خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرلشکر باقری: در دو سال گذشته هیچ ناو هواپیمابری وارد خلیج فارس نشد

سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: با اقتداری که جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایجاد کرده است در دو سال گذشته هیچگونه ناو هواپیمابری وارد خلیج فارس نشده و آن تعداد ناوهایی که از قبل بودند نیز از خلیج فارس بیرون رفته و اکنون هزار کیلومتر با ما فاصله دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرلشکر محمد باقری در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار کرد: با اقتداری که جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایجاد کرده است در دو سال گذشته هیچگونه ناو هواپیمابری وارد خلیج فارس نشده و آن تعداد ناوهایی که از قبل بودند نیز از خلیج فارس بیرون رفته و اکنون هزار کیلومتر با ما فاصله دارند.

وی گفت: کشور ما دارای دو منطقه حیاتی است که یکی از آن‌ها مانند همه کشورها پایتخت و دیگری منطقه خلیج فارس است به نحوی که بقاء و سربلندی ایران بدون خلیج فارس معنا ندارد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: یک طرف خلیج فارس تنگه هرمز به عنوان گلوگاه صادرات و واردات کشور و سمت دیگر خوزستان به عنوان منبع اصلی انرژی فسیلی نفتی قرار دارد. در این میان، استان بوشهر قرار دارد که از نظر خشکی ساحل و دریا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با داشتن منبع اصلی گاز کشور و صادرات بخشی از نفت و صنایع به لحاظ راهبردی نسبت به سایر استانها اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی گفت: هرچند دشمن دست بردار نیست و با شکل‌های گوناگون نظامی به استقرار پایگاه‌هایی در خلیج فارس و اضافه کردن رژیم صهیونستی به دنبال توطئه هستند، اما شرایط نظامی و دفاعی امروز جمهوری اسلامی قابل قیاس با گذشته نیست.

وی تصریح کرد: با هدایت رهبر معظم انقلاب و حضور موثر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی، دشمن هیچ کاری نمی‌تواند در منطقه انجام دهند. دشمن از صحنه رویارویی نظامی با ایران اسلامی ناامید شده، به همین دلیل تهدیدات فضای مجازی، جنگ شناختی و رسانه‌ای را علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز کرده است.

باقری تاکید: به همین دلیل در چند وقت اخیر با سبد متنوعی از تهدید‌های دشمن در راستای ایجاد ناامنی و آزار و اذیت ملت ایران مواجه شدیم.

وی بیان اینکه اگر دشمن با روی خوش مردم مواجه می‌شد چه بسا از تهدید نظامی هم استفاده می‌کرد، بیان داشت: اما ملت با بصیرت ایران با همه مشکلات و تنگنا‌های اقتصادی، مقابل ترفند دشمن ایستاد و میان اعتراض و آشوب تفکیک قائل شد.

باقری عنوان کرد: جمع بسیار محدود و ناچیزی در اثر غفلت و یا گمراهی با دشمن در آشوب‌ها همراه شدند. دشمن در تلاش است با شناسایی نقاط ضعف و بزرگ‌نمایی آن به کشور آسیب وارد کند و در این شرایط ما به عنوان مسئول موظف و مکلف هستیم این ضعف‌ها را شناسایی و مشکلات مردم را برطرف کنیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی با اشاره به تلاش شبانه روزی بخش‌های مختلف اجرایی کشور برای برطرف کردن مشکلات، تاکید کرد: هرچند با وجود تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی دشمن، کار‌ها سخت شده، اما باید همه تلاش خود را برای جلب رضایت مردم بکار بگیریم.

باقری گفت: نسبت به وظایف خود در مقابل قشر جوان و بانوان کوتاهی کرده‌ایم و باید آن را جبران کنیم. امروز جذابیت فضای مجازی داخلی نسبت به فضای خارجی قابل قیاس نیست و این به عنوان یک ضعف به شمار می‌رود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه برای سفری ۲ روزه وارد استان بوشهر شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا