش ایرنا علی مطهری در جمع خبرنگاران درباره ردصلاحیت برخی نامزدهای انتخابات شورا که پیش از این صلاحیتشان تایید شده بود اظهار کرد: »نامه‌ای را در روزهای گذشته مشاهده کردم که دادگستری به هیأت نظارت بر انتخابات در خصوص رد صلاحیت افرادی که پیش از این در انتخابات شوراها تأیید صلاحیت شده بودند، ارسال کرده بود، در حالی که وقتی هیأت نظارت استان نامزدی را تأیید صلاحیت می‌کند و شکایتی نیز از او وجود ندارد این که دادگستری وارد شود و لیستی بدهد که این افراد باید رد صلاحیت شوند یا نامه‌ای از شورای عالی امنیت ملی داده شود که این افراد صلاحیتشان مورد تأیید نیست، رفتاری قانونی نیست.»

وی درباره شائبه های مطرح شده در خصوص وزیرآموزش و پروش نیز گفت: »آقای دانش آشتیانی بلافاصله بعد از رای اعتماد مجلس از هیات مدیره آن شرکت ها استعفا کرد ولی مراحل اداری کار طولانی شد و هنوز به روزنامه رسمی نرسیده است.به نظرم او تخلفی مرتکب نشده است. رفتارها در انتخابات عوامانه شده و نامزدها گاهی به عوام‌فریبی دست می‌زنند و تمایل دارند از بی‌اطلاعی مردم سوء استفاده کنند، حتی اگر در این فضا شور انتخاباتی بیشتر شود و مشارکت افزایش پیدا کند جلب آرای مردم به هر قیمتی روش درستی نیست و ما نباید برای رسیدن به هدف از هر وسیله‌ای استفاده کنیم.«

– حسن روحانی در جلسه هیئت دولت گفت: »علاوه بر قدم های بزرگی که در افزایش تولید کشاورزی، نفت و گاز و جذب سرمایه و صادرات تولید داخلی برداشته شده است، پیوستن به بازارهای جهانی نیز با شتاب پیگیری می شود و علاوه بر حضور فعال پتروشیمی در بازار جهانی، در فولاد و خودورو نیز در آستانه پیوستن به بازار جهانی هستیم.مثبت شدن تراز تجاری غیرنفتی در دو سال اخیر، تک رقمی شدن نرخ تورم، کاهش واردات و بهبود ترکیب آن از دستاوردهای مهمی است که بایستی در سال جاری نیز استمرار یابد.«(فارس)

-قالیباف از »جهاد علیه دروغگویی« می گوید. بخشهایی از گفته های این نامزد انتخابات به نقل از فارس: »من خودم ناراحت هستم که رئیس جمهور محترم در مقابل مردم به صورت صریح اظهارات دروغ بیان کند.ما امروز نیازمند جهاد ضد دروغ هم هستیم، ما حواسمان هست که هرگز به دام فریب و عوام فریبی آنها نیفتیم. دغدغه ما دغدغه مردم است.اجازه دهید مردم از شما انتقاد کنند، چرا عصبانی می شوید و حاشا می‌کنید، این حق مردم است که از رئیس جمهورشان در زمانی که وعده داده است، بپرسند که بیان و تعهد شما ایجاد 4 میلیون شغل بوده است، امروز توضیح دهید که این 4 میلیون شغل را کجا ایجاد کرده‌اید؟اگر شما مدافع آزادی بودید، دستور نمی دادید که سایت سامانه ملی کار را فیلتر کنند، سایت کارانه را راه اندازی کردیم و دستور فیلتر آن را شما صادر کردید«
درباره ادعاهای مطرح شده از سوی »جهادگر ضد دروغ« باید اشاره کرد که ۱- روحانی گفته است در صورت ورود ده میلیون گردشگر در هرسال، شاهدایجاد۴میلیون شغل خواهیم بود و ۲- مسدود شدن سایت کارانه تصمیم کمیته ای فراقوه ای بوده است و رییس جمهور در جایگاهی نیست که اختیار صدور چنین دستوری را داشته باشد.

– به گزارش فارس ابراهیم رئیسی در جمع حامیانش اظهارکرد: »برخی ها در رسانه ها ایجاد تردید می کنند که از کجا می‌خواهید شغل ایجاد کنید؛ قانون می گوید دولت یک میلیون شغل ایجاد کند و اگر دولت نمی‌تواند باید به مردم بگوید نمی توانیم.باید با زندگی مردم واقعی برخورد کرد؛ شعاری حرف زدن که مشکلی را حل نمی کند.
می‌توان در کنار زمین کشاورزی صنایع تبدیلی ایجاد و چهار برابر شغل درست کرد.ایجاد مسکن برای مردم یک ضرورت است؛ دولت باید 200 هزار مسکن روستایی درست کند ولی دولتی که نتواند و نخواهد این کار را انجام دهد چرا خود را در معرض رای قرار می‌دهد.نباید عقل مردم را به حساب نیاورد؛ نباید به عقل مردم اهانت کرد چون مردم به سابقه و کار کاندیداها نگاه می‌کنند.«

– خبرها از حمله افرادی ناشناس به ستادهای انتخاباتی روحانی در تجریش و اختیاریه حکایت دارد. به گزارش ایلنا ظهر امروز افرادی ناشناس به ستاد حسن روحانی در اختیاریه حمله کردند و با شکستن شیشه‌های ساختمان ستاد بنرهای نصب شده را نیز پاره کرده‌اند.همچنین چند روز پیش ستاد حسن روحانی در تجریش نیز مورد حمله این افراد قرار گرفته که حمله‌کنندگان از گاز فلفل استفاده کرده‌اند. فرد حمله‌کننده پس از این اقدام متواری شده است و مسئولان ستاد روحانی به دنبال شکایت از این افراد هستند.

– میرسلیم درباره افزایش یارانه ها گفت: »بی عقل نیستم که یارانه ها را سه برابر کنم«(ایرنا)

– به گزارش ایلنا ۵۰اقتصاددان کشور در خصوص عدم تداوم دولت روحانی هشدار دادند و این امر را باعث افزایش نابرابری ها و معضلات اقتصادی عنوان کردند.

– به گزارش ایلنا برخی از نامزدهای مطرح اصلاح طلبان مانند علی تاجرنیا، فاطمه راکعی، امیرآریا زند، علی اصغر شفیعیان و… به نفع فهرست شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان انصراف دادند.

– لیست ۲۱نفره اصولگرایان نزدیک به قالیباف با عنوان »لیست خدمت« منتشر شد. برخی اسامی شناخته شده این فهرست: چمران،راستگو،تقی پور،پیرهادی،طلایی و…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا