خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ژن» و «افاضه»

دکتر «یدالله اسلامی» دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار مجلس در یادداشتی تلگرامی با عنوان «ژن و افاضه» نوشت:

سخنان پسر آقای دکتر عارف که داشتن ژن خوب را عامل برتری‌ها و موقعیت‌ها و موفقیت‌ها بسیار دانسته بود با واکنش درست و معنادار کنشگران شبکه‌های مجازی همراه شد و به لابه‌لای روزنامه‌های کشور راه یافت. پرداختن به آن سخنان و آنچه از زبان ایشان به میان آمده بود موضوع این سخن نیست. این واکنش همگانی بیش از آنکه اسبابی برای عصبانیت و واکنش تند شود فرصتی است برای اندیشیدن و دقت در بیان و سخن. اینک به مدد شبکه‌های اجتماعی نقد اجتماعی نیز به امری فراگیر تبدیل شده است و دیگر پنهان کاری و یا شرم حضوری هم در کار نیست. هر سخن و رفتار دست‌اندرکاران اداره‌ی کشور اسباب توجه همگانی است.

انتظار این بود که جناب دکتر عارف با شناخت این واقعیت اجتماعی به جای واکنش تند و معنادار به کنش شبکه‌های اجتماعی یا از پاسخ طفره می‌رفتند و یا به گونه‌ای سعی در اصلاح سخن فرزند خویش می‌کردند و آسیب روانی جامعه ناشی از خود برتر بینی‌ها را با حساسیت بیشتر مورد توجه قرار می‌دادند، نه اینکه با به کار گیری واژه‌ی «افاضه» که به معنای منفی و نوعی برخورد و نگاه از بالا و به عبارتی نگاه عاقل اندر سفیه است به این کنشگری فضای مجازی واکنش نشان می‌دادند.

از یاد نبریم همین شبکه‌های مجازی و شهروند خبرنگاران هستند که در موقع انتخابات پای به میدان می‌گذارند و راه جناب دکتر عارف و سایر دوستان را برای رسیدن به کرسی مجلس هموار می‌کنند. این تلاش آنها بایستی قدر دانسته شده و ارزش گذاشته شود.

در حالی که انبوه تحصیل کردگان بیکار در جامعه در آرزوی یافتن شغلی ساده برای گذران زندگی هستند و انبوهی از نخبگان دانش آموخته رخت سفر می‌بندند تا در گوشه‌ای از ینگه‌ی دنیا راهی برای زندگی و آرامش دست و پا کنند و دانشجویان برتر درگیر سفر و روادید و گریز از کشور هستند هم سخن آن فرزند و هم واکنش پدر همچنان نمکی بر زخم عمل می‌کند.

امید که این سخن مفید واقع شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مسئله فقط نحوه سخن گفتن این پسر و پدر نیست. مسئله بسیار مهم تر این است: این پسر چه کرده که باید از چنین رانتهایی برخوردار شود در حالی که بسیاری از نخبگان کشور در جایگاه واقعی خود نیستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا